שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הנכד הבא

    בתערוכת דטרויט הקרובה יוצג לראשונה הריינג'-רובר החדש. מרצדס וב.מ.וו - שימו לב

    מה כבר לא אמרו על הריינג' רובר? כלי השטח היוקרתי (והיקר) של היצרן הבריטי זכה במהלך השנים לאין ספור מחמאות. מי שנחשב שנים ארוכות ל "רכב פנאי-שטח אולטימטיבי", קנה לעצמו במשך השנים מקום של כבוד בהיסטוריה המוטורית. זאת בעיקר תודות לשילוב נדיר – ויש אומרים חסר תחרות - בין יכולת שטח ליכולת לפנק את הנוסעים.
    אלא שכדרכם של דינוזאורים, זכה הריינג' גם למוניטין של רכב מיושן מעט ולא אמין במיוחד (יש אומרים לא אמין כלל), זאת בעיקר לצד חבריו החדשים לנישת הפאר-שטח כמו ה-M של מרצדס וה-X של ב.מ.וו.

    הוא חוזר

    ובכן, היום (ד') התפרסמו תמונות רשמיות ראשונות של הריינג'-רובר הבא - דור שלישי בלבד של רכב השטח היוקרתי, מאז הוצג לראשונה לפני 31 שנים. בתחילת דרכו הוצע הריינג'-רובר בגרסת שלוש דלתות, ורק מאוחר יותר הוצגה גרסת חמש דלתות. הדור השני של הרכב הוצג ב-1994, וזה הנוכחי יושק רשמית בתערוכת דטרויט הקרובה ושיווקו יחל בפברואר 2002.
    ממבט ראשון בתמונות ברור שאנשי לנד-רובר לא לקחו שום הימור מסוכן. למרות חזות מעוגלת ומעודנת יותר, הדמיון הכמעט מוגזם למקור לא משאיר ספק בעניין המוצא.
    אולם למרות הדמיון, מתחת לעור אנו מוצאים שינוי קיצוני. לראשונה בתולדות הכלים הגדולים של היצרן הבריטי בכלל, והריינג' רובר בפרט, נוטשת לנד-רובר את המבנה הטהור לשטח של סרן חי מלפנים ומאחור, ועוברת למתלים עצמאיים. המהלך אמנם עלול לגרום לבעיות לב קשות אצל כמה חובבי שטח מושבעים, אולם הבריטים מבטיחים שאין להם שוב כוונה לצרף את הריינג' החדש לחבורת חובבי המדרכות.
    בתחום הכוח יעשה הריינג' שימוש במנועי 4.4 ליטר בנזין ו-3.0 ליטר דיזל. אלה אגב, יגיעו באופן אירוני מהמפעלים המייצרים את אחד המתחרים הפוטנציאלים של הריינג' - ה-X5 של ב.מ.וו.
    זו הפעם הראשונה שיחידת כוח מודרנית (וגרמנית) יאכלס את תא המנוע של מלך השטח הבריטי. כזכור, היצרנית הבווארית מכרה לפני כשנה את לנד-רובר לפורד על מנת לכסות על הפסדיה עם רובר, שנמכרה אף היא באותה תקופה - במחיר של 10 ליש"ט בלבד, יש לזכור.

    מצב עדין

    לאחר הפרידה המתוקשרת היטב בין ב.מ.וו ולנד-רובר, התחייבה הראשונה לספק ליצרן הבריטי מנועים למשך תקופה מוגבלת. הסיבה לכך הייתה חוסר היכולת של פורד, האבא החדש, להתאים מנועים תוך פרק זמן קצר. כך לדוגמה "נתקעה" לנד-רובר לפני כחצי שנה עם דגמי פרילנדר ללא מנועי דיזל.
    דרישה גדולה למנוע הטורבו-דיזל הזרקה ישירה של ב.מ.וו - המנוע המשמש את הרכב - אפשרה לב.מ.וו לספק ללנד-רובר רק את מספר המנועים המוסכם, ולא מעבר. הוסיפו לכך את העובדה שבאותו הזמן סבלה גם סדרה 3 של היצרן הבאווארי מעודף ביקוש "מדאיג" לאותה יחידת כוח, וברור למה לנד-רובר בבעיה.
    זו גם הסיבה שפורד תדאג במהירות האפשרית לספק לריינג' מנוע "ביתי" - ככל הנראה גרסה ייעודית של אחד מהמנועים הקיימים - אולי אף זה המשמש את אסטון מרטין וונקויש.

    הכי הכי

    "אנחנו מאמינים שהריינג' רובר החדש הוא רכב השטח הטוב בעולם בהתחשב ביכולותיו" אמר בוב דובר, נשיא החברה; ונראה שהוא אינו רחוק כל-כך מהמציאות. בכל מקרה, מה שסביר ביותר הוא שהריינג' החדש יהיה ככל הנראה יקר מכל מתחרה אחר בעולם.
    במקרה הקיצוני, עשויים הדגמים היקרים ביותר של מרצדס, ב.מ.וו ולקסוס להתחרות בדגמים הזולים יותר של הריינג'.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ריינג` רובר 2002...
    מנועים של ב.מ.וו...
    אבל שמירה על המסורת
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים