שתף קטע נבחר

מיזוג סדרתי

הפיוז'ן של פורד מגיע לכביש בגרסה סדרתית הדומה מאוד למכונית הקונספט - למרות ההכחשות המוקדמות

פחות מחמישה חודשים עברו מאז שוחחנו בתערוכת פרנקפורט האחרונה עם מרק סטנטון. האחראי על פלטפורמת B בפורד (מכוניות המיני) בחר אז להסיט את תשומת הלב מהפיוז'ן המתקרב לפס הייצור. לשאלתנו, ענה סטנטון שהמראה הסופי של הרכב החדש אינו ברור עדיין, בעוד שמקורות שלנו התעקשו על דמיון גדול לגרסה הסדרתית.

מיזוג מושלם

הפיוז'ן החדש שהוצג לפני מספר ימים בגרסתו הסופית, זהה חיצונית כמעט לחלוטין לדגם התצוגה שהופיע בפרנקפורט. סטנטון ודאי ידע זאת (ובחר לא לספר), ומתברר שגם המקורות שלנו. בכל מקרה, דווקא פנים הרכב זכה לעדכון ושיפור מהותי ביחס לדגם התצוגה.
למי שאינו זוכר או מכיר, נאמר שמדובר ברכב המבוסס על פלטפורמת הפיאסטה החדשה ומציע משהו מעט שונה. למרות בסיס גלגלים זהה, הפיוז'ן ארוך (402 ס"מ), רחב (171 ס"מ) וגבוה (150 ס"מ) מאחותו הקטנה, כיאה למי שמוגדר כמיניוואן עירוני.

מוכן לעיר

לדברי אנשי פורד, הפיוז'ן נועד למזג (ומכאן שמו) ולהעניק לנהג שלושה יתרונות מרכזיים - ביטחון, יעילות וגמישות. תצורת הרכב ותנוחת הישיבה הגבוהה אחראים לביטחון, מבנה המיניוואן מטפל בתחום היעילות והמידות הקטנות מספקות גמישות מרבית בתנועה עירונית. בפורד מדגישים כי הרכב מותאם בעיקר להתמודדות עם פסי האטה, בורות ומפגעים המצויים בסביבה האורבנית. להגדרת פורד, מבנה "קובייתי" מאחור אמור לספק יעילות מרבית בטיפול במטען.
בתחום הכח אין הפתעות מיוחדות והפיוז'ן החדש עושה שימוש במנועים המוכרים מהפיאסטה החדשה. בשלב ראשון יוצעו שלושה מנועים - מנוע ה-TDCi דיזל שיספק 68 כ"ס ושני מנועי בנזין - 1.4 ליטר (80 כ"ס) ו-1.6 ליטר המוכר מהפוקוס (100 כ"ס). אליהם תשודך גם התיבה החצי-אוטומטית שפגשנו בפיאסטה.
שיווקו של הפיוז'ן באירופה יחל ככל הנראה תוך חודשים ספורים. לגבי הגעתו אלינו, עדיין לא נתקבלה החלטה סופית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים