שתף קטע נבחר

האיסוזו הבא?

החברה היפנית מתכוננת להציג שלושה דגמי קונספט בטוקיו – ולא מעט טכנולוגיה חדשה

מי שטעה לחשוב כי חברת איסוזו עוסקת בעיקר בייצור מנועי דיזל מתקדמים לשותפיה בעולם, יגלה בטוקיו תצוגה נרחבת למדי של מי שהופכת לאט אבל בטוח לחטיבת השטח היפנית של GM. כך מציגה איסוזו בטוקיו שלוש מכוניות קונספט, אם כי רק שתיים מהן חדשות, ומנוע דיזל (איך לא) מתוחכם. אבל דווקא ה-GBX, מכונית שהוצגה כבר בדטרויט, מחדשת יותר מכולן.

GBX

רכב השטח הגדול של איסוזו הוצג כאמור כבר בעבר, בתערוכת דטרויט 2001, והזכיר כבר אז - במידות ובעיצוב - את הטרה-קרוס של GM, שהוצג אף הוא באותה תערוכה. מה זה אומר? ובכן, כי הקשר המסחרי ההדוק בין GM לבין איסוזו בא שוב לידי ביטוי.
אגב, נראה שדלתות נפתחות לכיוונים הפוכים והיעדר קורה מרכזית - גישה שהחלה אצל היצרנים האמריקאיים - תופסת תאוצה גם באיסוזו, כמו-גם אצל יצרנים יפנים אחרים (כמו בקרוסבואו של ניסן).
יתכן כי הופעתו החוזרת של ה-GBX בטוקיו, למרות שלא עבר שינויים בשנה האחרונה, מצביעה על כוונות רציניות להציג רכב מייצור סדרתי הנעזר במאפיינים של רכב התצוגה. מצד שני, יתכן שפשוט לא היה ליפנים זמן ו/או כסף לפתח את הרעיון…
ה-GBX נעזר אגב במנוע הדיזל מסילה משותפת החדש של החברה בנפח 3 ליטרים - אותו מנוע שישמש בעתיד הקרוב את מכונית הדגל של רנו, הוול-סאטיס.

זן

רחוק מעט יותר מהמציאות, אבל עדיין מחובר פחות או יותר לקרקע הוא הזן. רכב העתיד של איסוזו מזכיר מעט סממני עיצוב שהוצגו ב-ויקרוס, אך מחדש עם מבנה שימושי וייחודי - בעיקר בעיצוב החלונות שנועדו, כך איסוזו, לדמות מניפה יפנית.
בכל מקרה, מדובר בכלי-רכב המציג בעיקר רעיון עיצובי למרחב-פנים. באיסוזו דאגו לאפשרויות סידור מושבים ולממדים שיאפשרו חלל ענק בכל קנה-מידה, במה שמוגדר כהכלאה בין רכב כביש-שטח ומיניוואן.
ב"תצורת החדר" (כך איסוזו) ניתן לקפל את המושבים הקדמיים כך שיכסו את לוח המחוונים, ואת האחוריים כך שייעלמו לתוך הרצפה. כל זה מייצר חלל אחד גדול מאוד, במיוחד לאור בסיס גלגלים ארוך של 305 ס"מ וממד גובה של לא פחות מ-198 ס"מ.

FunkyBox

משאית השעשועים של איסוזו זוכה בדיוק לשם המתבקש. זוהי למעשה משאית חלוקה שנועדה לצעירים יפניים. כמו שראינו כבר בדגם הניילס של ניסן, נראה שיפנים צעירים מאוד אוהבים גלישת גלים - סיבה טובה להציג רכב פנאי המאפשר נשיאת לא פחות משלושה גלשנים בצירוף מקלחת ניידת.
בכל מקרה, הרעיון המרכזי כאן הוא מגוון האפשרויות ברכב, החל מהקמת מצפה כוכבים קטן וכלה בשחרור נטיות מוסיקליות באולפן הקלטות נייד. אגב, מרבית הפנטזיות מתאפשרות למרות בסיס גלגלים קטן יחסית של 273 ס"מ בשל סרח עודף ענק מאחור, המגדיל באופן משמעותי את המרחב הפנימי.

וגם קצת טכנולוגיה

אבל איסוזו אינה שוכחת בדרך גם את תפקידה הכמעט-מרכזי בייצור מנועי דיזל מתקדמים. במקביל להצלחתה במכירת מנועיה בעולם ולהתפשטות מכירות רכבי הדיזל בכלל, תציג איסוזו בטוקיו את הרעיון לדור הבא של שתייני סולר.
אלה, כך החברה, מיועדים להתחרות במנועי בנזין "נקיים" תוך שימוש בהזרקה ישירה מדויקת יותר ובמערכות סינון קיימות של החברה. במקביל ובהתאם, פרסמה איסוזו גרף המדגים את תפיסתה לגבי התקדמות הטכנולוגיה במונחי זיהום - שימו לב לאלבום התמונות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים