שתף קטע נבחר

מתיחה אחרונה

אחת המכוניות המעניינות ביותר מאז ומעולם מגיעה לסוף חייה. קוראים לה הונדה NSX, ובטוקיו מפיחים בה קצת חיים

במרוצת השנים, בעיקר לאחר פעילות יחצנית מסיבית כל-כך מבית פולקסווגן-אודי, ניתן היה לחשוב כאילו הגרמנים המציאו את השימוש באלומיניום במכוניות סדרתיות. ולא נכנס כאן לשאלה מי הייתה הראשונה בעולם דווקא, אלא נזכיר רק שהונדה הקדימה את השאר עם ה-NSX המדהימה.
מה לעשות, וה-NSX שהופיעה ב-89' וירדה לראשונה מפס הייצור ב-90', הייתה המכונית הסדרתית הראשונה שנבנתה כולה מאלומיניום. ובניגוד לאודי, שנאלצו לעבור לשיטת בנייה שונה לחלוטין עם שלדה מרחבית, הצליחו הונדה לייצר את המכונית במתכונת מקובלת יותר.
ואין לשכוח כמו כן כי ה-NSX של הונדה הפכה לאחת החשובות בהיסטוריה המוטורית בכלל, וזאת משום שהייתה ליפנית ראשונה שהעזה לקרוא תגר על - שומו שמיים - פרארי.
ולמרות שנתנו לה בתחילת הדרך צ'אנסים קטנים עד זניחים בכל הנוגע למושגים רחוקים כמו "תחושה", "משיכה", "אקזוטיקה" וכו', זכתה היפנית הזו למחמאות מקיר לקיר. זאת מכיוון שהוכיחה כי בניגוד ליצירות איטלקיות, ודווקא כמו סורטיביות קיצוניות מגרמניה, היא מצליחה לשלב היטב יכולת דינמית מדהימה עם נוחות שימוש והנדסת אנוש מתקדמים.
אבל יותר מעשור לאחר הצגתה ה-NSX כבר אינה עלמה צעירה, ונראית היום הרבה פחות מפתה. וזאת סיבה טובה להציג גרסה מחודשת שלה, מעין מתיחת פנים, כאשר היורשת נמצאת בפתח ותוצג כבר בשנה הבאה.

קלי קלות

לא יפתיע אתכם לדעת כי השימוש באלומיניום ב-NSX, כמו במכוניות אחרות, נועד לשמור על משקל קל יחסית, לטובת ביצועים והתנהגות. אולם מסתבר שאפשר גם קל יותר. כך בגרסה החדשה, המכונה כצפוי NSX-R, עושה הונדה שימוש בחלקי מרכב מסיבי פחם - כדי להפוך אותה קלה יותר.
במבט מהיר ניתן לזהות שינויי עיצוב בעיקר בחרטום. את מקום הפנסים המתרוממים תפסו יחידות תאורה קונבנציונליות יותר, ואילו הספוילר הקדמי וכונסי האוויר אגרסיביים יותר למראה. ספוילר אחורי חדש בולט מאחור, ואת התמונה משלימים חישוקי "17 יפהפיים. נתונים רשמיים אין לנו בינתיים, אך ה-NSX הזו תציג ללא ספק ביצועים משופרים משמעותית לעומת הדגמים הרגילים.
לכאורה מוצגת ה-NSX רק בגרסת ה-R, ורק כמכונית תצוגה. אולם נראה שהונדה תייצר את המכונית בכמות מוגבלת ותבצע את השינויים החזותיים בקרוב גם בגרסאות הרגילות. אגב, החלפת יחידות התאורה באה גם כדי לעמוד בתקנים בטיחותיים מחמירים בנוגע לפגיעה בהולכי רגל. חשבנו שתרצו לדעת את זה כאשר אתם חוצים את הכביש בארץ…

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-R של הונדה
מגיע ל-NSX
מאחור
מהצד
ומקרוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים