שתף קטע נבחר

מיצובישי חוזרת?

אוליבר בויון, המעצב החדש של מיצובישי, מספר על עצמו, על היפנים, על פאג'רו ועל נחיצות הכריזמה - מה שלא ידעתם

רבים הרימו גבה ועיקמו אף כאשר שמעו שמרצדס שלחה את אוליבר בויון, האיש שעיצב את המייבך, לעמוד דווקא בראש אגף העיצוב של מיצובישי. אבל מרצדס ידעו כנראה מה הם עושים, כפי שמסבירים קורות החיים שלו. בויון התחיל את הקריירה שלו באידאה האיטלקית, משם עבר לפורשה, הגיע למרצדס והיה אחראי על מראה ה-C הראשונה.
אחר-כך עבר אוליבר לסובארו, ושם היה אחראי על הדור השני של הלגאסי שהוצגה ב-93'. אבל הקשר היפני לא הסתיים כאן. כאשר חזר הצרפתי למרצדס, נשלח להקים את מרכז העיצוב היפני של החברה. "הקמת מרכז שכזה היה הרעיון שלי, וברונו סאיקו - ראש מחלקת העיצוב באותם שנים - התלהב עד מאד. מכונית גדולה כזו מתאימה מאוד לעשירי המזרח, והם הבינו זאת". לי זה היה חשוב, דווקא בתקופה בה מציגה החברה מוצרים עממיים יחסית כמו ה-A והסמארט", מסביר בויון, וכנראה אינו מודע למחיר העתידי של הקטנה הדו-מושבית בישראל.
אגב, בתערוכה בה מושכת המייבך את כל המבטים, מעניין לשמוע כי רעיון מכונית פאר ענקית למרצדס נולד דווקא ביפן. אבל מעניינת עוד יותר העובדה שמרצדס דחו תחילה את הרעיון. "לקח לי שלוש שנים לשכנע אותם לעשות זאת, ואז הם הקציבו לי חצי שנה בלבד לבנייה".

ועכשיו מיצובישי

נראה כי נחיתתו של בויון במיצובישי הזרימה דם חדש ומרץ לא מוכר. "כשהגעתי היה בלאגן גדול. התוכניות לעתיד לא היו מאורגנות והצורך לחדש היה קריטי. בנינו חמש מכוניות תצוגה נוסעות תוך ארבעה חודשים וזה המון. במיוחד אם לוקחים בחשבון את קרבתן והשפעתן על הדגמים הסדרתיים".
ה-CZ2 היא המכונית החשובה ביותר. לפי בויון, מכונית כזו פחות או יותר תוצג ביפן כבר בסוף השנה, ולאחר שנתיים בערך היא תגיע גם לאירופה. זו תהווה גם את הבסיס לסמארט החדשה, ושתיהן ייוצרו במפעל בהולנד, המשמש היום את וולוו ומיצובישי.
"לאחר הצגה של זו נעבור לקצב מטורף ממש, בו נציג כל חודשיים דגם חדש. פאג'רו אבולושן החדש? "זה בהחלט כיוון בו אנו שואפים להתקדם. אנו רוצים להגדיל את משפחת הפאג'רו לכיוון יוקרתי וספורטיבי יותר, והאבולושן עם מנוע V8 חזק בהחלט רומז על דרכנו. אגב, מנוע ה-V8 של הפאג'רו אמנם הגיע מדגמי מיצובישי, אבל היצרן היפני יוכל להשתמש גם ביחידה שכזו מבית דיימלר-קרייזלר. ואם חשבת שבמיצובישי יעדיפו את מרצדס, הרי שלפי בויון הבחירה היא להשתמש ב-V8 של ג'יפ, האמריקני דווקא. וכן, עוד קודם לכן, כנראה כבר השנה, יקבל הפאג'רו הסדרתי והמוכר מנוע V8 גדול.

ועוד חידושים

חידוש מעניין נוסף עליו מספר בויון היא מתיחת פנים לפאג'רו תוך שנה. "אנחנו נעדן את הקווים שלו, וכך יראה נקי יותר ופחות מצועצע מהיום". אם אתם שואלים אותנו, כל שינוי במקרה זה יהיה לטובה. אך בניגוד לרבים, בויון דווקא מעריך מאוד את העיצוב היפני. "היפנים עושים עבודה מצוינת בעיצוב מערכות שמע, מוצרי אלקטרוניקה או משקפי שמש. רק תחום המכוניות מעט מיושן. לכן אני שולח את אנשיי ללמוד את ערכי העיצוב היפני. אני רוצה לבנות מותג עם זהות יפנית מודגשת".
בכל מקרה, בויון מבטיח מוצרים דומים מאוד ביפן, אירופה ואמריקה. "הפאג'רו הוא מותג חזק מאוד שלנו, אבל אנחנו נחזק גם את מכוניות הנוסעים הבינוניות והקטנות. ה-CZ2 למשל תעזור לנו, וגם הלאנסר תחזור להוות את עמוד השדרה של ההיצע האירופי. ומה זה אומר על הכריזמה, הקרובה מדי גם ללאנסר וגם לגאלנט? "אנחנו לא צריכים שתי מכוניות במקומה של אחת, והלאנסר והגאלנט חשובות יותר". מעניין...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיצובישי. גם פאג'רו...
גם דגמים נוספים...
בעתיד הקרוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים