שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    יגואר ב-Rאש טוב

    ה-S טייפ זוכה למתיחת פנים וגם למנוע החזק ביותר שהיה אי פעם ביגואר סדרתית

    השנה הקרובה עומדת להיות שנה מעניינת במיוחד עבור יגואר. היצרן הבריטי מציג כעת את מתיחת הפנים ל-S טייפ, שזכתה בגרסה החדשה לעדכונים קלים במראה הכוללים מראות צד חדשות, קישוטי כרום מסביב למסגרות החלון וחישוקים שונים. אולם מרתקים ככל שיהיו, עדכוני המראה החדשים הם לא החלק המעניין בסיפור.
    ב-2002 עומדת ה-S לזכות למנוע החזק ביותר שהוצע אי פעם ביגואר סדרתית, לא כולל כמובן ה-XJ220 האקזוטית עם הספק מפלצתי של 550 כ"ס. דגם העל של ה-S, שיכונה כרגיל בשם R, יעשה שימוש במנוע 4.2 ליטר בשילוב מגדש-על. ההספק המרבי יעמוד על 400 כ"ס והמומנט על 54.9 קג"מ. למי שהנתונים האלה נשמעים מוכרים, נזכיר כי אלו זהים כמעט לגמרי לנתונים של מכונית מעט יותר מוכרת - ה-M5 של ב.מ.וו (400 כ"ס, 50.9 קג"מ). ולא במקרה; כי זהו בדיוק הכיוון שאליו מכוונת יגואר עם ה-S טייפ החזקה, למרות שנכון לרגע זה תוצע המכונית רק עם תיבה אוטומטית. כדי לכפר במעט על העניין, יהיו לתיבה של ZF לא פחות משישה יחסי העברה, ובכל מקרה הזינוק הקלאסי ייארך, כך יגואר, רק 5.3 שניות והמהירות המרבית תעמוד על 250 קמ"ש - מוגבלים אלקטרונית. מנוע ה-4.2 ליטר יזכה גם לגרסה לא מוגדשת עם 300 כ"ס.
    בחברה מבטיחים כי במקביל לעליה בהספק, עברה השלדה של ה-S שיפורים משמעותיים, במיוחד במקרה של ה-R. אלו אמורים להבטיח התנהגות נאותה שתתאים לביצועי המנועים החדשים.
    עד לחשיפת ה-R החדשה הציעה יגואר הספק מרבי שלא עלה על 370 כ"ס בדגמי ה-XJR וה-XKR. רמז ראשון להספק גבוה יותר התקבל לפני כחודשיים בתערוכת SEMA שבארה"ב. יגואר הציגה אז מכונית תצוגה שענתה לשם XKR-R ועשתה שימוש במנוע מוגדש על עם... 400 כ"ס. עכשיו אנחנו לפחות יודעים למה.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים