שתף קטע נבחר

ישבנון לטאטא

יצרן המכוניות ההודי מציג מכונית חדשה, שנראית כמו אינדיקה עם תא מטען נפרד. אבל מסתבר שהיא לא בדיוק כזו

השוק האירופאי אמנם אינו חשוב כמו זה המקומי לטאטא מבחינת מכירות, ובכל זאת יצרן המכוניות ההודי אוהב להציג חידושים בתזמון נכון ומתאים לתערוכות אירופאיות. וכך, שבועות ספורים לפני פתיחת תערוכת ז'נבה, חושפת טאטא מכונית בשם סדאן. ואולם הפעם המטרה המרכזית אינה ז'נבה אלא דווקא תערוכת הרכב ההודית שנפתחת בימים אלה.

חצי חדשה

במבט מלפנים דומה הדגם החדש לאינדיקה, הסופר-מיני המוכרת, למעט פנסי החזית השקופים החדשים. למעשה, גם בפרופיל נראה שטאטא לא עשו יותר מהצמדת תא מטען גדול לאחורי האינדיקה. ואולם העיצוב הדומה והשמרני למדי, עליו חתומה סדנת אידאה האיטלקית, מסתיר הבדלים גדולים למדי בין המכוניות. עיון במפרט הטכני מגלה שטאטא בצעו בסדאן שינויים מרחיקי לכת ומדובר בעצם במכונית חצי חדשה.
היא אולי נראית זהה לאינדיקה, אבל מסתבר שטאטא מתחו את בסיס הגלגלים ב-5 ס"מ ל-245 ס"מ, זאת כדי ליצור תא נוסעים מרווח יותר משמעותית. אבל הם לא הסתפקו בזה והרכיבו במכונית החדשה גם מתלה אחורי חדש לחלוטין, שהנו עצמאי (רב-חיבורי) במקום החצי עצמאי (זרועות עוקבות וקורת מתח) של האינדיקה. גם המתלה הקדמי הוחלף, אם כי הוא עדיין במבנה המקפרסון המקובל. מנגנון ההיגוי של האינדיקה שופר משמעותית, כך ההודים, ומידות הצמיגים גדלו (175/65 14R), עובדה שחייבה את הרחבת מפתחי הגלגלים.
יחידות הכוח מוכרות מהאינדיקה, אך זכו כאן לשיפור מהותי. הספק מנוע הבנזין 1.4 ליטר עלה מ-75 כ"ס ל-85 כ"ס ואילו מנוע הדיזל באותו נפח קיבל מגדש טורבו. בזכותו צמח ההספק מ-53 כ"ס ל-61 כ"ס והמומנט עלה ל-12.7 קג"מ. בתוך תא הנוסעים בצעו ההודים פחות שינויים לעומת האינדיקה והתמקדו בשיפור החומרים, עדכון הגרפיקה והגוונים, והחלפת המושבים. תא המטען מכיל כעת 400 ליטר והמכונית כבדה ב-80 ק"ג מהאחות הקטנה.

המצב בטאטא

בישראל מצבה של טאטא אינו ברור כרגע. אחרי סגירת אולם התצוגה המרכזי ועזיבת מנהל המותג, נראה שהעסקים שם בקיפאון. יש אמנם מלאי מצומצם של מכוניות, ואולם פעילויות שיווק ממשיות לא מתבצעות. המצב עשוי להשתנות בשבועות הקרובים, לאחר ביקור נציגי טאטא בארץ. אז יוחלט על עתיד היצרן ההודי בשוק המקומי. אין ספק שזהו בהחלט מצב שונה מהתמונה הוורודה שהוצגה לפני יותר משנתיים עם החדירה המחודשת של המותג לשוק המקומי.
בכל מקרה, עוד בעבר הראו אנשי היבואן עניין בסופר-מיני ההודית ואולם מחיר יקר למדי (שבחישוב סופי היה מקביל לזה של הפונטו), ומחסור בתיבה אוטומטית, גרם ליבואן שלא לבחון את שאלת התקינה. יחד עם זאת, האינדיקה כבר משווקת בכמה ארצות באירופה, כך שכנראה ניתן להעמידה בדרישות התקינה. בכל מקרה, ברור שהסדאן החדשה עשויה להתאים עוד יותר לשוק המקומי ואולם בינתיים, כאמור, המצב מעורפל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים