שתף קטע נבחר

חוזרים לימי הזוהר

אחרי הפרידה המתוקשרת מרולס-רויס, משיקה בנטלי בפאריז מכונית ראשונה בעידן החדש. השם הרשמי - קונטיננטל GT

תערוכת פאריז מהווה עבור בנטלי נקודת מפנה בקריירה ארוכת שנים. אחרי הכל, מדובר בהצגת מכונית ראשונה של יצרן הרכב הבריטי לאחר הפרידה מרולס-רויס. ואחרי הכל, מדובר בהצגת מכונית שנהגתה ויוצרה תחת עיניהם הפקוחות (וחלקיהם המשותפים) של אנשי פולקסווגן הגרמנית.
אבל בנטלי מגלים שגם כך, הם עדיין מסוגלים להוציא את המיטב ממכונית, גם אם היא נבנתה במשותף עם קונצרן רכב "עממי" (לפחות עד עכשיו). ולא, לא מדובר במנוע הענק המייצר "למעלה מ-500 כ"ס" וגם לא על עבודות העור והעץ הידניות. אפילו לא על תג המחיר שצפוי להיות מזעזע. אנשי בנטלי פשוט דואגים להצמיד לרכב החדש שם חשוב ומיוחס מהעבר.

בנטלי קונטיננטל GT

שם הקוד "GT קופה" שליווה את המכונית הגדולה במהלך החודשים האחרונים, מפנה היום מקום עבור שם משמעותי הרבה יותר. הקונטיננטל GT החדשה רומזת בשמה היישר אל ימי הזוהר של היצרן הבריטי ואל המכונית הנחשקת, החשובה וכנראה גם המוצלחת ביותר שלו, מאז מלחמת העולם השניה.
כי השם החדש רומז באופן ישיר אל הקונטיננטל R של 1952 - מי שהפכה לאגדה אמיתית. רמז ראשון לקשר בין השניים העניקה בנטלי בחשיפת תמונת "הצלליות" הראשונה של ה-GT (מצורפת בצד) - בה הופיעו קוי המתאר של המכונית החדשה לצד קוי המתאר המיתולוגיים של ה-R. אותה "מיתולוגית" אגב נחשבה בשנות החמישים לסנסציה של ממש, והיום זו מכונית קלאסית עם ערך שלא יסולא בפז. בעצם, בהרבה מאד כסף דווקא כן.
הקונטיננטל R ההיא התבססה על הבנטלי R, אולם מרכב הקופה הנאה היה מאלומיניום, והמשקל הקל הביא לביצועים מעולים ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. לפי בנטלי, זו הייתה באותה תקופה מכונית ה-GT בעלת אבעה מושבים המהירה בעולם. מולינר, בעבר יצרן מרכבים ייחודיים קבוע של בנטלי והיום חלק מהחברה, היה אחראי לבניית גוף היצירה הבריטית רבת ההילה.
המכונית צוידה במנוע המוכר של רולס-רויס-בנטלי בנפח 4.6 ליטר ומאוחר יותר 4.9 ליטר, עם 150 או 175 כ"ס. על כמויות הייצור יש ויכוחים והדיווחים נעים בין 193 ל-207 יחידות. אולם בכל מקרה, מדובר במספרים קטנים מאוד, מה שמסביר את ערכה הגבוה של ה-R כמכונית לאספנים.
בכל מקרה, בכל הקשור לענייני ערך, צפויה הקונטיננטל GT, ששיווקה יחל בקרוב, להיות זולה בהרבה מה-R האגדית. ולא, זה לא אומר שתוכלו להרשות אותה לעצמכם.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנטלי קונטיננטל GT...
חוזרים לימי הזוהר...
בפאר והדר
כך זה נראה בצללית (ה-GT תחתונה)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים