שתף קטע נבחר

מיצובישי - היום, מחר ובעתיד

החברה תציג בטוקיו 21 דגמים שונים וביניהם 4 דגמי קונספט חדשים. המוטו: היום, מחר ובעתיד

מיצובישי מתכוונת בימים הקרובים לפרוע את הצ'ק שהפקידה בידי הקהל הרחב בחודש מאי השנה. המדובר בהבטחה לעתיד חדש שפרסמה החברה, לאחר שהעבר הפך מעט בעייתי בעקבות פרשת העלמת תלונות הלקוחות שנחשפה לפני כשנה.
למי שאינו זוכר, מיצובישי הואשמה אז בהתעלמות מתלונות לקוחות במשך למעלה מ-30 שנים ונאלצה לקרוא לכחצי מיליון כלי-רכב לתיקון. הפגיעה הקשה במותג שכנעה את הצוות המוביל לצאת במסע שיפור תדמית קיצוני, שכלל בדרך גם לוגו חדש.
אבל מיצובישי לא הסתפקו רק בהצהרות ויח"צנים אלא דאגו במקביל לגייס לשורותיהם את אלן בוליי בתפקיד ראש מחלקת העיצוב. המעצב הצרפתי הקים בעבר את סדנת העיצוב של מרצדס בקנוואגה, יפן, והיה אחראי בין השאר על עיצובה של המייבך.
את השפעתו של בוליי ניתן היה לראות לראשונה בהצגת דגם הקונספט של הפאג'רו בתערוכת פרנקפורט. אולם, למרות הפאג'רו, התצוגה של מיצובישי בפרנקפורט הייתה מצומצמת למדי. עכשיו אפשר להבין בדיוק למה.

טוקיו 2001

כי מיצובישי בחרה לשמור את החלק המעניין למגרש הביתי, תערוכת טוקיו שתיערך בסוף החודש. וכך, הודיעה החברה על הצגת לא פחות מ-21 דגמים מחודשים וחדשים בתערוכה הקרובה. מרביתם כמובן גרסאות ושינויים קלים לכלים קיימים, אולם במקביל יוצגו בתערוכה 4 דגמי קונספט חדשים לגמרי. המדובר, כך מיצובישי, בתערוכה שתעסוק בשלושה פרקי זמן שונים: "היום", "מחר" ו-"עתיד". על מה הם בדיוק מדברים? מיד.

היום

בתחום ההווה יציגו במיצובישי מספר כלי-רכב מוכנים לייצור - כמו ה-eK וואגון שהוצג לאחרונה, מספר גרסאות חדשות לכלי-רכב קיימים - כמו חבילת ספורט לפאג'רו או גרסה של הלנסר לנכים והדגמים שהוצגו כבר בפרנקפורט - הפאג'רו קונספט ומכונית הראלי. למעשה, לתחום ההווה שייכים 17 מבין 21 הדגמים שיוצגו, מה שמחזיר אותנו אל רביעיית הקונספט - האחראית לתחום המחר והעתיד.

מחר

ה-CZ2 וה-CZ3 הן האחראיות על המחר של מיצובישי ונראות בהתאם. מבט בתמונות מבהיר שהמכוניות בהחלט נראות בשלבים מתקדמים לקראת יצור. מראה מוכר ובסיס גלגלים של 250 ס"מ מעלה את ההשערה כי מדובר במחליפות הקרובות של הקולט, ואולי אף של הלאנסר הבאה. למי ששואל את עצמו למה ה-CZ3 האדומה מזכירה לו יותר מכל את האלפא 147 - מוזמן להציץ בידיות של הדלתות האחוריות.
בין הרעיונות המעניינים שמציגה מיצובישי במכוניות המחר ניתן למצוא גג זכוכית, המאפשר לכל נוסע לשנות את בהירותו בהתאם לטעמו. רעיון מקורי לא פחות הוא שילבם של תאי אכסון בדלתות הניתנים לניתוק מהרכב. למרות הדמיון המסוים ביניהן, מיועדת ה-CZ2 לשמש כקומפקטית לעיר, בעוד ה-3 מוגדרת כקומפטית חמה.

עתיד

אחרי המחר, מגיע זמנו של העתיד הרחוק יותר. זה בא לידי ביטוי בזוג דגמי תצוגה נוספים העונים לשם S.U.P וספייס ליינר. הראשון משתמש במשחק מילים על משקל ה-S.U.V האמריקני. ה-P היא קיצור ל-Pack במקום ה-V שמחליף את המילה Vehicle, ולדברי מיצובישי - זהו גם ההבדל המרכזי בתפיסה.
חבילה במקום רכב, מאחר שהרכב הזה אמור לספק חבילה כוללת לאוהבי הכיף והמודעות העצמית. למה כיף? כי ה-S.U.P יאפשר נסיעה במגוון שטחים עם אפשרויות אחסון וסידור מושבים מגוונות, ויציע גם "אקורדיון" מתקפל לכל אורכה. למה מודעות? כי יהיה שילוב של מנוע הזרקת דלק ומנועים חשמליים - לטובת חיסכון בדלק ושמירה על הסביבה.
לעומת הכיף המובטח ב-S.U.P, מהווה הספייס-ליינר פתרון עתידי לאוכלוסיה מעט אחרת. מי שמוגדר בתור "הדור הבא של כלי-רכב שנועד לאפשר לך להרגע" הוא למעשה לימוזינת ענק, עם מיטב הפינוקים למנהל המזדמן.
הספייס-ליינר משתרע על-פני 490 ס"מ ומציע בסיס גלגלים מכובד של 295 ס"מ המבטיח, יחד עם ממד גובה של 153 ס"מ, מרחב מחיה גדול. המושב האחורי מדמה ספה רכה, ושאר המושבים מסתובבים כלפי חוץ עם פתיחת הדלתות כדי לאפשר כניסה נוחה.

הפגנת כוח

ההצגה של מיצובישי בטוקיו מיועדת להיות בעיקר הפגנת כוח של ה"חברה החדשה" ודוגמה ליכולתו של בוליי. בין לבין ניתן כאמור למצוא בדגמי הקונספט רמזים לדגמים שיבואו ואולי אפילו קשר בלתי אמצעי לסמארט.
השימוש בחלקי פלסטיק רבים, כמו גם עיצוב המזכיר את הטרידיון 4 של סמארט שהוצגה בז'נבה, יכול לסמן על קשר עקיף בין החברות. למעשה, לא כל-כך עקיף כי יש את דיימלר-קרייזלר שמנהלת את העניינים מגבוה - גם במיצובישי ובטח שבסמארט.

בקישורים מימין מצורף לכתבה אלבום תמונות של דגמי הקונספט.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיצובישי "מחר" - CZ3...
ו-CZ2
מיצובישי "עתיד" - S.U.P...
וספייס ליינר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים