שתף קטע נבחר

מיצובישי - אלופי השמות

בתעשיית השמות הישראלית, מיצובישי היא אלופת האלופים. החל מה"סופר" ועד ל"קינג"

אין ספק שבתעשיית השמות, שומרים לעצמם יבואני מיצובישי את תואר האלופים. הן בכמות, הן בקבלת הקהל את השינוי, וכנגזר מכך - הצלחות מסחריות מרשימות. נסו לקנות היום מיצובישי לאנסר משנות התשעים ותגלו שאין כזו. "לאוטו שלי, אדוני, קוראים סופר-לאנסר".
שינוי השם המפורסם והחשוב ביותר בתולדות מיצובישי והשוק המקומי בכלל, נולד מכורך וחוסר ביטחון של היבואן. מיצובישי חשפה ב-92' לאנסר חדשה וגדולה, מתקדמת, מצוידת ויקרה יותר מאחותה הוותיקה תחת אותו שם. היבואן המקומי חשש שהציבור לא יקבל בעין יפה את עליית המחיר – אם כי ההצלחה מלמדת שטעה - ולכן רצה להדגיש כי מדובר במכונית שונה לחלוטין. והוא היה חייב לעשות זאת, בעיקר כי אותו חוסר ביטחון גרם לו להצטייד במלאי מהלאנסר הישנה והזולה יותר. בקיצור, הוא צריך היה ליצור בידול מובהק בין שתי המכוניות.
איך עושים זאת? פשוט מאוד. מוסיפים ללאנסר מדבקת "סופר" מבריקה מאחור. הרי בכל זאת, מי לא יעדיף לקנות מכונית שהיא בפירוש "סופר"? בכל מקום אחר כונתה המכונית הזו לאנסר, אצלנו הפכה אותה המדבקה הקטנה, אותה ניתן היה אגב למצוא בעשרות בתא הכפפות של מכוניות ההדגמה, לאחרת לחלוטין. ההצלחה הייתה גדולה. למעשה, אפשר לומר כי חלק מהלקוחות אפילו התאכזב כאשר חזרה אלינו הלאנסר התאילנדית החדשה עוד יותר, ולא הייתה סופר-סופר.
בכל מקרה, ההצלחה הפכה את מדיניות השמות המקוריים למסורת אצל מיצובישי, עם אחוזי דיוק במטרה טובים למדי. אגב, לשמה של הצ'אמפ, הלאנסר התאילנדית הראשונה אצלנו שהגיעה באמצע שנות התשעים, לא היה אחראי היבואן - למדבקות הקישוט הגדולות שפיארו את הדפנות בהחלט כן.

המלך והמגנום

ההצלחה הגדולה הבאה של מיצובישי הייתה כמובן בתחום המסחרי, עם המגנום. במיצובישי הבינו שכדי להפוך את הטנדר שלהם למעט יותר סקסי, במיוחד אם רוצים לשווקו גם ככלי פנאי בגרסאות ה-4X4, כדאי להעניק לו זהות ברורה יותר. כך ניתן יהיה לשווק בהצלחה גדולה יותר את דגמי ההנעה הכפולה המצוידים והיקרים.
השם שנבחר היה "מגנום", וזה האחרון נקלט מצוין בשוק. מרבית הלקוחות אפילו לא יודעים שלטנדר זה קוראים L200. היום, לפי מיטב מסורת מיצובישי, יש לנו כמובן גם "מגה מגנום", ובהמשך יהיה כנראה "סופר-מגה". אגב, רק מעטים זוכרים שנציגי מיצובישי עוד הספיקו לבחון את יעילות התרגיל בסוף ימי הטנדר הקודם, כאשר כינו את גרסת ההנעה הכפולה בשם "באפלו".
בצד המסחרי לעומת זאת היו סיפורים מעט פחות מלבבים, כמו למשל כינוי אחת מגרסאות ה-L400 בתואר "ספייס-גיר", שהיה במקרה שמור במערב וביפן עצמה למיניוואן מהודר שהתבסס על דגם זה, ובכל מקרה לא היה בעל קשרים עמוקים יותר..
סיפור הלאנסר חזר על עצמו גם כאשר התקרב לארץ הפאג'רו החדש. שוב החליטו האנשים הטובים של כלמוטור להבדיל את הדגם החדש מהישן, כדי שלכולם יהיה ברור שמדובר בשינוי מהותי ובכלי מהודר ונעים בהרבה. מה עושים? פשפשו שוב הכלמוטורים בארסנל והפעם שלפו את התואר "קינג". כן, הוא ייחודי לשוק שלנו.
בין לבין היו עוד כינויים שנודעו מעט פחות, חלקם שייכים לכריזמה למשל. כך ה"פיקס" הפשוטה, המכונית הראשונה שהותאמה לקבוצה שתיים לצורך חישוב שווי ערך רכב וזכתה לכן בהצלחה. וגם ה"סטאר" המאובזרת לצדה, עד ל"אייר" העכשווית שזכתה לתואר האוורירי כדי להדגיש שמדובר בגרסה מחודשת.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאג'רו. "המלך פאג'רו" אצלנו...
וגם "סופר-מגה-אייר" לאנסר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים