שתף קטע נבחר

עם מעט עזרה מב.מ.וו

מקצה שיפורים לפרילנדר של לנד רובר. מדרכות רמת אביב היכונו

החיים יכולים להיות משעשעים לפעמים: החידוש המוטורי הראשון שמבצעת לנד-רובר מאז נרכשה על-ידי קונצרן פורד, נעשה דווקא בעזרתם האדיבה של ההורים לשעבר - ב.מ.וו ורובר. מדובר בפרילנדר שיוצג בתערוכת פאריז הקרובה ויצויד ביחידות מנוע חדשות ומשופרות.
למשל ה-V6 בעל סעפות היניקה המשתנות של רובר. מנוע זה הוענק כבר לפני שנה לג'יפון של לנד רובר על-ידי חברת האם עצמה. אך רק כעת, לאחר מספר התאמות, שיפורים קלים ושינויים נוספים ברכב, יתחיל שיווק מסודר.
אך חשוב עוד יותר לשוק הישראלי הוא מנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר. מדובר במנוע ב-4DT, טורבו-דיזל, 16 שסתומים ומסילה משותפת מבית ב.מ.וו. ההספק המרבי כאן גבוה משמעותית - 112 כ"ס לעומת 97 כ"ס - מהמנוע המיושן שמפנה מקומו, כמו-גם נתון מומנט עדיף ב-25%.
בנוסף זוכה הפרילנדר לראשונה לתיבה אוטומטית, שתהיה סטנדרטית (ובלעדית) בגרסת ה-V6. זו תיבה המגיעה לג'יפון היישר מהרובר 75, עם חמישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. לסיום, גם מנוע ה-1.8 ליטר בנזין עבר מספר שיפורים קלים יותר.

וחוץ מזה

לפי לנד רובר, עברו כל גרסאות הפרילנדר שיפורים ושינויים מרחיקי לכת - אם כי הצהרות מעין אלה מתייחסות במרבית המקרים לפריטים אותם לעולם לא תראו או תרגישו. כן יבלטו לעין הנהג יחידות תאורה ופגושים חדשים. ב-V6 מדובר גם ביחידת פגוש-ספוילר ארוכה ב-6.5 ס"מ מבעבר ובסבכה קדמית חדשה, שינויים שנועדו לאפשר תוספת מקום למערכת קירור חדשה ומשופרת. כך נוספו תושבות מנוע הידראוליות חדשות לטובת עידון פעולה ומניעת רעידות, מערכת אוורור משופרת ומזגן חדש לחלוטין.
תא הנוסעים עבר אף הוא שינויים רבים. לוח מחוונים וקונסולה מרכזית עודכנו, תאי אכסון נוספו, מתגים הוחלפו, מראות הצד והמושבים חדשים ואפילו הבידוד האקוסטי שופר. וכן, נוספה רמת אבזור גבוהה במיוחד עם ריפודי עור וכיוצא בזה.
כמו הדיסקברי, גם בפרילנדר עברה לנד רובר לשימוש בחיווט ממוחשב-מולטיפלקס. אם לא די בכל אלה קיבל הפרילנדר מערכת ABS חדשה יחד עם חלוקת בלימה אלקטרונית לפנים/אחור. מערכת המתלים עברה כיול מחדש מערכת ההיגוי עודכנה ונוספו כריות אוויר ומותחני חגורות בטיחות חדשים.

איכות

נראה כי מלבד כל השיפורים/שינויים/עידכונים/חידושים החליטו אנשי לנד רובר להעניק תשומת לב לביקורת שהוטחה בפרילנדר מאז עלה על הכביש. הרכב שאמור היה להקפיץ את החברה הבריטית מדרגה בכל הנוגע לאיכות ייצור, אמינות והשרדות, אכזב מאד למרות המאמץ בתחום שהשקיעה ב.מ.וו. יש אפילו האומרים כי הוא הוא האשם בנסיגתם של הגרמנים מהבעלות על החברה.
מצד שני, עם כל דגם חדש מבטיחים לנו הבריטים כי הם עומדים לשפר משמעותית את הטעון שיפור בתחום האמינות. בהתחשב בנתוני האבטלה בתעשיית הרכב הבריטית, כדאי להם הפעם להשתדל קצת יותר...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרילנדר ישן
ואחיו הצעיר והמעודכן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים