שתף קטע נבחר

שחררו את וויליס 2

אחרי שגרפו תשואות בדטרויט, מציגים ג'יפ וקרייזלר גרסת המשך לוויליס. כך ייראה יורש הרנגלר?

בשנים האחרונות, ניתן לסמוך על קרייזלר שלא תפספס שום הזדמנות להציג מכונית תצוגה מרשימה נוספת. ולפי המתכונת ההוליוודית המוכחת של סרטי המשך, מציג היצרן האמריקני - או למעשה חטיבת השטח שלו - גרסה חדשה לוויליס.
רכב התצוגה הזה, אשר כונה כך כבר בתחילת הדרך, זכה למחמאות רבות כאשר נחשף בתחילת השנה בדטרויט. וכעת, ובאופן טבעי, מציגה ג'יפ את פרק ההמשך, הרי היא הגרסה הסגורה.

בסיס דומה

המתכונת של שני הכלים אכן דומה: שלדת אלומיניום מתקדמת, הנושאת מרכב עשיר בסיבי פחם. המידות דומות וכך גם המנוע: מדובר ביחידת ה-1.6 ליטר עם מגדש-על המייצרת הספק מרבי של 160 כ"ס.
ואם זה נשמע לכם מוכר, הרי שאתם צודקים, בבסיסה זו אותה יחידה המשמשת גם את המיני קופר S. ואם אתם מודאגים כי מנוע 1.6 ליטר נשמע לכם מעט קטן עבור ג'יפ, בעיקר לאחר שהורגלתם לענקים אמריקניים עם לא פחות משישיית צילינדרים, ניתן להירגע. למרות שהוא משודך - כצפוי מאמריקני טוב - לתיבה אוטומטית, יאיץ הוויליס ל-100 קמ"ש ב-10 שניות וירשום מהירות מרבית של 155 קמ"ש. לא מדהים, אבל לא נורא.

הגג

למרות שבסך הכל מדובר בגרסה סגורה, הרי שהוספת הגג הקשיח יוצרת שינוי דרמטי במראה. הוויליס 2 עדיין נראה כמו ג'יפ עתידני מוגזם, אבל במתכונת זו הוא כבר הרבה יותר קרוב מבחינת הרושם החיצוני לכביש.
שילוב מפתחי גלגלים טרפזיים, גריל בעל שבע צלעות וחלונות צד ארוכים וצרים, יוצר רושם של כלי חסון נכון אלי קרב. לכך מוסיפים סוללת פנסי הערפל בחזית, הצבע- "ירוק אקשן" - שבחרה ג'יפ עבורו וכמובן חישוקי ענק במידה "21 עם צמיגי 235/65.
הגג הקשיח כולל גם גגון ייחודי המאכסן צמיג רזרבי ומשמש מקום טעינה גמיש. אך למרות השימוש בחומרים מרוכבים, הרכב החדש שוקל 1350 ק"ג. זאת גם בגלל מערכת הנעה כפולה הכוללת בין היתר יחס העברה נמוך ("הילוך כוח").
הוויליס 2, שאורכו 362 ס"מ, מתנשא עם הגגון לגובה של 178 ס"מ. אגב, בסיס הגלגלים משתרע על-פני 241 ס"מ ומרווח הגחון עומד על 31 ס"מ מכובדים למדי.

העתיד

מה כל זה אומר? העובדה שג'יפ וקרייזלר יוצרות כאן המשך לרכב התצוגה שנחשף בדטריוט מסבירה שהן רואות בו יותר מאשר קוריוז. למעשה, שתי גרסאות הוויליס מספקות רמז עבה למראה ולתפיסה שמאחורי מחליפו של הרנגלר הוותיק, מתקרב - כך נראה – במהירות לסוף דרכו. הדור הבא יהיה יותר תאב אקשן-חוויתי, ופחות שועל קרבות קשוח. כרגיל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים