שתף קטע נבחר

בעקבות המצב: מעדיפים לראות סרטים בבית

יש גם מי שמרוויח מהמצב הביטחוני הקשה. מנכ"ל בלוקבסטר, אילן גבעון, מספר בראיון ל-ynet, על הסתערות לקוחות על חנויות הרשת, ועל גידול של 50% בהשכרת סרטים, לעומת פסח אשתקד. במקביל, הוא מתלונן על הניצול הציני של חברות האבטחה את המצב ואומר: אם עלויות האבטחה לא יקטנו, נשקול לגבות היטל ביטחון מהלקוחות

המצב הביטחוני המחמיר מדי יום לא מעודד את בעלי העסקים. אנשים מדירים רגליהם מבתי קפה ומסעדות מחשש לפיגועים, וגם בבתי הקולנוע מתגעגעים לימים בהם השתרכו תורים ארוכים בקופות.
אבל יש מי שמרוויח מהמצב, גם אם לא ממש נעים להודות בכך. בנוסף לחברות האבטחה, חברות השליחויות והחברות המספקות תרופות הרגעה, הנהנות בשבועות האחרונים מגידול ניכר בהכנסותיהם, גם בחברות להשכרת סרטים מודים היום, שהמצב הביטחוני הקשה דווקא תורם לתוצאותיהן הכספיות.
אילן גבעון, מנכ"ל בלוקבסטר, מספר על שינוי משמעותי בהרגלי הצרכנים בשבועיים האחרונים. "הכל התחיל במתקפה הגדולה של הפיגועים, שהביאה למתקפה גדולה על חנויות להשכרת סרטים. מאז שהחלו פיגועים על בסיס יומי, ואפילו מספר פיגועים ביום, חלה עלייה בהשכרת סרטי וידיאו ודי.וי.די", הוא אומר.
ההסתערות הגדולה הייתה, לדבריו, בחג פסח בו הפכו הילדים למוקד העיקרי. אנשים שנהגו לשכור סרט פעם בחודש, החלו להגיע בתדירות גבוהה של פעם בשבוע.
בשבוע האחרון, אומר גבעון, ביקרו ברשת בלוקבסטר 90 אלף לקוחות, ששכרו כ-150 אלף סרטים, מתוכם 70% סרטי די.וי.די ו-30% סרטי וידיאו. "זהו גידול של 40%-50% לעומת חול המועד פסח אשתקד וגידול של 100% לעומת יום רגיל. בימי אמצע השבוע, חל גידול של 200%-300% לעומת יום רגיל", אומר גבעון.
גבעון טוען, שהרשת נהנית גם מצרכנים שאוהבים לצפות בסרטים ופוחדים ללכת לבתי הקולנוע וגם מלקוחות שפוחדים לצאת מהבית ואינם שוכרים סרטים על בסיס קבוע. "גם העובדה שהטלוויזיה וחברות הכבלים לא הציעו חלופה ראויה, תרמה לנו", הוא מציין בסיפוק.

252 אלף שקל בחודש לאבטחה

כמו בבתי הקפה ובמסעדות, גם בעלי חנויות להשכרת הסרטים נאלצים להציב מאבטח בפתח החנות. גבעון זועם על חברות האבטחה, שלדבריו, מנצלות את המצב וגובות סכומים לא הוגנים. לבלוקבסטר 15 חנויות ברחבי הארץ, ומלבד חנות אחת בתל-אביב, שאינה מאובטחת בגלל שהיא קטנה יחסית, והחנויות בקניונים שמאובטחות ממילא, הוצבו מאבטחים בכל חנויות הרשת. לדברי גבעון, הוא מוציא עבור אבטחת כל הסניפים 252 אלף שקל בחודש, כלומר, 3 מיליון שקל בשנה.
"אין הרבה עסקים שיכולים לעמוד בסכומים כאלה. כרגע, נכנענו לתכתיבים של חברות האבטחה, אבל לא נוכל לעמוד בזה לאורך זמן", הוא מציין. "אם הפעילות הגבוהה ברשת תימשך, נוכל להרשות לעצמנו את הלוקסוס של האבטחה, במקרה הגרוע, נשקול לגבות היטל ביטחון מהלקוחות שלנו".

בחסות החשיכה

הפעילות הערה בהשכרת סרטים באה לידי ביטוי גם בוידיאומטים. הלקוחות המגיעים לחנויות, מעדיפים לשכור סרט ולצאת מהחנות, מחשש לפיגוע. גבעון מספר על שינוי נוסף בהרגלי הצרכנים, שמעדיפים להגיע לחנויות בשעות הלילה. "30% מהפעילות היומית של הרשת מתבצע בין 22:00 ל-24:00 בלילה. כאילו שבחסות החשיכה הכל בסדר", אומר גבעון.
תופעה חדשה נוספת שנתגלתה בשבוע האחרון, היא קניית סרטים ומשחקי סוני לילדים. "זה סוג של פתרון המאפשר להחזיק את הילדים בבית, וגם לא צריך לרוץ להחזיר את הסרט לחנות", מסכם גבעון.
לשאלה על סוג הסרטים המועדפים על הצרכנים בימים אלו, אומר גבעון, "הלקוחות רוצים סרטים חדשים, בלי קשר לסוג או לאיכות. גם הרבה סרטי אקשן הושכרו".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סרטי וידיאו. משכירים ובורחים הביתה
מומלצים