שתף קטע נבחר

רק רשת

בזמן שהמאבק על זכויות השידור של הליגה הולך ומתחמם, תופר הקומישינר של ה-NBA, דיוויד שטרן, עסקות ענק בשדה האינטרנט. החוזה החדש עם חברת התוכן "יאהו!", צפוי להוסיף למפלצת השיווקית של שטרן ראש נוסף. השמיים, כך נראה, הם גבול זמני

עזבו את דייויד שטרן מטלוויזיה. הקומישיונר של ה-NBA סידר לעצמו ראש נקי לארבע שנים, לאחר שחתם כבר ב-98 על חוזה ענק עם רשת הטלוויזיה האמריקאית, NBC, והכניס לליגה 1.75 מיליארד דולר. אבל זה היה מזמן. החוזה יסתיים רק בעוד שנתיים ונושא המרדף אחר זכויות השידור על הליגה מתחיל לצבור תאוצה. וכמו שזה נראה היום, ראשי NBC יהיו אלה שיצטרכו לשבור את הראש ולפתוח את הכיס, כדי לשכנע את שטרן לחתום על הארכת החוזה עימם. לא ליהפך.
לכאורה נראה ששטרן יכול להיות רגוע, לפחות לגבי כל מה שנוגע לכיסוי התקשורתי של הליגה. אבל שטרן רוצה היום להיות מכוסה מכל הכיוונים. וטלוויזיה היא מדיה אחת, טובה, פופולרית, אבל לא מספקת. בטח לא בעולם שעדיין לומד לשחק עם צעצועים אינטראקטיביים.
אם זה היה תלוי בו, הוא היה צורב את הסמל של הליגה במוחם של כל צרכני התקשורת בעולם, ומשמיע להם את אחמד רשאד נון סטופ. אם זה היה תלוי בו, הוא גם היה משתיל להם צ'יפ, שיגרום להם לצחוק מהבדיחות של רשאד בלחיצת כפתור (אחרת זה לא כל כך עובד). אם היה יכול, היה מסתער בכל כוחו על שוק האינטרנט. ובעצם, אין משהו שהקומישינר לא יכול.
שם המשפחה של שטרן מתחיל, ולא במקרה, באות $. הקפיטליסט האמריקני/יהודי הקלאסי זיהה כבר מזמן את הפוטנציאל הכלכלי הגלום ברשת האינטרנט ועכשיו הוא מסתער עליה בכל הכוח ועם כל הדולרים.

עיסקה מוצלחת ל"יאהו!", טובה גם לאנ.בי.איי

הצעד הראשון של שטרן היה לספח לטובת הליגה את 23 מיליוני הצרכנים של ספקית האינטרנט הגדולה בעולם, אמריקה און ליין, תמורת סכום פעוט של מאה מיליון דולר. בשלב הבא פעל הקומישינר לגייס גם את המקבילה של אמריקן און ליין בתחום התוכן, חברת האינטרנט "יאהו!".
שטרן, כריש ממושקף וסמוק לחיים, סגר על עסקת ענק עם ראשי "יאהו!", בעזרתה הוא מקווה לנגוס עוד נתח בשוק העולמי. "יאהו!" תספק תוכן ייחודי יותר וייחודי פחות מה-NBA, חומר חדשותי, פרסומי, תדמיתי או בקיצור כל שביב מידע, חוץ מספרי החשבונות של הקבוצות. בנוסף לכך תשווק "יאהו!" את השלל הבלתי נגמר של מוצרי ה-NBA וה-WNBA המוצעים למכירה. וכש"יאהו!", על 165 מיליון המשתמשים מכל העולם שמאחוריה, עומדים לצידו, שטרן יכול להמשיך לחייך.
מחקר שנערך לאחרונה בין אוהדי NBA ו-WNBA ברחבי ארצות הברית, קובע כי 64 אחוזים מהם ישתמשו ברצון בפעילות האינטרנט והאינפורמציה שעתידה להציע להם "יאהו!". טוניה אנטונוצ'י, מפיקה ראשית במחלקת הספורט של "יאהו!" טוענת שהעסקה תתן כמה פתרונות מוצלחים: "זהו פתרון נהדר בשביל הליגה, כי זה לוקח את האתרים שלהם לרמה אחרת". וזאת מבלי להזכיר את הרווחים הצנועים שתפיק "יאהו!" מהעיסקה (סכומים רשמיים עדיין לא פורסמו). היא רק מוכנה להוסיף ש"זאת עיסקה מצוינת בשבילנו, כי היא נותנת לנו אפשרות ליצור חווייה מלהיבה למשתמשים שלנו. זאת פריצת דרך מבחינתנו".
אנטונוצ'י מודעת לתפקידה של "יאהו!" במערך האינטרנט המורחב של ה-NBA ובעיקר ה-WNBA, לשמש כזרוע הבין לאומית של הליגות. "30 אחוזים מהתנועה ברשת מגיעה מעבר לים", היא מסבירה. "40 אחוזים ממשתמשי 'יאהו!' מגיעים מאותו כיוון".
כדי למנוע אי הבנות עם אמריקה און ליין, נזעק אד דרסר, האחראי על ענייני מדיה מטעם ה-NBA, ומבהיר: שתי העיסקאות בשני תחומים שונים. "אני לא רוצה להשוות בין העיסקאות" הוא אומר "כל אחת מהן עוצבה בניפרד בהתאם לצרכים של החברות".
לפי דרסר, ה-NBA אינו מעוניין להכביד על שותפיו החדשים בים הבלתי נדלה, של שמות, מותגים וסמלים שמציעה הרשת. "אנחנו חושבים שהיתרון הגדול של הרשת הוא שאנשים יכולים להשתמש בו בדרכים שונות והם נאמנים למותגים שונים. במצב כזה, אנחנו לא רוצים להגביל את השותפים שלנו".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: allsport
דייויד שטרן. כריש ממושקף
צילום: allsport
מומלצים