שתף קטע נבחר

תצוגה, איזו תצוגה?

ראש אגף העיצוב של רנו מספר לנו על האספאס החדש ועל עוד כמה רעיונות שבדרך

פטריק לה קוואמה, האיש שעומד בראש אגף העיצוב של רנו ומי שנחשב לאחראי לשינוי הגדול שחל בה, אהוד מאוד על התקשורת ולא לחינם. האיש הסימפטי הזה יודע לדבר עם התקשורת, להקשיב ולהסביר בסבלנות. צריך להיות באמת מאוד מוכשר כדי לגרום לו להתרגז, ואני כנראה מצליח לעשות זאת עם האמירה המעודנת שהאספאס היה מיניוואן ראשון, באירופה. לה קוואמה מבין את המסר ופוסק מיד "הוויאג'ר של קרייזלר אמנם הופיע חצי שנה לפני האספאס אבל הוא לא היה מיניוואן אמיתי. זה היה יותר מיניבוס קטן, בלי המושבים הנפרדים וכל האפשרויות הטמונות באספאס שלנו. כך שבהחלט היה שווה לחכות שישה חודשים למיניוואן אמיתי".
נושא השיחה, אם לא הבנתם, הוא כמובן האספאס קונספט, רכב תצוגה ש"רומז" למראה האספאס החדש. רומז? "למען האמת זהו ב-99 אחוזים הרכב הסדרתי. למעט שינויים קלים ביותר, זה הרכב שיגיע לאולמות התצוגה".
אז למה לחכות? "אנחנו משיקים כעת את הוול-סאטיס באירופה ולא רצינו להפריע לרכב הכל-כך חשוב, ולבלבל את הקהל. שתי השקות ביחד זה קצת מסובך, בייחוד כאשר שני הכלים מיוצרים באותו מפעל. הכנת הייצור דורשת תשומת לב, ויש עוד כמה פרטים קטנים לסגור.

אספאס

האספאס, צריך לומר, נראה הרבה יותר טוב במציאות, מאשר בתמונות שאינן מבליטות את אוסף חזויות החרטום, מבנה הקורות והשמשה הקדמית המיוחדת. ובכל זאת הוא נראה כממשיכו של הדגם הקודם ולא כזה שפורץ דרך חדשה. "בחרנו באבולוציה באופן מובהק. מאז שהצגנו את תפיסת המיניוואן, שיפרנו כל הזמן את הנוסחה ובזה האחרון עשינו התקדמות גדולה מבחינה אוירודינמית, כמו גם בצדדים של איכות והנדסת אנוש. הוא גם יותר מהנה לנהיגה".
שאלה מורכבת יותר היא מדוע זנחה רנו את מאטרה ועברה למבנה שגרתי יותר וייצור עצמאי. "הבחירה במרכב פלסטיק על רצפה, מתאימה לרכב המיוצר במספרים קטנים ומצמצמת את עלויות הפיתוח. זה מתאים למחצית מהכמות שמכרנו אבל במצבנו היום זה פשוט לא משתלם. חוץ מזה, המבנה לא ממש פשוט והרכב משתמש גם בחומרים קלים כמו אלומיניום ו-Noryc (סוג של פלסטיק)".
האספאס שהוצג בתערוכה היה מהגרסה הארוכה אבל רנו תציג, עוד לפני תחילת השיווק, גם גרסה קצרה אשר חשובה יותר מבחינת המכירות. בחברה לא מדברים עדיין על מרכב שלישי אבל זה בהחלט אפשרי.

הפתעות

ברנו רואים גם באספאס ספינת דגל, מה שמעלה את השאלה מי היא החשובה בין המחזיקות בתואר. "אפשר להתווכח על כך" מסביר לה-קוואמה "האספאס הייתה הראשונה והציגה גישה חדשה ומעניינת. הוול סאטיס היא חזרה לפלח שוק בו לא היינו. האספאס מייצג הצלחה גדולה והוא גם ימכור יותר מבחינת כמות. הבחירה הטבעית שלי היא בוול-סאטיס; אני אוהב אותה בגלל שנאבקתי קשות כדי שנעשה אותה. זאת למרות הפיתוי הגדול ברנו לנטוש את פלח השוק הזה. וכעת, כאשר רמת העניין ברכב כה גדולה ויש לנו רשימת הזמנות ארוכה (למרות שהמכירה טרם החלה), אני מרגיש שצדקתי.
לפי לה-קוואמה, האספאס החדש ישפיע גם על מראה הסניק. "קשה מאוד להחליף כלי מצליח כמו הסניק, אבל אני חושב שבחרנו בדרך הנכונה לפתח אותו. אנחנו נעקוף את המתחרים, כי הנסיון שלנו איפשר לנו לצפות נכון את האבולוציה של פלח זה", אומר לה-קוואמה בהתלהבות גדולה. זה לא סתם מחליף, זה רכב שיותיר את המתחרים הרחק מאחור. האם יהיו לו שבעה מקומות? לפי לה-קוואמה מיניוואן קומפקטי עדיין נדרש יותר עם חמישה מושבים. "אבל האידאלי הוא שיהיה לנו גם כזה וגם כזה. האם הוא מתכוון לשני אורכי בסיס גלגלים?
לסיום, אי אפשר שלא לשאול את מוליכת התחום באירופה על מיניוואן קטן. "יש מקום לרכב קטן מהסניק, אבל חשוב שהוא לא יהיה יקר ושרמת הבטיחות תהיה גבוהה. אבל יש עוד הרבה אפשרויות ותחומים בהם ניתן לחדש. יש הרבה נוסחאות להמציא ואנחנו עוד נפתיע אתכם".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו אספאס קונספט...
נראה כמו תצוגה...
אבל קרוב מאוד...
לדגם הבא
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים