שתף קטע נבחר

פיאט הולכת על דיזל

אופנת הסולר האירופית זוכה לחיזוק מצד היצרן האיטלקי עם גרסה חזקה למנוע הדיזל המוכר וגיר שישה הילוכים

אלפא 147 GTA היא בפירוש מכונית שיצרן זכאי להתכבד בה בתערוכת רכב. פיאט סטילו סטיישן, לפחות באירופה, היא סיבה קטנה יותר למסיבה. אך קונצרן פיאט, למרות מצבו הלא-מעודד, עומד לחשוף חדשות גם בתחום המנועים. ומכיוון שמדובר בגרסה חדשה למנוע ה-JTD בנפח 1.9 ליטר, זה העושה שימוש בטכנולוגיית ה"מולטיג'ט" של פיאט עם מסילה משותפת, זה בהחלט חשוב ומעניין. 16 שסתומים במקום 8, גיאומטריה משתנה של הטורבו ושינויים בסעפות היניקה והפליטה, ראשי הצילנדרים, המיסבים, מצנן השמן ומשאבת המים, הם רק חלק מהשיפורים שעבר המנוע החדש. במקביל מאפשרת הטכנולוגיה החדשה למנוע לעבוד עם לחץ גבוה יותר של 1,400 באר, והתוצאה: הספק משופר ב-20% ומומנט גבוה ב-7% מגרסתו הקודמת של המנוע הזה. בסך הכל מדובר ב-140 כ"ס (היה 115 כ"ס) וב-31 קג"מ מכובדים, שישודכו לתיבת הילוכים ידנית חדשה בת שש מהירויות.
בשלב ראשון יוצע המנוע החדש רק במדי אלפא-רומיאו ובחרטום ה-147 וה-156. בקומפקטית הקטנה - כך לטענת היצרן - יאפשר המנוע החדש ביצועים מרשימים למדי, שיבואו לידי ביטוי ב-9.1 שניות בלבד לזינוק הקלאסי למאה קמ"ש, ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. ה-156 זקוקה ל-0.2 שניות נוספות לטובת הזינוק, אך רושמת מהירות מרבית גבוהה יותר של 209 קמ"ש.
ב-2003 תציג פיאט גם גרסת 1.3 ליטר למנוע, שתוצע מן הסתם בדגמים קטנים יותר, כמו הפונטו למשל. שם ייצר המנוע 70 כ"ס ב-4,000 סל"ד. מאוחר יותר תגיע גם גרסה בעלת גיאומטירה משתנה למנוע הקטן, אשר תועיל ללא ספק בתחום ההספק והמומנט המרבי.
בנקודה זו כדאי אולי להזכיר כי פיאט היו הראשונים להציע את טכנולוגיית ה"מסילה המשותפת" במנועי מכוניות נוסעים, לאחר פיתוח משותף עם חברת בוש. הצגת הבכורה הייתה באלפא 156 ב-98'.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים