שתף קטע נבחר

חומר טוב

וולפגנג רוץ', האחראי על מרכז האלומיניום באודי, מסביר לנו מה יהיה העתיד. ולא שוכח להתייחס ליגואר XJ החדשה...

"לנו יש נסיון של שמונה שנים עם אלומיניום, ואילו הם רק בתחילת הדרך". כך, באחד הרגעים המעניינים של השיחה, מסביר לי וולפנג רוץ' את ההבדל בין יצרנית הרכב אודי, לזו העונה לשם יגואר. והוא יודע על מה הוא מדבר. אחרי הכל, הוא המנהל הראשי של מה שנקרא "מרכז האלומיניום" באודי.
כמובן שהשוואה בין מכונית האלומיניום החדשה של יגואר לאודי, היא כזו שאי אפשר שלא לעסוק בה. "אני מצטער, אך קשה לי להתייחס ממש למכונית הזו, פשוט מכיוון שהם עדיין לא הציגו אותה ממש. בכל מקרה, נראה לי שהם משתמשים ביותר חלקים מאיתנו במרכיבי שלדה פנימיים. ואתה צריך לזכור, כי המחיר של מבנה זה הוא בזמן, והרבה כסף".
אבל בכל מה שנוגע ל-A8 החדשה, הוא אינו נדרש לעידוד מיוחד כדי לספר, ולדבר, ולפרט. "לכאורה בנויה ה-A8 בהתאם לאותו רעיון ותפיסה של קודמתה, אך ההבדלים גדולים בזכות הנסיון שצברנו, ושיפורים טכנולוגיים שהכנסנו בה. הצלחנו לצמצם לא פחות מ-20% ממספר החלקים" הוא אומר, ושולף איור המסביר את טענתו. "לקורה המרכזית היו בעבר 8 חלקים, כעת היא מורכבת מחלק אחד. כל אגף המרכב הצדי – או למעשה הדופן - היה מורכב מ-8 יחידות. כעת מדובר ברכיב אחד בלבד.
ויש לכך מספר יתרונות. ההרכבה מהירה יותר, אפשרויות האכסון טובות יותר, ומספר שלבי הייצור קטן מבעבר. לכן למשל, אנו מסוגלים לייצר היום מרכב, בחצי מהזמן שלקח לנו בדגם הקודם. ועוד לא הזכרתי את האיכות המשופרת..."
רוץ' אינו מפספס גם הזדמנות לספר על הקשיחות הגבוהה יותר של הגוף, היכולת לעשות שימוש נרחב מבעבר של חיתוכי לייזר, ואפילו רובוטיזציה של תהליך הבנייה. "היום מדובר ב-80% מהרכב, לעומת רק 20% בעבר" הוא אומר. "אז יהיה קל יותר להרוויח מזומנים?" אני שואל. "לא בדיוק", הוא מסביר. "מצד אחד, המרכב/שלדה זולים יותר. מאידך, אנו משלבים ב-A8 מערכות מתקדמות ויקרות יותר, כמו למשל קפיצי האוויר".

עתיד?

לפי ההנחות האלה, אני שואל את האיש האחראי על החומר הקל אם טכניקת היצור החדשה והשיפורים השונים, מאפשרים לייצר גרסאות מרכב שונות ביתר קלות. הרי הגיוני להניח כי יהיה זול ופשוט יותר לייצר מרכב ארוך, שאינו מחייב שינויים מפליגים במערך הייצור. רוץ' מסכים, אבל לא שוכח לציין כי ההשפעה לא תהיה בהכרח גורפת. "למשל, בעתיד נראה יותר ויותר אלומיניום במכוניות שלנו, אך עדיין לא החלטנו האם יהיה שימוש מלא או חלקי. אתה הרי יודע כי כאשר מדובר בכמויות גדולות, חייבים למצוא דרך כדי לחסוך ולשמור על מחיר רכישה נמוך ככל האפשר".
"ומה כל זה אומר לגבי ה-A6 הבאה, שתוצג בעוד זמן לא רב" אני שואל. "היא אכן תופיע בקרוב, ויעשה בה ללא ספק שימוש גדול מבעבר באלומיניום, אך לא באופן מלא ובוודאי לא בסגנון של ה-A8. אין כל ספק שתהיה יותר קונבציונלית". וה-A2, האם תחליף אותה אודי במכונית אלומיניום, או שמא פשוט מדובר בשיעור יקר? "לפחות כרגע אין לנו החלטה סופית אם לייצר מחליפה במבנה דומה" הוא אומר, ומעלה שוב את השאלה האם תמשיך בכלל אודי לייצר את המכונית המקורית הזו.

ועוד יגואר

לקראת סיום השיחה אנו חוזרים ליגואר, ועוסקים בשאלת הייחוד, המקוריות וההעזה הנדרשת לשימוש באלומיניום. רוץ' מסביר לי כי "יגואר בהחלט יצאו נשכרים ממכונית אלומיניום, כי זה יאפשר לה להוריד עלויות. מעבר לכך, ככה זה כשאתה חלוץ. היינו ראשונים עם ה-TDI, היום יש לכולם. היינו ראשונים עם הקווטרו, כעת יש חיקויים רבים. וכך זה גם עם האלומיניום. אם אתה רוצה להיות חלוץ ומנהיג, צריך שמישהו יעקוב אחריך" הוא אומר. אנחנו לא יכולים שלא להסכים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי התחילה וממשיכה עם אלומיניום....
יגואר הולכת עכשיו בעקבותיה...
עם ה-XJ החדשה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים