שתף קטע נבחר

דרבי גרמני

סיכום-קרב בין היצרנים מגרמניה מביא לתיקו מאכזב, כי כולם הלכו על בטוח. בעצם, יש אודי...

ערב פתיחת התערוכה נראה היה שפרנקפורט 2001 תהפוך זירת התגוששות בין יצרני הרכב הגרמנים. כאן, במגרש הבית המובהק, הם היו אמורים לספק תצוגות גרנדיוזיות ולהילחם זה בזה על הכתר, במיוחד כאשר חלק מההתגוששות הייתה סביב מכוניות דגל יוקרתיות, יקרות מאד ומפוארות.
אז נכון, לכולם היה ברור שמרצדס ופולקסווגן ינסו לגנוב את ההצגה שתכננה ב.מ.וו עם סדרה 7 החדשה. ונכון, אף אחד לא לקח בחשבון את אודי ובכל מקרה, המלחמה הקרה ששררה חודשים לפני התערוכה, לא זכתה לחימום מתאים באולמות הענק.

ציפיות ומציאות

למשל, פולקסווגן סרבה להעמיד כאן את המועמדת שלה לתואר מכונית הפאר הטובה בעולם, והותירה (בינתיים...) את ה-D1 בבית. בעשותה כך, זו היא אימתה למעשה את השמועות הרבות על עיכובים בלתי מתוכננים והקשיים לא מעטים בייצור המכונית.
ולמעשה, לפולקסווגן היו אולי מספר "אסים" בשרוול, אך היא העדיפה בינתיים לפחות לשמור אותם שם. אפילו הציפיות למסיבת סיום ענקית מבית היצור המבטיח של פרדיננד פייך, יושב ראש החברה, נגוזו.
במקום זאת קיבלנו אצל היצרן הגרמני ניסיונות כנים להבליט עד כמה שאפשר את הפולו החדשה, ולא הרבה יותר מכך. התוצאה המפתיעה - אחת מתצוגות הרכב הבינוניות ביותר של היצרן בשנים האחרונות.
אבל באופן מפתיע, גם לצד דוכן מרצדס לא זכינו לשמוע קריאות קרב. קשה לקרוא לתצוגה בה נחשפת ה-SL החדשה והמהממת מאכזבת אמנם, אבל ברור היה כי מרצדס נמנעה מעימות ישיר עם היריבה ממינכן והלכה הרבה יותר על הצפוי, הרבה פחות על המקורי והמפתיע. אגב, זאת למרות שרק שבועות ספורים קודם לכן חשפה תמונה ראשונה ורשמית למהדרין של המייבך...
וב.מ.וו? זו העדיפה מצידה להתמקד במכונית הדגל שלה - אשר הוצגה לעיתונות העולמית זה מכבר - ולא להפריע ליריבות. כך למשל לא העמידה כל מכונית תצוגה המבהירה את הכיוון הסופי של סדרה 1 למשל. ומה בדבר מיני אימתנית באמת, עם הרבה יותר פוטנציאל-ביצועים, אשר יכולות היו להטיל צל לא קטן על הקטנות של פולקסווגן?
יתרה מכך, היא גם לא הביאה קופה חדשה באמת, אפילו בתצורה לא מחייבת של מכונית תצוגה, אולי כדי לגנוב את ההצגה ממרצדס. אגב, ב.מ.וו גם יכולה הייתה להציג סלון מפואר כמכונית תצוגה, זאת לקראת המעבר הקרב של רולס-רויס לידיהם. אבל גם הם העדיפו ללכת על בטוח, וצפוי.

אודי השובבה

כך שניתן היה להאמין כי הגרמנים חתמו על מעין הסכם שביתת נשק כלשהו לפני התערוכה, עם הבטחה לשמור על סטטוס-קוו. ואם אכן כך, הרי שבכל זאת הייתה אחת שהפרה את הפסקת האש - קוראים לה אודי.
אמנם, עבורה הייתה פרנקפורט אמורה להיות שקטה, אך בכל זאת הפתיעה והייתה היחידה שעשתה באמת רעש. היצרנית, שנאלצת בלית ברירה לעכב השקת ספינת דגל חדשה עד אחרי הופעת מכונית היוקרה של פולקסווגן, לא יכולה הייתה - כך מסתבר - להתאפק, ורמזה בבוטות על ספינת הדגל החדשה. למעשה, זה הרבה יותר מרמז.
זמן רב אחרי נעילת התערוכה, כאשר רק מנקים וטכנאים עדיין מסתובבים בכוונה תחילה בין הדוכנים, אני מביט בעניין רב בפירוק חלקים מהאוונטיסימו, הסטיישן היוקרתית ומכוכבות התצוגה של אודי.
"זהו, מפרקים את המכונית?" אני שואל; אלכסנדר, כך נכנה אותו, מרגיע אותי. "זה בסדר, אנחנו מהחברה שבנתה את אב-הטיפוס הזה עבור אודי, ואנחנו רק מתקנים כמה רכיבים שנשברו במהלך היום. זו בכל זאת אינה מכונית מייצור סדרתי". אלכסנדר, כך מסתבר, הוא מעצב בסדנת אודלהובן, והוא מספר לי ברצון כי בניית הרכב הזה החלה כבר לפני שנה. "למעשה, מדובר במכונית אמיתית המסוגלת לנסוע, אם כי על הכביש אסור לנו לעבור את ה-60 קמ"ש. זה בגלל שאין כריות אוויר...".
"עד כמה היא קרובה ל-A8 החדשה?" אני חוקר. "המכונית הזו היא-היא ה-A8 החדשה" מבשר לי ידידי הגרמני בחגיגיות. "אצלנו בסדנה הן עומדות זו לצד זו, גרסת הסדאן והסטיישן. אז נכון, יש כמה הבדלים. מכונית התצוגה מעט רחבה יותר, ובסיס הגלגלים שלה קצת ארוך יותר, אבל הן 'יושבות' על אותו בסיס בדיוק, אותה שלדה כמו ה-A8 העתידית. אגב, גם עיצוב הפנים הייחודי הזה והשימוש בחומרים החדשים מגיעים ממכונית הדגל".
בכל מקרה, כך מבטיח לי איש שיחי, הגעתה של גרסת הסטיישן לייצור כמעט וודאית. "הייתי מעריך את הסיכויים ב-80 אחוזים בערך, לכך שתגיע לפס הייצור. השאר, כמו תמיד, תלוי בתגובות אליה בתערוכה".
ואם כבר אודי, אהרי שחייבים לציין את בת טיפוחיו האיטלקית של היצרן, הרי היא למבורגיני. כדאי לזכור כי הצגת למבורגיני חדשה הייתה בהחלט ירייה נוספת לחימום האווירה מצד אודי. שהייתה, כך מסתבר, היחידה בין הגרמניות שתרמה למתח.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס, פולקסווגן...
וב.מ.וו לא סיפקו את הסחורה
ורק אודי תרמה למתח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים