שתף קטע נבחר

מה מלמדים ברשות הפלסטינית

מחקר שנערך במשרד מתאם הפעולות בשטחים מעלה כי ספרי הלימוד ברשות אינם מכירים בקיומה של ישראל ומעודדים "מות קדושים"

במשרד מתאם הפעולות בשטחים הסתיים בימים אלה מחקר על ספרי הלימוד בבתי-הספר היסודיים של הרשות. מחברי המחקר אומרים כי הוא מעיד על המשך ההסתה נגד ישראל ברשות.
עיקרי הממצאים של המחקר הם שספרי הלימוד אינם מכירים בקיומה של מדינת ישראל; מימוש זכות השיבה הוא מוטיב מרכזי בספרי הלימוד; הג'יהאד מצטייר כדרך לגיטימית ואף נערצת; מוות כשאהיד נחשב לערך רצוי וראוי לכל שבח. להלן כמה מהממצאים המצוטטים במחקר:
בספר הלימוד "שפתנו היפה" לכיתות ז' מופיעה שאלה במבחן אמריקני, שבה נשאל התלמיד על דרכו של השאהיד: "הכוונה בביטוי 'מוות מכובד' היא: א. מוות ממחלה ב. מוות מפתיע ג. מות קדושים בהגנה על המולדת". עוד נכתב: "בפלסטין ישנן ערים רבות, והחשובה שבהן היא ירושלים, בירת פלסטין. אנו מוצאים ערים נוספות, דוגמת עזה, חאן יונס, חברון, שכם, טול כרם, ג'נין, יפו, חיפה וערים נוספות". באותו ספר לכיתות ז' מופיע הציטוט הבא: "ארגוני הטרור הציוניים אילצו אלפי פלסטינים לגלות מארצם תחת איומי נשק, מה שהביא ליצירת בעיית הפליטים".
בספרי הגיאוגרפיה משורטטת "פלסטין" על כל שטחי ארץ ישראל, ללא ציון מדינת ישראל וגבולותיה עם הרשות הפלסטינית. ב"גיאוגרפיה של פלסטין" לכיתות ז' מצויינים שמם של "כל עורקי התחבורה בפלסטין": "מסילות ברזל: מקו החוף - עד ראש הנקרה, יפו-לוד-רמלה-ירושלים, חיפה-עפולה-ג'נין-טול כרם. נמלים: עכו, חיפה, יפו, אשדוד ועזה, נמל ים סוף, אום רשרש".
בספר "שפתנו היפה", המיועד לכיתות ז', זכות השיבה מופיעה כמוטיב מרכזי, ומופיעים בו הציטוטים: "אנו נחזור... בכדי שנשוב, אלפי הקורבנות, קורבנות העושק, יפתחו כל דלת".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך המחקר. "שומרים על הניקיון. גן יפו"
מתוך המחקר. "חגנו הוא ביום שיבתנו..."
מתוך המחקר. "עושק וגזל אדמות...טרקטור הורס בתים"
"כאשר הגיעו ליפו, פנו לשכונת עג'מי המפורסמת"
מומלצים