שתף קטע נבחר

גדולה ביפן

.מ.וו חושפת את המיני החזקה ביותר מאז ומעולם בתערוכת טוקיו, ולא במקרה

לכאורה נראית הבחירה של ב.מ.וו לחשוף את הגרסה החזקה ביותר של המיני דווקא ביפן מוזרה. היא הרי יכולה הייתה לעשות זאת בתערוכת פרנקפורט שננעלה בסוף החודש שעבר, בלב המגרש הביתי שלה. אבל הצגה זו אינה מקרית ולאנשי ב.מ.וו סיבות טובות מאוד ללכסון העיניים. הבחירה בטוקיו באה משום שדווקא ביפן נהנית המיני ממעמד של מכונית פולחן כבר שנים. אם תרצו, יש בחשיפה הזו מעין תעודת הוקרה לנאמנות הזו.
בתחילת שנות התשעים, כאשר היה נדמה שהמיני כבר בסוף הדרך וכל שנה נראתה כאילו היא האחרונה, היו אלה היפניים שהחיו את השם הזה. האהבה שהתפתחה שם למיני הקטנה הביאה לרמת מכירות גבוהה ביותר, שגרמה לרובר לשנות את התוכניות ולהמשיך בייצור. למעשה, בתחילת שנות התשעים מחצית מכמות הייצור של המיני הופנתה לארץ השמש העולה. אבל היפנים לא הסתפקו בכך והם החלו מייבאים גם מכוניות ישנות מאוד לאספנים או חדשות יותר במצב טוב, ופיתחו עבורן ערכות שיפור מטורפות. בסופו של דבר הדביקה ההיסטריה היפנית גם את האירופאים ואפילו ברובר הבינו את הפוטנציאל. ב-96 הם ערכו את מקצה השיפורים הגדול ביותר בתולדות המיני, כדי להפוך אותה לאופנתית, נחשקת ויוקרתית יותר.

מכונית הפרס

אז המיני קופר S שנחשפת בטוקיו היא מכונית הפרס ליפנים עבור הנאמנות, שבזכותה כנראה נותרה הננסית הזו בחיים ואפילו סייעה להפיכתה לסמל כל כך אופנתי.
השם קופר S אינו המצאה של ב.מ.וו אלא לקוח היישר ממורשת המיני. דגמי ה-S של הקופר היו באמצע שנות השישים לחזקים ביותר בהיצע, עם מנוע ה- 1.275 ליטר ו-75 כ"ס. הקופר S היא זו שנצחה בראלי מונטה קרלו והייתה גם לקופר המצליחה ביותר בשנים ההן מבחינה מסחרית.
הקופר S החדשה היא המיני הסדרתית החזקה ביותר בכל הזמנים, אבל זו באמת לא חכמה. מנוע ה-1.6 ליטר המוכר שלה שודך כאן למגדש על והתוצאה היא 163 כ"ס (יותר מפי שניים מאשר למקור) ו-21.5 קג"מ. ולטובת הספורטיביות משודך מנוע זה לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. עם נתונים כאלה אין פלא שהיא גם מהירה מאוד - 218 קמ"ש מרביים הם נתון מכובד מאוד, כמו גם האצה למאה ב-7.4 ש'.

מצא את ההבדלים

חיצונית ההבדלים הבולטים ביותר הם כונס האוויר על קדמת מכסה המנוע וצמד המפלטים הבוהקים במרכז הפגוש האחורי. אבל חובבי הטריוויה ימצאו עוד פרטים קטנים כמו הספויילר הצנוע על הדלת האחורית, כונסי האוויר הצדיים עם הלוגו S עליהם, פנסי מחוונים בצבע לבן, מכסה מיכל דלק מצופה כרום בוהק ואפילו חישוקי "16 חדשים. גם הפגושים הם כעת בצבעי גוף.
מבפנים עברה הקופר S טיפול נוסף וזכתה למינון גבוה של גווני אלומיניום. רשימת הציוד התקני עשירה יותר וכוללת כעת גם מערכת אנטי תקר בצמיגים ומושבי ספורט חדשים.
הצגתה של הקופר S רחוקה מלהפתיע; אחרי הכל, כבר עם חשיפת המיני הודיעה ב.מ.וו על ייצור גרסה כזו. ואולם אתם כבר וודאי הבנתם שעם המיני הזו כל חידוש הוא סיבה למסיבה, ובוודאי כאשר הוא מלווה בכל כך הרבה סוסים. בכל מקרה, מיני זו מתוכננת להגיע אלינו באביב ומחירה ינוע סביב ה-135,000 שקלים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיני קופר S. מגדש על...
אגזוז כפול...
שדרוג פנימי...
ומושבי ספורט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים