שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    קרוספייר עוברת למרצדס

    קרייזלר מציגה גרסת "לפני ייצור סופית" של הקרוספייר. מעניין לגלות כי חלקים רבים מגיעים מבית היוצר של מרצדס

    בתערוכת לוס-אנג'לס שנפתחה לאחרונה מציג קונצרן דיימלר-קרייזלר את הקרוספייר, זאת הפעם בגרסה מתקדמת הנראית מוכנה לייצור. למרות שמועות עקשניות על בעיות כלכליות וצמצום פרויקטים בקונצרן, מוכיחים אנשי דיימלר-קרייזלר כי פרויקט הקרוספייר חי ונושם. אלא שהשאלה "על איזה פס ייצור מדובר?" מקבלת הפעם משמעות נוספת.

    עוברים למרצדס

    למרבה ההפתעה, הקרוספייר החדשה שונה מהותית מרכב התצוגה שהוצג בתערוכת דטרויט 2001. המעבר המתבקש לפרופורציות הגיוניות יותר, חומרים פחות אקזוטיים ומידות צמיגים סבירות זוכה במקרה זה גם לשינויים מהותיים נוספים. מי שהוצגה בעבר בתור ממשיכת דרכן של דגמי קרייזלר המבטיחים, הופכת להיות - כך נראה - הרבה יותר מרצדס.
    למרות שקרייזלר לא מציינת זאת בפירוש, נראה שמדובר כאן במכונית המבוססת על רצפת ה-SLK המוכרת. אורך בסיס הגלגלים הזהה ורוחב הסרנים הדומה רומזים על-כך, אולם מיעוט הפרטים מקשה בכל זאת על אבחנה מדויקת. כך לדוגמה לא חשפה החברה את מבנה מערכת ההגה, שהיא ייחודית מאוד ב-SLK וסטנדרטית לחלוטין בדגמי קרייזלר.
    בכל מקרה, מנוע ה-2.7 ליטר המוגדש (275 כ"ס) שהופיע ברכב התצוגה הוחלף במנוע ה-V6 בעל 18 שסתומים הייחודי למרצדס, וההספק המרבי ירד ל-215 כ"ס - שוב דומה למדי לזה של ה-SLK. אגב, תיבת ההילוכים תגיע אף היא ממרצדס.
    עובדה מעניינת נוספת הוא ייצורה הצפוי של המכונית בגרמניה, במפעל קרמן - אותו מפעל המייצר בין השאר את ה-SLK וה-CLK של מרצדס. ייתכן מאוד כי המכונית תיוצר במקביל גם בארה"ב, על פס הייצור הנטוש של הפראולר שהלכה לעולמה.

    מתחברים למציאות

    בדרכה מדטרויט 2001 ללוס אנג'לס של 2002 עברה הקרוספייר גם שינוי מהותי בעיצוב. הפנסים האנכיים ברכב התצוגה פינו את מקומם ליחידות תאורה סטנדרטיות, ואילו פס המתכת לאורך המכונית - שחצה גם את השמשה הקדמית והחלון האחורי - נעלם כלא היה. את הצמיגים השמנמנים - 255/40 מלפנים ו-295/35 מאחור עם חישוקים במידות "19 ו-"21 בהתאמה - החליפו צמיגים גדולים אך סבירים - 225/40 מלפנים ו-255/35 מאחור עם חישוקים קטנים יותר, "18 מלפנים ו-"19 מאחור. גם שלדת האלומיניום וסיבי הפחמן האקזוטית פינתה את מקומה לפלטפורמה סטנדרטית והמפלטים מאחור עברו למרכז הפגוש.
    קרייזלר אינה מפרסמת נתוני ביצועים של הגרסה החדשה, אולם סביר להניח שלאור השינוי המשמעותי בהספק ומשקלה הגבוה יותר של השלדה, הקרוספייר החדשה לא תשמור על נתוני הביצועים של גרסת התצוגה. זו להזכירכם הסתפקה ב-5.8 שניות לזינוק הקלאסי וב-238 קמ"ש מרביים. כאן זה יהיה איטי יותר, אך לא איטי מדי.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קרוספייר. שונה...
    גם מאחור...
    מוכנה לייצור...
    וגם עיצוב הפנים שודרג
    דגם הקונספט
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים