שתף קטע נבחר

יש ניסן ויש ניסן

סטיישן עם הנעה כפולה ו-280 כ"ס? זו לא סובארו אלא דווקא ניסן חדשה, עם קשרים משפחתיים לסקייליין

עד כמה שונה ומגוון שוק הרכב היפני ממה שאנו חושבים עליו, או בכלל מהמקובל במערב, ניתן ללמוד מהמכונית החדשה שניסן חושפת היום. בשבילנו ניסן היא עדיין יצרן אפור ומשעמם משהו, אבל אלה לא ממש המאפיינים של הסטגאה. ניסן סטגאה היא מכונית סטיישן אשר נמכרה עד היום ביפן בלבד והוצגה לראשונה לפני חמש שנים. מה כל כך מיוחד בה? זה מתחיל בכך שהסטגאה תוכננה מראש כסטיישן, או במילים אחרות, שאין מכונית כזו בגרסת סדן או חמש דלתות. יש רק סטיישן.
הסטגאה החדשה לוקחת את התפיסה מעט קדימה כאשר היא מבוססת על פלטפורמת הניסן סקייליין, שהוצגה לפני מספר חודשים. לא פחות. למי שלא מכיר, המדובר במכונית הסאלון הספורטיבית, שגרסת הקופה שלה הפכה לאגדה ביפן.
וזה אומר שלגרסה הבסיסית של הסטיישן הזו יש הנעה אחורית, ולגרסאות החזקות יותר מערכת הנעה כפולה מתוחכמת - ATESSA-ETS שכוללת מצב מיוחד לנסיעה בשלג ובנוסף גם היגוי לארבעת הגלגלים. מעבר לכך, ובהתאם לאופנה העכשווית, תוצע הסטגאה גם בגרסת AR-X4, אשר מהווה הכלאה בין סטיישן לשטח, בהתאם לנוסחת האאוטבק של סובארו.

ויש אקשן

הסטגאה מצוידת במנועי V6 עם הזרקת דלק ישירה מהדור החדש של ניסן, בנפח 2.5 (215 כ"ס) ו-3.0 ליטר (260 כ"ס). אל שני מנועים אלה מתווספת גרסה מעניינת, חזקה במיוחד ומוגדשת טורבו, על בסיס יחידת הכוח הקטנה. זו מייצרת הספק של 280 כ"ס (המקסימום המותר ביפן) ומומנט בריא של 41.4 קג"מ.
הדבר המעניין ביותר בהצגת הגרסה האחרונה היא העובדה שמנוע הטורבו החזק טרם הוצג בסקייליין החדשה, שהיא כאמור בעלת המוניטין הספורטיבי במבחר של ניסן.
המנוע החדש מייצר הספק זהה ויותר מומנט מזה שהיה לסקייליין GTR היוצאת. יש להניח שבחשיפתו רומזת ניסן להצגה קרובה של גרסת GTR חדשה וייתכן שבה יהיה למנוע אף יותר מומנט.
למעט הגרסאות הזולות, תצויד הסטגאה בתיבה אוטומטית חדשה עם חמישה הילוכים ואפשרות תפעול ידני.

יותר מקום

מתלה אחורי רב-חיבורי חדש וקומפקטי, והעברת מיכל הדלק אל מתחת למושב האחורי, תורמים לצד השימושי ומביאים לכך שנפח תא המטען צמח ל-500 ליטר. זאת למרות שהמכונית החדשה קצרה מקודמתה (476.5 ס"מ לעומת 480 ס"מ). בכל מקרה, בזכות בסיס גלגלים ארוך יותר משמעותית של 285 ס"מ, היא מרווחת יותר.
לגרסת ה"כמו-שטח" מרווח גחון של 18 ס"מ והיא מצוידת בצמיגים רחבים יותר (225/55) שיושבים על חישוקי "18, גם הם גדולים מבעבר. באופן מפתיע מצוידת גם הגרסה הזו בהיגוי לארבעת הגלגלים שמכונה HICAS. זו מערכת מוכרת ומתוחכמת של ניסן, אשר מוצעת גם בגרסת הטורבו החזקה.
סיכויי הסטגאה להגיע למערב אינם גדולים, ואולם ההחלטה של ניסן להתחיל לייצא את הסקייליין למערב (שטרם אושרה סופית), עשויה להשפיע גם על עתיד מכונית הסטיישן הייחודית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסן סטגאה. סטיישן ייחודית
עם הרבה כח...
וגם גרסה "שטח רך"
בינתיים רק ביפן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים