שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חוצה-ישראל: היום ייחנך הקטע הראשון
    הקטע הראשון בין קיבוץ אייל לנחשונים יהיה כביש אגרה; התנועה לעצירת חוצה ישראל וארגונים חברתיים וסביבתיים יפגינו בצומת נחשונים נגד הפרויקט; הפורום למען תחבורה ציבורית הגיש בג"ץ נגד הכביש

    התנועה לעצירת חוצה-ישראל ביחד עם ארגונים חברתיים וסביבתיים יפגינו הבוקר (יום א') בצומת נחשונים בעת פתיחת הקטע הראשון בכביש חוצה-ישראל, תחת הסיסמה – "כולנו מממנים כביש לעשירים".
    הקטע הראשון שייפתח ככביש אגרה יהיה בין קיבוץ אייל (מצפון-מזרח לכפר סבא) ועד צומת נחשונים (ליד ראש העין). בשבועות הראשונים תהיה הנסיעה על הכביש ללא תשלום. הקטע השני, שאמור להיפתח בתוך כחודש, מחבר בין צומת נחשונים למחלף בן שמן, שיחבר את חוצה-ישראל לכביש מס' 1. בחודש נובמבר צפוי להיפתח הקטע השלישי - בין מחלף בן שמן למחלף נשרים. עד חודש מאי 2004 צפויה להסתיים סלילית כל הקטע המרכזי של הכביש בין חדרה לגדרה (86 ק"מ). בהמשך מתוכנן הכביש להגיע לאורך של 300 ק"מ בין באר-שבע לראש הנקרה.
    תשלום האגרה ייעשה רק ב-86 הק"מ המרכזיים של הכביש, שיחולק ל-9 קטעים. מכונית פרטית תשלם עבור נסיעה של עד 25 ק"מ כ-7 שקלים, נסיעה של עד כ-50 ק"מ תעלה 11 שקלים. משאיות ואוטובוסים ישלמו פי שלושה ואופנועים 50%. תהיה אפשרות לעשות מנוי.

    "להפסיק את בזבוז כספי הציבור"

    מארגני ההפגנה דורשים להפסיק לממן את סלילת כביש חוצה-ישראל על חשבון הציבור הרחב. "בימים אלו של קיצוצים וגזרות אנו מתבשרים כי הממשלה מתכוונת לסלול על חשבונה את קטע הכביש בדרום הארץ בעלות של 200 מיליון שקל, ואח"כ להעבירו לזכיין פרטי שירוויח ממנו את תשלומי האגרה.
    "אנו מתבשרים גם כי בגלל סיכון גבוה מדי בסלילת הקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל (קטע 18) ואי הצלחה למצוא מימון מגורמים חיצוניים, שוקלות קרנות הפנסיה, הנמצאות בגירעונות כבדים, להיכנס כשותפות בפרויקט ולסכן בכך שוב את כספי הציבור (שגם כך מממן את חברת חוצה-ישראל ואת כבישי הרוחב של הכביש מכיסו)", אומרים המארגנים.
    עוד הם טוענים, כי בפריפריה קטן שיעור בעלי הרכב פי 2 עד 2.5 מאשר במרכז. ל- 40% מבתי האב במדינה אין כלל רכב ולכן, תחבורה ציבורית יעילה, מהירה וזולה היא המנוף לפיתוח הפריפריה ולסגירת פערים חברתיים.
    התנועה לעצירת חוצה ישראל וארגונים חברתיים וסביבתיים קוראים לממשלה להפסיק את בזבוז כספי הציבור על כביש לעשירים ועל הטבות לזכייני הכביש, ולהפנות משאבים לפיתוח תחבורה ציבורית.

    עתירה לבג"ץ

    בתוך כך, ד"ר אורי שיינס ורחל הורם מהפורום למען תחבורה ציבורית, הגישו ביום חמישי עתירה לבג"ץ, בבקשה למנוע את פתיחת הקטע הראשון של כביש חוצה ישראל. לטענת העותרים, יזמי הכביש ממהרים לפתוח את הקטע הנוכחי, העובר בלב אזור מקורות המים של גוש דן, מבלי שנעשתה כל בדיקה מקצועית ומדעית על הסיכון הפוטנציאלי שיש בקטע זה לזיהום המים.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ישראל סימיונסקי
    "כולנו מממנים כביש לעשירים"
    צילום: ישראל סימיונסקי
    מומלצים