שתף קטע נבחר

טויוטה מחדשת

בתערוכת פאריז הקרובה תציג יצרנית הרכב היפנית חידושים ושיפורים למספר דגמים. בעיקר הלנד-קרוזר, אך לא רק

מכוניות, נאות ככל שיהיו, זקוקות לעדכון מתבקש מדי מספר שנים. גם בטויוטה, מי שמחזיקה בארסנל לא מעט יפות שכאלה, יודעים שעולם הרכב צועד לפנים. מה שמבהיר מדוע החליטו אנשי החברה להעביר לא מעט מכוניות מתיחת פנים קלילה. וכשאנחנו אומרים "קלילה", אנו בהחלט מתכוונים לכך. קצת שינויים קוסמטיים חיצוניים, עדכון קל של תא הנוסעים, תוספת אבזור פה ושם, ולא הרבה יותר. בכל מקרה, את כל אותם חידושים אנו צפויים לראות לראשונה בתערוכת פאריז שתיפתח בסוף החודש.

סליקה

ראשונה בסדרה היא הסליקה שתעבור עדכונים קוסמטיים קלים וכיול מחודש של מערכת המתלים. לעומתה, גרסת ה-T ספורט החמה תזכה לטיפול מסור מעט יותר. שם תתוגבר מערכת הבלימה בדיסקים גדולים יותר בקוטר 27.5 ס"מ, כונס האוויר יתרחב ויחידות התאורה מאחור יוחלפו בחדשות. מלפנים תצויד המכונית בפנסי קסנון המתכווננים אוטומטית בהתאם לעומס הרכב.
בתחום המראה תזכה המכונית לשני צבעים חדשים באירופה – ירוק זוהר וצהוב סולארי. וכדי לוודא שכולם יבחינו בשינוי, יוצמד למכונית לוגו חדש ומעט גדול יותר מלפנים.
גם תא הנוסעים של ה-T יזכה לעדכון מתבקש עם שיפורי איכות וגוון בריפוד הפנים, לוח מחוונים משופר ונוח יותר לקריאה, ומושבי עור חדשים עם אופציה לחימום. בתחום האלקטרוני זוכה המכונית לבקרת יציבות (VSC), בקרת אחיזה וסיוע בבלימת חירום. לדברי טויוטה, גם המתלים כוילו לנוחות ואחיזה משופרות, כמו-גם ההגה שיהיה מעתה ישיר יותר ועם יותר היזון חוזר.

גם MR2

בדומה לאחותה בעלת תצורת הקופה, גם הרודסטר הקטנה של טויוטה זוכה לעדכון קל. ה-MR2 זוכה לפגושים מעודכנים וסבכה קדמית שונה. תא הנוסעים המעודכן יהיה משופע בכרום, עם שינויים קלים ושיפורים בסידור ואיכות המתגים, כולל אלה של מערכת האוורור/חימום/מיזוג.
שינוי משמעותי יהיה מספר ההילוכים בתיבה הידנית שיגדל כעת לשישה, בדיוק כמו בתיבה האוטומטית/סיקוונסיאלית. אל אלה יצטרף מעתה גם דיפרנציאל מוגבל החלקה (ונחוץ) בכל הדגמים. לגרסה האוטומטית יצורפו מעתה גם ה-VSC, בקרת האחיזה וסיוע בבלימת חירום. וכדי להשלים את הטיפול, תזכה הקטנטנה גם לצמיגים רחבים יותר מלפנים ומאחור.
כמו בסליקה, גם כאן טוענים אנשי טויוטה כי מערכת המתלים כוילה מחדש, כמו-גם מערכת ההגה.

פראדו - לנד-קרוזר

אחרון ובהחלט חביב ברשימה הוא הלנד-קרוזר החדש. מי שמוכר לנו כפראדו זוכה לגרסה חדשה שתוכננה ועוצבה על-ידי שלוחת טויוטה בדרום-צרפת. מעבר לעדכון הקוסמטי, שינוי משמעותי ברכב החדש יהיה מנוע V6 בנזין בנפח 4.0 ליטר, שיצטרף למנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל. בטויוטה מצהירים על הספק מרבי של 249 כ"ס ב-5,200 סל"ד ומומנט מרבי של 39 קג"מ ב-3,200. התאוצה מ-0 ל-100 תארך 10 שניות בלבד והמהירות המרבית תעמוד על 180 קמ"ש - נתונים מרשימים ביותר.
הפראדו/לנד-קרוזר החדש יעשה כמובן שימוש בההנעה כפולה קבועה ודיפרנציאל מוגבל החלקה. לטענת טויוטה, בנוסף לאלה תכלול גרסת האקזקיוטיב גם מתלים חצי-אקטיביים, כולל מתלי אוויר מאחור עם בקרת איזון אוטומטית, ואפשרות לשינוי גובה המרכב (וכמובן מרווח הגחון) בעזרת מתג על-ידי הנהג. בנוסף, כך החברה, מדובר ברכב השטח הראשון עם בקרת זינוק בעלייה (מערכת היל-סטארט-אסיסט-קונטרול - HAC). המערכת "חשה" מתי הרכב מדרדר לאחור, ובולמת את הגלגלים המחליקים כך שניתן יהיה לזנק ביתר קלות. בתחום הבטיחות, ניתן יהיה לרכוש את הפראדו/לנד-קרוזר עם כריות אוויר צידיות ווילונות בטיחות.
באירופה ניתן יהיה לרכוש את גרסת הדיזל החל מחודש ינואר, ואת גרסת הבנזין החל ממרץ.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סליקה 2003. שינויים בעיקר בגרסה החמה
MR2. עדכונים קלים
פראדו. מנוע בנזין חזק...
וביצועים מרשימים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים