שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בייבי טרנזיט
    המסחרית הקטנה של פורד כבר לא כל-כך קטנה. פורד מבטיחים שהיא עומדת לעשות צרות לסיטרואן ברלינגו ורנו קנגו. יקראו לה טרנזיט…

    לקח לפורד הרבה זמן, אולי אפילו יותר מדי, עד שהבינו כי אין ברירה. כדי להצטרף למשחק שאת כלליו קבעו סיטרואן, ורנו עם ברליגנו וקנגו, הם חייבים לפעול מהר. וגם אז, פיאט ואופל, יריבות מושבעות, הקדימו אותה.
    בכל זאת, מוטב מאוחר מלעולם לא. ולכן משחררת יצרנית הרכב תמונות ראשונות, גם אם לא סופיות בינתיים, של המסחרית הקטנה והחדשה. את זה היא עושה בתערוכת הרכב המסחרי באמסטרדם-הולנד, ומסבירה כי את הזמן שעמד לרשותם ניצלו לצורך הסקת מסקנות ולטובת תפיסה חדשה ומקורית יותר. או בעברית - "נזכרנו מאוחר, אבל לא נוותר על הנישה הרווחית".
    אגב, עד היום כונתה המסחרית הקטנה של פורד בשם הקוד V227, אולם היום היא נחשפת תחת השם טרנזיט, "טרנזיט קונקט" ליתר דיוק. ליבואן השם הזה אינו מוכר אמנם, ולכן הוא אינו משוכנע כי מדובר בכינוי סופי. ובעניין השם, אפשר בכל מקרה להמר כי קורייר לא יקראו לו, וכי השם יכלול בכל מקרה את המילה "טרנזיט".
    זאת, מכיוון שמבחינת פורד מדובר במותג שלא רק מעורר אסוציאציות של עלויות נמוכות ואמינות יוצאת דופן, אלא גם כדי לרמוז כי הוא גדול משמעותית ממתחריו ובעיקר, גדול בהרבה מהקורייר היוצא. וזה לא פלא, בהתחשב בכך שהוא עושה שימוש במרכיבים מרצפת הפוקוס המשפחתית.
    ועוד פרט מעניין אחד - כמו הדובלו של פיאט, גם הכלי החדש של פורד ירד מפס ייצור טורקי. מבחינה זו לפחות, יתכן ופורד יצאו נשכרים מפריצת הדרך שערך עבורם יבואן פיאט.

    גדול יותר

    פורד חשפו את הרכב בינתיים ללא מפרט טכני מדויק, ורק בגרסה הסגורה שלו. החשיפה החשובה יותר תתרחש כנראה בתערוכת ברמינגהם, או ז'נבה, אז יוצגו גרסאות נוסעים (קומבי), החשובות בהרבה מבחינת מכירות.
    הפרט המעניין ביותר כנראה בקונקט החדש, קשור לכך שיוצג עם שני אורכי בסיס הגלגלים מרכב וגובה. גם הגרסה הקצרה תהיה כנראה גדולה מהברלינגו/קנגו, ואילו הארוכה שתשווק ראשונה תציע אפשרות לשלוש שורות מושבים (תשעה נוסעים) ותוכל לכן להתחרות בג'אמפי של סיטרואן.
    כאמור, הרכב החדש יוצע בכמה צורות מרכב: עם דלת צד אחורית אחת או שתיים, כמו-גם עם אפשרות לדלת אחורית אחת הנפתחת כלפי מעלה או מפוצלת ונפתחת לצדדים. בנוסף, גם גובה המרכב יהיה בעל שתי מידות אפשריות, כמובן בהתאם לבסיס הגלגלים. ציוד בטיחותי כמו ABS ושתי כריות אוויר אמור להיות תקני, והיבואן יבחן גם את האפשרות להביא את הרכב עם שש כריות אוויר.
    הקונקט יוצע כנראה עם שלושה מנועי טורבו-דיזל: שניים גדולים בנפח 1.8 ליטר עם הזרקה ישירה ו-90 או 75 כ"ס, ואחד קטן בנפח 1.4 ליטר, עם מסילה משותפת והספק מרבי של 68 כ"ס – היישר מהפיאסטה. כן יוצע הקונקט עם מנוע 1.8 ליטר בנזין המייצר 115 כ"ס. היבואן טרם החליט באיזה מנוע (דיזל כמובן) יושק הכלי בארץ. השיקול, מיותר לציין, הוא כמובן תג המחיר שיידרש.

    יפה יותר

    מבחינת עיצוב חיצוני בחרו בפורד בקו נאה ונעים לעין, עם פרופורציות נכונות המזכירות מבחינות רבות את הטרנזיט, רק בקטן. מעצבי החברה הצליחו לשלב בקווים אלה מאפיינים מתקתקים, כמו יחידות התאורה הקדמיות, הפגוש האגרסיבי, פנסי הערפל וחיפויי הכנפיים. כך שלפחות בתמונות נראה הכלי כאחד הנאים בחבורה.
    הרכב החדש יגיע לארץ באוקטובר 2002, זמן קצר לאחר השקתה המקומית של הפיאסטה ומספר חודשים לאחר שישווק כבר באירופה. תחילה תגיע דווקא הגרסה הקצרה, ורק חודשים ספורים אחר-כך הארוכה.
    היבואן הספיק כבר להדגיש בפנינו כי מבחינת פורד מדובר בכלי גדל-ממדים, שיהיה בפירוש יקר מהמתחרים הנוכחיים. זה אולי לא מתאים להתנהלות הפיננסית הרגילה של היבואן, אבל זה מה שיש.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים