שתף קטע נבחר

תערוכת פאריז - חלק 2

סיפרנו לכם כבר על כל הנוצץ וההדר הצפוי בתערוכה העומדת להפתח. עכשיו אנחנו מוסיפים גם קצת שימושיות - רק קצת...

בחלקה הראשון של כתבת ההכנה לקראת תערוכת פאריז, עסקנו בכסף, מכוניות שידרשו מבעלים עתידיים הרבה מאד מזומנים. זה טוב ויפה, ונחמד לחלום על-כך, אבל יש גם עוד. ואכן, גם ליצרנים הצרפתים, שעבורם מהווה התערוכה הנוכחית "משחק ביתי" על כל המשתמע מכך, יהיה מה לומר. למען האמת, לאור ההבטחה למספר דגמים חדשים חסר תקדים כמעט, הם לא יפסיקו לדבר. מה שלא מבטיח להם לתפוס את כל הכותרות, כפי שניתן ללמוד מהשפע הנוסף אותו אנו סוקרים כעת.

קטנות-גדולות

ואם כבר דיברנו על גג פתוח ומכוניות ספורט, איך אפשר שלא להזכיר מכוניות ייחודיות כמו צמד המיניאטורות של סמארט, הרודסטר והקופה. זעירות וקלילות אלה יעלו ללא ספק חיוך על הפנים, למרות מנוע קטן אך בזכות תג-מחיר סביר. מולם תציג פורד את הסטריט-קא ה"סדרתית", המרהיבה לא פחות, תוך שהיא מנסה לנצל הזדמנות ולהזריק סם נעורים נחוץ לקא שהוזנחה בשנים האחרונות. מנועים חדשים, כולל גרסה ספורטיבית שתנצל את הפוטנציאל האדיר של הקטנה החביבה, צפויים להופיע אף הם.
יקרה וגדולה יותר היא החיפושית שתפשיל כאן גג, ותחדש את העניין במכונית האופנתית של פולקסוואגן. ובאותה הזדמנות, אפשר גם להזכיר את מקצה השיפורים ל-MR2 ולסליקה, הרודסטר והקופה של טויוטה, שיצטרפו למחליפו של הפראדו. ויש כמובן גם Z4 מתוצרת ב.מ.וו, רודסטר חדשה שתחליף את ה-Z3, ומבטיחה להיות הרבה יותר מקודמתה בכל תחום - כולל המחיר.
ואם כבר נגענו בצד הספורטיבי של המטבע, הרי שגם חזקות במיוחד בתחום עומדות לזכות בתחרות הולמת. מה לעשות, וה-M3 של ב.מ.וו מושכת כל-כך הרבה תשומת לב. ורשימת המוצגות בפירוש ארוכה. החשובות שבהן, ללא ספק, יגיעו מכיוון אודי עם ה-S4, כמו-גם ה-R של וולוו. שתיהן מצוידות בהנעה כפולה והמון כוח. קצת יותר צנוע, אך לא פחות מעניין בהתחשב במחיר הנמוך יותר (והשיווק העתידי בארץ) היא האלפא 147 בגרסתה הספורטיבית ביותר. ולאותה GTA צפויה אורחת בעלת שם, אף היא עם מנוע סופר-חזק ומרכב קומפקטי. מדובר בגולף R32 של פולקסווגן, שהפכה מיד לגולף החזקה מאז ומעולם. גם היקרה, אגב.

הצד הפרקטי

אך אם נראה לרגע שתערוכת פאריז תחדש רק לבעלי הממון, חובבי הסגנון, הרוח בשיער והספורט, אתם בהחלט טועים. וכך, למרות העניין הגדול שמעוררות מכוניות המיועדות לאזרחים הנעים במכוניות פאר גדולות ורודסטרים מטופחות, יהיו בפאריז גם דוגמאות לכלי רכב שימושיים יותר. אלה עימם רובצים בפקקים, אלה המתלווים לטיולי משפחה. ונתחיל במיניוואן.
כדאי לזכור כי לא הרחק מפאריז, יצא לדרכו באמצע שנות השמונים מיניוואן אירופאי ראשון בשם רנו אספאס. ובפאריז 96' הוצג לראשונה באופן רשמי מוביל נוסעים קומפקטי ראשון באירופה, שענה לשם סניק. לכן אך טבעי הוא שסוג זה של כלי רכב יזכה בעיר האורות לכבוד ראוי.
זה מתחיל כמובן באספאס החדש והחשוב שיוצג כאן רשמית, אבל יש עוד. כך למשל המכונית החשובה ביותר עבור אופל, העונה לשם מריבה. מדובר במיניוואן קטן-גדול על בסיס הקורסה, שיעמוד לצד הסיגנום (על בסיס הווקטרה) בעל השילוב המעניין בין מיניוואן לסטיישן. אגב, בתמהיל יוצא דופן זה משולב לא מעט הדר, כי כך בערך עשויה להיראות מכונית הדגל הבאה של אופל, לאחר שהאומגה הקשישה תפרוש.
פולקסוואגן מבטיחה שלא להישאר מאחור, ותכנס סוף סוף לקטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים עם הטוראן, שקצת מאכזב מבחינת מראה. הצגתו של זה אמנם אינה בטוחה, אך אין כל ספק כי את הקארנס החדש, זה שכבר נחת אצלנו, תציג קאיה כפרימיירה אירופאית לכל דבר.

ויש עוד כמובן

רשימת הופעות הבכורה, החידושים וההפתעות, תאמינו או לא, ארוכה עד מאד. ובכתבה זו הזכרנו רק בודדות. כי מה דעתכם על מכוניות סופר-מיני יפניות חדשות וחשובות המאיימות להסתער על השוק האירופאי, והישראלי כמובן. החשובה שבהם עבורנו היא ללא ספק המאזדה 2 החדשה, שמבוססת על הפיאסטה ואמורה להוציא את הדמיו לגמלאות. אבל כדאי מאוד לשים לב למיקרה החדשה (ובעיקר גרסתה הפתוחה) שתגיע ארצה.
קצת יותר גדולות, ולא פחות חשובות, יהיו ניסן אלמרה וסובארו איפרזה שעברו מתיחת פנים. האחרונה, בניגוד כמעט לכל המציגים, עדיין לא חשפה תמונה רשמית של המשפחתית הבינונית, והפכה כך לאחד הסודות המסקרנים במיוחד. אגב, היא לא פחות ולא יותר מתשובה יפנית לגל ביקורת חסר תקדים כמעט ששטף את עולם הרכב, בנוגע למראה האימפרזה הנוכחית.
מידה אחת גדולה יותר תציג הונדה, עם האקורד החדשה, ואילו מקוריאה תגיע אקסנט משופצת מראה, כמו-גם ריאו רענן מבית קאיה. האירופאים לא יוותרו, ויציגו סיאט קורדובה חדשה, פורד פיאסטה בעלת שלוש דלתות בלבד, ואפילו סיטרואן ברלינגו מחודש. ואיך אפשר לשכוח את סאאב שתנסה סוף סוף לפצח את נוסחת המשפחתיות, עם ה-9-3 ספורט-סדאן, מכונית שמנסה להגדיר מחדש את המותג השוודי הידוע ולהוציאו לדרך חדשה וריווחית.

אנחנו שם

תערוכת פאריז, הנערכת ב"פורט וורסאי" שעל כביש הטבעת, תיפתח לקהל הגדול ב-28 לחודש, ותהיה כמו תמיד (ואולי אף יותר מתמיד) אחד מאירועי הרכב המרתקים ביותר בעולם. זו תהיה ללא ספק הזדמנות לפגוש אגדות מוטוריות, חלקן בהתהוות ורגע לפני טבילת האש. ואנחנו? אנחנו נביא לכם כרגיל את כל החדשות, כל המכוניות, הסיפורים והתמונות, היישר מדוכני התצוגה ובשידור (כמעט) ישיר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יהיו פתוחות קטנות...
וקצת יותר גדולות
ויהיו גם מיניוואנים...
מכל הכיוונים
וגם משפחתיות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים