שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    קרייזלר חוזרת למקורות

    בלי הפעלה חשמלית לחלונות אבל עם 250 כ"ס, שישה הילוכים ו-1,134 ק"ג בלבד, נראה שלדודג' יש נוסחה מנצחת

    האם יכולה להיות מכונית אמריקאית ללא מערכת שמע, הפעלה חשמלית לחלונות ולמראות או שפע אבזור מפנק בתא הנוסעים? מסתבר שכאשר מדובר במכוניות תצוגה, הכל אפשרי. במיוחד כאשר רוצים לשמור על משקל נמוך, וכאשר הגישה השלטת היא חזרה למקורות. וזו בדיוק הרייזור הקלה של דודג', שעושה שימוש במנוע 4 צילינדרים מוגדש ומיועדת למי שרוצה להגיע מהר אבל לא יכול לשלם הרבה.

    משתפים פעולה

    מכונית התצוגה החדשה של דודג' משקפת שיתופי פעולה בתוך קרייזלר עצמה (בין מרכזי העיצוב), בתוך קונצרן דיימלר-קרייזלר (מרצדס נדבה חלקים) ועם היצרן האמריקני רייזור. רייזור, וודאי לא ידעתם, היא יצרנית מצליחה של קטנועים אופנתיים ואביזרים נלווים בארה"ב. לא ברור אם קרייזלר שתפה עמה ממש פעולה בפיתוח המכונית המרהיבה (היא כנראה לא), אך השיתוף בין מותג אופנתי, אפילו כזה מהעולם הדו-גלגלי, הופך מקובל יותר ויותר (ראה הארלי ופורד) ותורם מן הסתם לשני הצדדים.

    קטנה ושובבה

    כבר ממבט ראשון קל לזהות שמדובר בבת למשפחת דודג', במיוחד לאור הדמיון למכוניות תצוגה של המותג. במיוחד בולט הדמיון החזיתי לסופר-המי מאשתקד. ואולם למרות הדמיון מדובר במכונית קטנה וקלה בהרבה.
    מרכזי העיצוב של קרייזלר בקליפורניה ובדטריוט עבדו במקביל, כאשר למול עיניהם עמדו מכוניות הספורט האירופאיות הקטנות והקלילות של שנות השישים. זו הסיבה לחרטום המוארך והגג המשתפל בקשת לאחור, שמזכירים גם את ה-Z של ניסן. לרושם הספורטיבי תורמים גם גג נמוך וחלונות צרים ביחס למרכב, שגם הוא עצמו נטול קישוטים מיותרים (למעט הפנסים האחוריים). גם חישוקים גדולים מלפנים, ובמיוחד מאחור (185/50 R19 מלפנים ו-185/50 R20 מאחור), תורמים לאגרסיביות ומקנים יציבה תוקפנית, כאשר החלק האחורי מעט גבוה מהקדמי. הרייזור קצרה למדי עם ממד אורך של 375 ס"מ ומאוד נמוכה (121 ס"מ). בסיס הגלגלים קומפקטי (249 ס"מ) והמשקל מסתכם ב-1134 ק"ג בלבד.

    עם מעט עזרה

    הרייזור מבוססת, כך קרייזלר, על רצפה חדשה, אך משתמשת בתיבה ידנית, עם שישה הילוכים, שמובילה את הכוח לאחור ומגיעה היישר משטוגארט, בסיס האם של מרצדס. נראה שמשם הגיע גם מערך המתלים - מקפרסון מלפנים ורב-חיבורי מאחור. המנוע המוכר של קרייזלר, עם מגדש טורבו ומצנן ביניים, מייצר במהדורה זו 250 כ"ס ומביא את המכונית ל-225 קמ"ש. ההאצה ל-96 קמ"ש תארך 6 שניות קצרות.
    תא הנוסעים, כפי שהבנתם, אינו מציע שלל פינוקים אלא רק את מה שצריך באמת. שני מושבים ספורטיביים, לוח מחוונים מיוחד וחגורות בטיחות "כמו במירוצים" עם ארבעה עוגנים. גימור אלומיניום מוסיף לרושם הספורטיבי.
    קרייזלר גם כוללת בחבילה שני קטנועים של רייזור ומדברת על תג מחיר כולל של 14,500 דולרים בארצות הברית, באם היא תיוצר. האם יש באמת סיכוי? קרייזלר הוכיחה לא פעם שהיא יכולה להביא מכוניות תצוגה נאות אל פס הייצור, ודוגמה טובה לכך היא הקרוספייר. הרייזור יכולה להישען על פלטפורמת הנעה אחורית של מרצדס (למעשה אותה פלטפורמה של ה-SLK ממנה מגיעה תיבת ההילוכים) כך שהסיכוי קיים, גם אם הקרבה לקרוספייר גדולה.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דודג' רייזור
    דודג' רייזור
    דודג' רייזור
    דודג' רייזור
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים