שתף קטע נבחר

שטראוס נכנסת לשוק הירקות המצוננים

החברה תשקיע 2 מיליון דולר בכניסה לקטגוריה; תשיק סלטים מצוננים תחת המותג אחלה. לאחרונה רכשה שטראוס 51% ממפעל הירקות א.נ.פ, לקראת הכניסה לתחום ומצפה כי הקטגוריה תצמח ב-100% לפחות

חברת שטראוס מזון נכנסת לשוק הירקות המצוננים, תחת המותג אחלה, בהשקעה של כ-2 מליון דולר. לאחרונה רכשה החברה 51% ממפעל א.נ.פ ירקות טריים. על פי ההערכות, השקיעה שטראוס בשותפות עם א.נ.פ כ-4 מיליון דולר.
במסגרת הכניסה לשוק הירקות המצוננים, תשיק שטראוס 3 קטגוריות של סלטים: סלט משפחתי, סלט אישי ולקט ירקות לבישול. בשלב הראשון, תערוך החברה ניסוי שוק ב- 50 נקודות מכירה בלבד באזור השרון - הרצליה, כפר סבא ורעננה.
השחקנים העיקריים בשוק הירקות המצוננים הם מפעל הירקות א.נ.פ שמייצר עבור רשת הקו-אופ, גידרון שמייצרת עבור שופרסל ויצרנים פרטיים.
קטגוריית הירקות המצוננים מדורגת במקום השני מבחינת תפיסה בריאותית, אחרי קטגוריית המים. ישראל ממוקמת במקום הראשון בעולם בצריכת ירקות לנפש. בשטראוס מעריכים, כי עם כניסת החברה לשוק תצמח הקטגוריה ב-100% לפחות, כששטראוס תוביל אותה מבחינת אחוזי נתח שוק ומבחינת חדשנות. צריכת הירקות הטריים בישראל מסתכמת בכ-2 מיליארד שקל בשנה, מתוכם 800 מיליון שקל בשנה הם ירקות לסלט, המהווים כ-40% מהירקות הטריים. צריכת הירקות לנפש בישראל עומדת על 180 ק"ג בשנה.
חדירת קטגוריית הירקות המצוננים בישראל עומדת על 12% בשנה והצריכה לנפש מגיעה ל- 1.2 דולר בממוצע לשנה. בארה"ב חדירת הקטגוריה עומדת על 84% והצריכה לנפש עומדת על 32 דולר לשנה ובאירופה, חדירה של 30% של הקטגוריה והצריכה השנתית לנפש עומדת על 5 דולרים.
מפעל א.נ.פ לייצור ירקות מצוננים הוקם בשנת 1994 בבעלותם של נורית ואבי פרחי. המפעל משווק ירקות מצוננים לרשת מקדונלד'ס ומשנת 1996 הרחיב את פעילותו והתחיל לשווק גם לרשת הקו-אופ הריבוע הכחול תחת המותג גינה לי ולידר פרייס ולרשתות הדתיות של הקו-אופ. א.נ.פ הוא אחד הספקים העיקריים של מוצרי גלם לחברת הסלטים של שטראוס.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחלה טבע. ישראל מובילה בצריכת ירקות לנפש
מומלצים