שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    זה לא נגמר למרות שהגברת השמנה שרה

    להקת "Living Arts" הגיעה ארצה כדי להעלות במשכן לאומנויות הבמה את "פורגי ובס". היו שקמו ללכת בתום המערכה הראשונה; היו כאלה שאפילו לא טרחו לקום ופשוט נרדמו בכיסא. מרב יודילוביץ' אומרת שזה היה מעייף, נטול חן ומאכזב; גרשווין היה אומר: "זה לא בהכרח דווקא כך"

    האופרה "פורגי ובס" בהפקת להקת "Living Arts" של פיטר קליין, עלתה אמש על במת המשכן לאומנויות הבמה בתל-אביב בפני אולם מלא. העובדה שהאולם היה מלא, נטועה ככל הנראה בעיקר ברעב של הקהל הישראלי לאמנות ופחות בזכות ההפקה.

    לא מצליחה לפרוש כנף

    למרות הרצון הטוב והעובדה שמאד לא פשוט בימים אלה להביא קהל או לפתות אומנים מחו"ל להגיע לישראל, "Living Arts" הגיעו למספר לא מבוטל של הופעות. אם להסתמך על כמות האנשים שאזרו עוז והחליטו שלמרות ההשקעה הכספית הם קמים ועוזבים לאחר תום המערכה הראשונה, ועליהם נוסיף את כמות האנשים שנרדמו על מושביהם - מדובר באכזבה רבתי. קשה להבין איך הצליחה בימאית האופרה ומי שמככבת בה בתפקיד הראשי, ד"ר אליזבט גראהם, ליצור הפקה כה נטולת מעוף, מייגעת, ארכאית ונטולת חן.
    התפקידים הראשיים באופרה מעיבים על איכות ההפקה כולה ובעיקר על הקולות המצוינים של תפקידי המשנה. פורגי מעולם לא זכה לביצוע ווקלי כל-כך מוגבל כמו זה של בריאן ר. גיבסון. מוגבלות של מנעד שבאה לידי ביטוי באופן מביך במיוחד בדואטים המשותפים עם גראהם (בס) ובשיר "It Ain’t Necessarily So". ההעמדה על הבמה נתנה את הרושם שהצופה נפל בטעות לתוך חזרות ראשוניות של ההפקה, בהן הזמרים טרם הבינו עד תום את הוראות הבימוי והתנועה.
    העובדה ש"פורגי ובס" התקבע בתודעה של חובבי הז'אנר כמחזמר, למרות שנכתב כיצירה אופראית, מסמנת במשהו את רוח היצירה, שלרוב היא דינמית, מלאת חיים ומרהיבה. זה לא המקרה. ההפקה הנוכחית לא מצליחה לפרוס כנפיים שלא לדבר על לגעת בשמיים (כמילות השיר "Summer Time").

    תפקידי משנה מצויינים

    הביצוע היחיד שמצליח באמת לרגש, אגב, הוא דווקא הביצוע של מלייקה סימז (קלרה) לשיר "Summer Time" שפותח את האופרה ומקרב את הקהל למלאכים. מי שהציל את ההפקה והצליח להעיר לא מעט ישנים מתרדמתם הוא דווין א. מודי (ספורטין לייף) שמלבד לקול נהדר, הצטייד בנוכחות בימתית מרשימה, הרבה הומור ויכולת המשחק שנדרשת לתפקיד. גם הופעתו של סטיבן פינץ' (קראון) מצדיקה את המטלה הכמעט בלתי אפשרית של לעבור את המערכה הראשונה בשלום. פינץ' מבצע באופן קבוע גם את תפקיד פורגי בהפקה והעובדה שלישראל הוא הגיע דווקא בתפקיד קראון היא הפסד מצער לקהל הישראלי.
    המופע סבל באופן מובהק מעבודת סאונד בעייתית, ולמרות שנראה היה כי זו נפתרה עם תחילת המערכה השנייה, יותר מאפשרי שמהשורה העשירית באולם, הקהל התקשה לשמוע מה שנעשה על הבמה. למרות האכזבה, זכה צוות ההפקה למחיאות כפיים סוערות עם תום המופע וכמחווה של רצון טוב פנה בריאן ר. גיבסון לקהל ואמר בעברית "מניו-יורק הבאנו שלום אליכם" והקהל הצטרף אליו בשירה. לרוכשי הכרטיסים שמתכוונים להגיע בימים הקרובים למשכן, כדי לראות לראשונה את יצירתו של גרשווין, צריך לומר: "זה לא בהכרח דווקא כך".

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בריאן ר. גיבסון. פורגי מוגבל
    תפקידי משנה מצויינים
    לאתר ההטבות
    מומלצים