שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    במרץ תהיה מרץ'
    המרץ' היפנית היא למעשה מחליפת המיקרה האירופאית. סופר-מיני חדשה שלוקחת את ניסן עוד צעד קדימה

    בחודש מרץ תעלה על כבישי יפן מכונית קטנה וחדשה מבית ניסן שמכונה מרץ'. אלא שלא מדובר בעוד ננסית יפנית המיועדת רק לשוק המקומי, כי המרץ' אשר נחשפה היום על ידי אנשי ניסן היא מכונית חשובה ביותר עבור היצרן. המרץ', אם לא ידעתם, היא המקבילה היפנית למכונית המוכרת באירופה בשם מיקרה, הלוא היא הסופר-מיני המצליחה למדי של ניסן שמיוצרת בבריטניה. ואם לשפוט לפי ניסיון העבר, הרי שלא צפויים שינויים מהותיים בין הגרסה היפנית לאירופאית.

    פלטפורמה משותפת

    אלא שזהו רק תחילת הסיפור, שכן המרץ' היא מכונית ראשונה של ניסן שפותחה מראשיתה על בסיס פלטפורמה משותפת עם רנו. וכך, אותה פלטפורמה שמשמשת את המרץ' והמיקרה העתידית, היא זו שעליה ייבנו גם הקליאו והטווינגו הבאות.
    אם המרץ' נראית לכם מוכרת, אתם לא ממש טועים. ניסן חשפה גרסה מוקדמת של המכונית, כרמז לבאות, תחת השם MM.e בתערוכת פרנקפורט, וגרסה מתקדמת יותר עם חמש דלתות בטוקיו תחת השם MM. אם תרצו, ה-MM סימנו מיקרה ומרץ' וה-E את אירופה. בכל מקרה, ניסן בצעה מהלך דומה עם ה"פרימרה קונספט" שנה קודם לכן, אלא שהפעם, כפי שניתן לראות, הדמיון גדול והמכונית שהוצגה בטוקיו זהה באופן כללי למרץ'.

    מראה חדש

    לעומת הקו המיניוואני החדש של סופר-מיני מתוצרת יפן, שהוצג על ידי היאריס והג'אז, בוחרת ניסן ללכת דווקא בכיוון פחות פרקטי והרבה יותר מתקתק. למעשה, מדובר באחת המכוניות הנאות יותר שראינו מניסן בשנים האחרונות וללא ספק כזו שמשלבת מקוריות, קסם ואפילו מעט נוסטלגיה. וכאן אולי חייבים להודות להשפעה המבורכת של רנו.
    ואולם, כמו שניתן ללמוד מגובה המכונית, לא הזניחו בניסן את תחום מרחב הפנים. גם את הצד האירודינמי לא שכחו בניסן, למרות המראה הלא שגרתי, ומקדם גרר של 0.32 CD הוא בהחלט מכובד. המרץ' הוצגה במרכב של שלוש או חמש דלתות.
    פנים הרכב שגרתי יותר ממה שפגשנו במכוניות התצוגה, אך עדיין מדובר במראה צעצועי נעים לעין ומקורי. סביבת הנהג מעניינת ביותר עם לוח מחוונים נאה ומיתוג משני הכולל בקרת אקלים מקורית.

    קצרה

    עם 371 ס"מ קצרה המרץ' במעט מהמיקרה היוצאת. ואולם, בסיס הגלגלים שלה - 243 ס"מ- ארוך משל המכונית היוצאת בלא פחות מ-7 ס"מ. למרות זאת, זה עדיין מעט קטן לעומת הגל הנוכחי של סופר-מיני אירופאיות. ייתכן שרנו מתכוונת למקם את המיקרה מבחינת גודל מתחת לקליאו, אך מעל לטווינגו. בכל מקרה, כדי לשמור על מרחב פנים הולם מתנשאת הקטנה של ניסן לגובה של 152.5 ס"מ וממד הרוחב מסתכם ב-166 ס"מ. המרץ' תשמור על מבנה מתלים מקובל לסופר-מיני אירופאיות, עם תמוכות מקפרסון מלפנים וקורת מתח חצי עצמאית מאחור.

    המנועים

    הקטנה החדשה הוצגה עם שלושה מנועי 16 שסתומים חדשים בנפח 1.0, 1.2, ו-1.4 ליטר. אלה מייצרים 68, 90 ו- 98 כ"ס בהתאמה ומשחררים מומנט של 9.8 קג"מ ב-3600 סל"ד, 12.3 קג"מ ב-4000, ו-14 קג"מ ב-3200. מנועים אלה ישודכו לתיבה ידנית עם חמישה הילוכים או אוטומטית, אשר באופן מפתיע אינה רציפה אלא בעלת ארבעה הילוכים (כמו הקליאו). גרסת הנעה כפולה ייחודית, כמו זו שהוצגה בתערוכת טוקיו, תגיע בחודשי הקיץ לאולמות התצוגה. בגרסה זו, שמכונה WD4E , מוותרת ניסן על העברה מכאנית מקובלת של כוח לציר האחורי ובמקום זאת ממקמת שם מנוע חשמלי. בעת הצורך מופעל המנוע החשמלי ומעביר כוח לגלגלים האחוריים.

    השפעה צרפתית

    עם רנו בתור בעלת הבית, אפשר להיות בטוח שבניסן לא שכחו את הצד הבטיחותי. כך מצוידת המרץ' בארבע כריות אוויר, שני וילונות בטיחותיים ו-ABS עם סיוע בבלימת חירום. באופן מעניין, כוללת המכונית גם מגבילי עומס דו-שלביים למותחני חגורות הבטיחות. מבחינת ציוד ואבזור מפנק ניתן יהיה לקבל במרץ' גרסה חדשה ל"Keyless" שפגשנו בלגונה. זו תאפשר כניסה והתנעה ללא צורך בנעיצת מפתח או אפילו הכנסת כרטיס לפתח בסביבת הנהג.
    המרץ' שהוצגה היום תגיע כאמור בחודש מרץ לאולמות התצוגה, אך כנראה שלא תתייצב בתערוכת ז'נבה. אם להסתמך על מהלכיה של ניסן עם הפרימרה, הרי שהענק היפני ימתין לפחות עד תערוכת פאריז באוקטובר כדי לערוך את ההשקה.
    אנשי היבואן המקומי, חברת קרסו, כבר פגשו ברכב מקרוב, מביעים בו עניין רב ומתכוונים להביאו אלינו לקראת פתיחת שנת הדגם 2004 - בעוד קצת יותר משנה.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ניסן מרץ'
    השפעה צרפתית
    ליו"ר ניסן יש סיבה טובה לשמוח
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים