שתף קטע נבחר

הונדה מחשמלת את הדמיון

מכוניות התצוגה של הונדה משגרות רמזים שונים לגבי עתיד הדגמים הספורטיביים. כרגיל, יהיה מעניין

לא במפתיע הצטרפה גם הונדה לפסטיבל מכוניות התצוגה, המאפיין בדרך כלל את תערוכת טוקיו. ואם אצל יצרנים אירופאים אנו רואים במכוניות אלה מעין הצהרת כוונות, תוך שימוש במאפיינים ריאלים כלשהם, הרי שבטוקיו הקשר למציאות אינו הכרחי דווקא. כדאי רק לזכור כי מעבר להצגת רעיון בסיסי, המכונית אינה צריכה לשכנע במבנה, בעיצוב הבסיסי או ביחידת הכוח.
זו גם הסיבה לכך שבתערוכת טוקיו, באופן קבוע, לא מגבילים עצמם היצרנים בשום תחום, בוודאי לא כאשר זה נוגע למכוניות תצוגה. באירופה, אפילו באמריקה, משתדלים יצרנים להגביל עצמם למכונית תצוגה אחת בלבד למותג, כדי שלא לבלבל את הקהל. ביפן המוטו הוא: כל המרבה הרי זה משובח.
והונדה יפן, כמו כל יצרן במדינה זו, פועלת בדיוק לפי מרשם זה. חשיפת מכונית תצוגה של הונדה באירופה היא אירוע נדיר למדי - זאת בזמן שתערוכת טוקיו תעניק חסות לארבע כאלה.

היורשת?

ובין המכוניות שיוצגו כאמור, המעניינת ביותר למראה היא הדואלנוט. מדובר במכונית ספורט בעלת מנוע מרכזי, אך גם, באופן מעניין, ארבע דלתות ומקום סביר ליושבים מאחור. כצפוי מהונדה, נעזרת הדואלנט בצמד מנועים חשמליים מלפנים, המאפשרים הנעה כפולה.
אולם מה שמעניין יותר הוא דווקא המסר מאחורי המכונית, הנראית הגיונית ובעלת פוטנציאל להגיע לפס הייצור. הונדה אמנם מציגה בטוקיו גרסה מחודשת ל-NSX הסופר-ספורטיבית, אך נמצאת כבר עמוק-עמוק במהלך פיתוח היורשת למכונית הוותיקה, אשר תוצג תוך שנה ותעשה קרוב לוודאי שימוש בפרטי עיצוב מהדואלנוט.
לצערנו, החדשה תציג גם כיוון מתון יותר, והרבה פחות טהור וחדשני למכונית הספורט היוצאת. מבנה האלומיניום הייחודי ננטש כך נראה, וכמו מאזדה עם ה8-RX, גם הונדה מציעה דלתות כדי לאפשר כניסה לנוסעים במושב האחורי. להזכירכם, ב-NSX לא היה מושב כזה.
שמועות עקשניות מבטיחות כי המכונית תצויד במנוע V8 חדש מתוצרת הונדה, אולם מכונית התצוגה מסתפקת ב-3.5 ליטר המוכר. זה האחרון, יחד עם המנועים החשמליים, מייצר הספק מרבי של 400 כ"ס. בכל מקרה, תמיד יכולה הונדה לטעון כי מבנה של מנוע מרכזי עם ארבע דלתות הוא בהחלט חדשני וייחודי.
הרבה פחות מעשי ממנה נראה היוניבוקס, וואן קטן ושקוף שנראה כאילו הוצא מקופסת משחקי הרכבה לילדים. מדובר בכלי קטן למדי עם שפע אפשרויות טעינה בתא הנוסעים. גם המודל X הוא מיניוואן, אבל מראהו משדר יותר אמינות. רכב זה נחשף במקור בתחילת השנה בתערוכת דטריוט.

ויש גם בולדוג

מכונית מעניינת היא הבולדוג, יצור קטן המבוסס על הפיט, ונראה כמיניוואן ספורטיבי צנוע מידות. משענות המושבים הופכים כאן לשני אופנועים חשמליים קטנים, לשימוש עירוני פונקציונלי. אבל עיצוב המכונית רומז דווקא למראה גרסה ספורטיבית של הפיט, המוכרת לנו אגב כג'אז. אגב, ואפרופו אופנועים – יצרן הדו-גלגליים הגדול בעולם יציג שני כלי תצוגה מעניינים. אחד מהם, האליסיום, נראה כחיקוי מתקדם ל-C1 של ב.מ.וו, אם כי הוא נאה ממנו.

וסיוויק

גם הקומפקטית של הונדה תמשוך עניין ביפן, בעיקר תודות לשתי גרסאות: האחת היא ה-Rהחדשה שהוצגה כבר באירופה, ובאופן לא שגרתי מגיעה ליפן רק כעת. לפי הונדה, זוהי מכונית ראשונה המיוצרת בבריטניה ותיוצא ליפן. זאת, למרות שהאקורד R הגיעה לארץ השמש העולה, אם כי באופן לא סדיר.
גרסה חדשה יותר היא סיוויק היברידית, המצוידת במנוע בנזין שנעזר ביחידת כוח חשמלית, לפי אותן עקרונות שהוצגו באינסייט. סיוויק זו חמושה במנוע ההזרקה הישירה הקטן (1.3 ליטר 68 כ"ס) שהוצג בג'אז. כאן הוא נעזר בתזמון שסתומים משתנה המתחשב בצורך לטעון את מצברי המכונית בכל האטה.
כמו באינסייט, גם כאן מסייע המנוע החשמלי לאחיו המשתמש בבנזין בהאצות, כדי למנוע זיהום אוויר מיותר. מנוע הבנזין אגב, דומם בכל עצירה. המכונית תגיע לפס הייצור כבר בסוף החודש הבא, ושווקי היעד הם יפן וארצות הברית כמובן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דואלנוט. יורשת ל-NSX?
יוניבוקס. משחקי הרכבה לילדים?
בולדוג. מבוסס על הפיט
סיוויק R. רק עכשיו ליפן
אליסיום. חיקוי מתקדם ל-C1 של ב.מ.וו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים