שתף קטע נבחר

ציונים נמוכים להלל יפה בדירוג בתי החולים

בסקר שביעות רצון שנערך בבתי חולים דורג "הלל יפה" בין המקומות האחרונים. דוברת בית החולים: "82 אחוז מהמכתבים שאנו מקבלים הם מכתבי תודה"

בבית החולים "הלל יפה" בחדרה דוחים את התוצאות העגומות, שהתקבלו בסקר שביעות רצון של קופת חולים "כללית".
בסקר פנימי שנערך על ידי "שירותי בריאות כללית", המדרג את בתי החולים בארץ לפי שביעות רצון הציבור, קיבל בית החולים "הלל יפה" בחדרה ציונים נמוכים יחסית לשאר בתי החולים בארץ.
הסקר הקיף 14,338 מבוטחים של קופת חולים "כללית" שטופלו במיון, במחלקות אשפוז ובמרפאות החוץ ב- 21 בתי חולים, בין החודשים אוקטובר עד דצמבר 2001.
5,236 מהחולים טופלו בבתי חולים של הקופה, ו- 9,102 טופלו בבתי חולים אחרים. הסקר בדק מספר מדדים, ביניהם שביעות רצון כללית, זמן המתנה, טיב שירות הרופא, האחות והצוות הסיעודי, תנאים במחלקה וקלות קביעת תור.
הציון המשוקלל שהעניקו המטופלים ב"הלל יפה" למיון, הוא 78, מקום 16 בדירוג. ציון זהה קיבלו בתי החולים "זיו" בצפת ו"שערי צדק" בירושלים. רק "הדסה עין כרם" בירושלים ו"ברזילי" באשקלון, קיבלו ציונים נמוכים יותר.
מהסקר עולה, כי גם המטופלים בחדרי האשפוז לא נתנו ציונים נדיבים, והציבו את "הלל יפה" במקום ה- 19 עם הציון 76. ציון זהה קיבל בית החולים "ברזילי", וציונים נמוכים יותר קיבלו "זיו" ו"קפלן".
דוברת בית החולים "הלל יפה", ענת ברעם: "אין באפשרותנו להתייחס לתוצאות הסקר, שנערך על ידי נציגי קופת חולים 'כללית', מאחר שלא ידועות לנו השאלות והפרמטרים (בית החולים בבעלות ממשלתית – מ.א.). כמו כן, אין בידינו מידע ביחס למספר המטופלים בבית החולים 'הלל יפה' מתוך סך כל הנשאלים בסקר".
הדוברת הוסיפה: "המדד, שמשקף את רמת שביעות רצון המטופלים מבית החולים, הוא מכתבי ההערכה והתודה אל מול מכתבי התלונה..
"מתוך 175 מכתבים שהתקבלו במהלך שנת 2001, ישנם 144 מכתבי תודה, המהווים 82 אחוז מכלל המכתבים. זאת לעומת 31 מכתבי תלונה בלבד. הנהלת המרכז הרפואי 'הלל יפה' משקיעה מאמצים רבים, הן בשיפור תנאי האשפוז והן באיכות הטיפול וברמת היחס למטופלים ובני משפחותיהם".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מקום 16 באשפוז ו- 19 בטיפול במיון. בית חולים הלל יפה
מומלצים