שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תערוכת ז'נבה - גדולה וקטנה
    לאחר תערוכות הרכב האחרונות בפרנקפורט, טוקיו ודטרויט, נראה היה שתערוכת ז'נבה לא תציע לנו חדשות מסעירות. טעות, כי תעשיית הרכב עושה זאת שוב

    המציאות האירופית שונה עד מאד מהמוכר לנו ביומיום, ובימים אלה מבלבלת יותר מתמיד. למשל, כשתוך כשלושים דקות מרגע צווחת הגומי הראשונה על מסלול הנחיתה בז'נבה, אתה יכול להימצא בלב ליבה של תעשיית הרכב העולמית. ליתר דיוק - במרכז תערוכת הרכב שכמעט תמיד מצליחה להיות חשובה, מעניינת וידידותית למשתמש.
    וקל מאוד להגיע לתערוכת המכוניות של ז'נבה. מרכז "פלאקספו" בו נערכת התערוכה לא רק מציע חניה מסודרת לרוב עבור המגיעים עם כלי רכב, הוא גם מרוחק כדי עשר דקות הליכה בלבד מאולם היציאה של שדה התעופה בז'נבה, כאשר מרבית הדרך מקורה ומוגנת מפגעי מזג האוויר. כך שאם אתם מתכננים טיסה לאירופה בשבועיים הקרובים, לצורך עסקים או סתם הנאה שבגלישה על מורדות האלפים, כדאי לכם לסור לתערוכה.
    הממדים הקומפקטיים מבטיחים שתספיקו לראות את כל החדשות החשובות, לשתות כוס קפה באיכות סבירה (או בירה טובה) ואולי אף לרכוש מזכרת קטנה. נכון, יהיה לכם קשה להסתגל לקהל שאינו דוחף ומתנפל על כל מכונית, אפילו אם מדובר במייבך חדשה. ואכן, כמעט אצל כל מותג - למעט כמובן פרארי - תזכו ליחס של רוכש פוטנציאלי, אבל בכל זאת.
    כך שאם אתם מוכנים לוותר על דוחק, המולה, צעקות, קללות וקטשופ שנשפך, זה הדבר האמיתי. ותאמינו לנו, אפשר אפילו להתרגל לכך.

    בינלאומית

    אחרי שפע הדגמים החדשים בתערוכת פרנקפורט של סוף השנה החולפת, ולאחר התצוגות המרשימות של דטרויט וטוקיו עם טונות של חידושים מוטוריים על כבישי העולם בחצי השנה האחרונה, ניתן היה לצפות שהקור השוויצרי יצנן מעט את ז'נבה 2002. אלא שתעשיית הרכב ממשיכה לפעול במלוא הקיטור - או אולי מדויק יותר מלוא המימן - ובזמן האחרון מצאה לה דרכים חדשות להציג יותר ויותר דגמים, "וריאציות על..." ו"פיתוחים של...".
    במקרה של ז'נבה, כדאי להזכיר, לא מדובר בתערוכה המהווה מעין "מגרש ביתי" של אחד היצרנים. זו אינה פרנקפורט בה הגרמנים מכתיבים את הקצב, פאריז המייצגת יותר מכל את התעשייה הצרפתית או טוקיו המציגה בעיקר את החדשות עבור השוק המקומי במזרח. זו תערוכת רכב רב-לאומית מכולן, המאפשרת לבחון היטב את מאבקי הכוח החשובים בין יצרני הרכב. זו כנראה גם הסיבה לכך שמספר יצרנים בחרו במקום זה כבמה לחשיפת פרוייקטים גדולים, מהיומרניים בהיסטוריה.

    הגדולות

    לפחות על הנייר, נראה שהצדדים הבולטים בתערוכה יהיו המקסי-מקסי והמקסי-מיני. את הצד הראשון, של ספינות הדגל הגדולות, מייצגות היטב המייבך החדשה והמדהימה של מרצדס, והפאטון מבית פולקסווגן. שתיהן מכוניות-קצה אצל הקונצרנים מגרמניה, ומציגות את העתיד לבוא. ואם במקרה של מרצדס מדובר בתחרות חד-משמעית ולא קשה מדי ברולס-רויס או בנטלי, הרי שעבור פולקסווגן מדובר באחד משינויי הכיוון החשובים בהיסטוריה, אם לא הגדול מכולם.
    בכל מקרה, במרצדס מתכוונים להפוך את האירוע למפגן כוח יוצא דופן עם חשיפת ה-CLK החדשה, כאשר ז'נבה מהווה גם הופעה ראשונה בתערוכה חשובה ל-E. קונצרן פולקסווגן עשוי לנסות להסיט את תשומת הלב בעזרת נשק דומה, אם יציג גרסה מקדימה לקופה של בנטלי - חדשה לגמרי, ראשונה שתפותח באחריות פולקסווגן בלבד.
    ספינת דגל מסוג אחר לגמרי היא הרנו אספאס החדשה, שתיחשף בגרסת תצוגה, קרובה מאוד לדגם הסדרתי. רנו מעוניינת במקרה זה להקפיץ את האספאס מדרגה לתחום היוקרתי, כדי לשמור על פער סביר ורווחי מהמתחרים. גם כאן, רואה היצרן במכונית החדשה - יחד עם הוול-סאטיס והאוונטיים - ספינת דגל לכל דבר ועניין. ואם כבר אנחנו עוסקים בספינות דגל, הרי שפרארי תציג אחת משלה, המתאימה כמובן יותר לכינוי ספינת-מירוץ - ה-575.

    גדולים מהשטח

    בכורה אירופית תהיה גם למכונית העל של לנד-רובר, הריינג' רובר החדש, המציג שינוי כיוון חשוב עבור הוריו. וכך גם הסורנטו, רכב השטח הגדול של קאיה וספינת הדגל המיועדת של החברה במערב, עם בכורה אירופאית חשובה. וולוו XC90 יהווה במובן מסוים ספינת דגל עבור היצרן השוודי, וגם הוא, כיאה לכלי השטח האופנתיים, ערך את הבכורה באמריקה. הקופה של מזארטי תופיע לראשונה באירופה, לצד ספינת דגל קטנה הרבה יותר בדמות הקופר ה-S - הבכירה בסדרת המיני. אף היא בבכורה אירופאית.

    וגם קטנות

    תערוכת ז'נבה תמשיך את גל החידושים בתחום מכוניות הסופר-מיני, אם כי קצת אחרת. כאן כבר לא מדובר - במרבית המקרים - במכוניות חדשות לגמרי, אלא בכאלה המבוססות על פלטפורמה קיימת. מדובר במכוניות חשובות המספרות בדרכן עד כמה מגוון ותחרותי הופך שוק הסופר-מיני.
    כך תציג פורד את הפיוז'ן - הכלאה בין מיניוואן, סטיישן ו"שטח עירוני" ברכב אחד - המבוסס כמובן על הפיאסטה הקטנה. מאזדה תציג את הספורטינג ראנאבאוט המעט גדול ואופנתי יותר, המבוסס אף הוא על הפיאסטה ועונה על אותן הגדרות של הפיוז'ן. אגב, מכונית התצוגה הזו מציגה כנראה יותר לא מעט מהצפוי להופיע בדמיו הבא של מאזדה.
    גם לניסן תהיה מכונית תצוגה שתשלב שטח ומיניוואן על בסיס סופר-מיני. במקרה זה מדובר במיקרה/מרץ' החדשות, כאשר האחרונה הוצגה כבר ביפן, אך כנראה לא תגיע עד ז'נבה. ומה על אופל? ובכן, גם השלוחה האירופאית של הענק האמריקני מפתחת את היצע הסופר-מיני, אם כי במקרה זה הכיוון מוגדר יותר, ופונה דווקא לתחום המיניוואן. ה-M החדש הוא בינתיים רכב תצוגה על בסיס הקורסה, אך הגרסה הסדרתית כבר בדרך.
    ויש עוד, כמו למשל ה-206 סטיישן החדשה של פיז'ו, גרסת סדאן מוגדלת לטאטא אינדיקה, סוזוקי אלטו צעיר ורענן וסופר- מיני חדשה מתוצרת יונדאי הקוריאנית. והיי, אסור לשכוח שתהיה זו הופעה ראשונה בתערוכה חשובה לסיאט איביזה.

    ויש עוד

    בין לבין תהיה זו גם הופעה בכורה לארבעת המיניוואנים החדשים של פיז'ו ופיאט. יהיו מכוניות ספורט-קופה חדשות ומעניינות, החל בסיאט ליאון קופרה R הסדרתית, דרך MG-TF של רובר וכלה בגרסת RS לסדרת ה-6 של אודי. גל ה-Cross-Over הגיע כמובן אף הוא לז'נבה, ויתבטא לא רק במכוניות הקטנות עליהן כבר דברנו, אלא גם בכלי תצוגה של טויוטה מיצובישי ועוד.
    ולא אמרנו דבר על מכוניות תצוגה רבות ומעניינות מבית היוצר של סדנאות עיצוב איטלקיות ובראשן איטלדיזיין, פיניפארינה וברטונה, יחד עם סדנאות קוסמטיקה ושיפורים כמו רינספיד ואלפינה, או כאלה העוסקות בטכנולוגיה כמו סבארו. ולא הזכרנו את כל ההמצאות בתחום האבזור הנלווה, את ציוד העבודה המגוון, ואפילו לא את מאות הדיילות והדיילים המצודדים ומסבירי הפנים. אבל אנחנו מבטיחים כמובן לספר לכם על הכל. יום יום.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ז'נבה 2002...
    ספינת דגל...
    ספינת מירוץ...
    וגם מיני
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים