שתף קטע נבחר

אלפא 147 GTA

זו הקומפקטית החזקה ביותר שיוצרה במפעלי אלפא רומיאו מעולם. התמונות הראשונות לעיונכם, רגע לפני שהיא מגיעה גם אלינו

בשלושים ושבע השנים האחרונות שימש צירוף האותיות GTA את אלפא רק פעמיים. בפעם הראשונה זכתה בו הג'וליה ספרינט של 65' - מכונית מירוץ לכביש ומי שביססה את האגדה מאחורי השם GTA. בפעם השניה שודך הצירוף רב הרושם ל-155 כפולת ההנעה - מכונית מירוץ מצליחה.
אלא שבשנה האחרונה הצטרפו שתי מכוניות נוספות לחבורה המצומצמת של נושאות הכינוי האגדי. הראשונה הייתה ה-156 - מי שבישרה על הרנסנס באלפא והובילה את היצרן להצלחה גדולה במכירות. השניה הייתה ה-147 - ממשיכת דרכה של ה-156 ואחת הקומפקטיות הנאות שידע עולם הרכב.
אלא שבשונה מהאחות הגדולה, ה-GTA הקטנה לא הוצגה עד כה, למרות שכולם ידעו שהיא קיימת - אי שם במרתפי הניסוי של היצרן האיטלקי. אנשי אלפא הבטיחו שהחשיפה של המכונית תיערך בתערוכת פאריז הקרובה, והיום הם מקיימים.

קטנה וחמה

כשבועיים לפני פתיחת התערוכה, מפרסמת אלפא תמונות רשמיות ופרטים ראשונים על הקומפקטית החזקה. מבחינת מראה, מדובר כצפוי באותה 147 נאה שזכתה לטיפול קוסמטי מעניין, אך לא קיצוני מדי. זה בא לידי ביטוי בעיקר בחישוקי "17 גדולים ומוכרים מאלפא, העונדים צמיגים נמוכי חתך במידה 225/45 ובמרכב נמוך יותר. בין החישוקים ניתן לזהות את הקליפרים האדומים השייכים למערכת הבלימה המשופרת. לדברי אלפא, אנשי הפיתוח הונחו במפורש לטפל רק בכל הקשור לפן הדינמי ולהימנע מעיצוב מוחצן.
בכל זאת, מלפנים ומאחור ניתן לזהות כי זו אינה "עוד" 147 רגילה. בחרטום ניתן לזהות שני פתחים נוספים המיועדים כנראה לכניסת אוויר נחוץ, אך גם מוסיפים למראה האגרסיבי. כך גם הספוילר התחתון, העמוק מבעבר. קימורי המרכב מודגשים יותר, וכך גם המפתנים. גם מאחור מוצבת יחידת פגוש-ספוילר מודגשת יותר, כמו-גם ספוילר קטן וצנוע יחסית בחלקה העליון של הדלת מאחור.

על הכביש

מתחת למכסה המנוע של ה-GTA החדשה פועם מנוע ה-3.2 ליטר המוכר מה-156GTA. באלפא לא חושפים עדיין נתוני הספק ומומנט, אולם אלה לא צפויים להיות גבוהים מה-250 כ"ס ו-30.6 קג"מ ב-156. למעשה, ייתכן ובאלפא דאגו אף להספק נמוך במקצת.
בכל מקרה, בהתאם לחבר החדש תחת מכסה המנוע זכתה ה-GTA לשינויים יסודיים לכיוון ולגיאומטריית המתלים, כמו-גם למגוון מערכות אלקטרוניות לסיוע. כך מוצעים כמובן ABS ו-EBD (חלוקת משקל הבלימה) כסטנדרט בתחום הבלימה, אך גם שתי מערכות לבקרת אחיזה (ASR ו-TCS), מערכת בקרת יציבות (VDC) ומערכת מעניינת למניעת השפעת בלימת מנוע על הגלגלים (MSR), באמצעות הפחתת לחץ בוכנות הבלימה על הקליפרים. באלפא לא מציינים כעת נתוני ביצועים אולם מבטיחים שאלה יהיו "מספקים" ולא יפגעו ביכולת הדינמית יוצאת הדופן של הרכב.
ה-147 GTA תוצג כאמור לראשונה בתערוכת פאריז וזמן קצר לאחר מכן יחל שיווקה באירופה ומאוחר יותר גם אצלנו. מחיר אין עדיין.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא 147 GTA...
עיצוב לא מוחצן...
אבל בהחלט אלפא מבפנים...
מוכנה לקרב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים