שתף קטע נבחר

התאם עצמך לחורף

לא רק המכונית צריכה הכנה. גם לנו כדאי לשנות מספר הרגלים כדי לעבור את החורף בשלום

בפרק השני בסדרת ההכנות לקראת חודשי החורף הגשומים אנו עומדים לטפל סוף סוף בגורם האנושי. אותו אחד שאחראי לכל. וזו אינה משימה פשוטה כל-כך. מלבד הרגלים רעים אותם אנו נושאים במהלך השנה כולה, מציבים חודשי החורף אתגרים איתם פשוט אין לנו כלים להתמודד.

 

אפשר כמובן להאשים את שיטת הלימוד הגרועה שאינה עושה די, הסברה קלוקלת או דעות קדומות. מה שבטוח הוא - יש לנו מעט ימי גשם בשנה, אבל גם איתם אנחנו בקושי מתמודדים.

 

לפניכם כתבה נוספת בסדרה, הפעם על הדרך בה אנו מכינים את הגוף להתמודד עם החודשים הרטובים והקרים, בתוספת מספר עצות בסיסיות להתמודדות עם תנאי הכביש החלקים.

 

הנהג

 

ההכנה לקראת נהיגת חורף מתחילה בהתאמה אישית, זו של האוחז בהגה. זה מתחיל עוד לפני היציאה לרכב החונה. סביבת העבודה מאחורי ההגה כאשר מערכת החימום פועלת אינה אידיאלית, בלשון המעטה. אנחנו נוטים לפתח תסמונות שינה מתקדמות, הנשימה כבדה מעט יותר, התנועות איטיות.

 

כדאי על כן למעט, יותר מתמיד, במאכלים המכבידים על הגוף ומערכת העיכול. בנוסף מומלץ עוד פחות לשתות משקאות אלכוהוליים. אנחנו צריכים להיות ערניים יותר מתמיד, והשפעתם של אלה על העירנות אינה טובה. באופן טבעי, נהיגה במצב עייפות בעייתית עוד יותר.

 

חום הרכב

 

כאמור, אחת הבעיות הגדולות בחורף היא טמפרטורת "העבודה" של הנהג. חלל המכונית קר כאשר אנו נכנסים, ומייד נשלחת היד לכיוון מערכת החימום-אוורור. כדאי לזכור כי חילופי טמפרטורה מהירים מדי אינם מומלצים בשום אופן. בנוסף, קור מרעיד או חום מעיק מיותרים אף הם. יש לכוון את מערכת החימום לדרגה נעימה ולא יותר, ולזכור להשאיר את פתחי האוורור נקיים מהפרעות.

 

במהלך הנסיעה מומלץ לרענן מדי פעם את האוויר הדחוס בתא, מה שימנע בין היתר הצטברות אדים על החלונות. אין לשכוח כי לחום היחסי בתוך המכונית יש גם נטייה להרדים. כדאי לשמור על חריץ אוורור במידה ולא ניתן לעשות זאת בעזרת מערכת האוורור עצמה.

 

ביגוד

 

בחודשי החורף אנחנו מוצאים עצמנו בדרך כלל עטופים בשכבות ביגוד רבות. גרביים ונעליים עבות, סוודרים כבדים, צעיפים ואפילו מעילים. כל אלה ימנעו מאתנו פעולות מהירות וחסרות הפרעה כאשר ידרשו.

 

יש לקחת עובדה זו בחשבון ולהימנע עד כמה שאפשר מנהיגה מסורבלת. גם אם אנו נדרשים להיכנס לרכב עם מעיל עבה וצעיף, כדאי להסירם לפני תחילת הנהיגה ולאחר שפנים הרכב התחמם דיו. עם זאת, כניסה לרכב לאחר מטר עז בחוץ, עם כל הרטיבות על השיער והגוף המתלווה לכך, אינה מומלצת כמובן.

 

לקראת נהיגה שתארך זמן רב כדאי אפילו לקחת בחשבון אפשרות של ביגוד חליפי, כמו נעליים נוחות במקום מגפיים. אפשר לשקול גם כפפות נהיגה, אך כדאי לזכור כי כפפות צמר עבות בהחלט אינן מומלצות.

 

לפני נהיגה

 

כאשר הכביש יבש, אין צורך בהתאמה מיוחדת של סגנון הנהיגה. כמובן, יש לקחת בחשבון ראות פחות טובה כתוצאה מערפל למשל, אך אין צורך בפעולות שונות מאלו אותם מבצעים בקיץ. למרות זאת, לממהרים כדאי להזכיר כי מכללי הרכב דורשים זמן רב יותר עד הגעה לטמפרטורת עבודה אופטימלית. זה כולל בלמים, צמיגים, שמני סיכה ואפילו מתלים. אז כ"כלל אצבע" זכרו – קצת יותר זמן להכנת הרכב לקראת הנסיעה. ולא, אין שום סיבה "לחמם" אותו לפני תנועה לפרק זמן ארוך. עמידה בסל"ד גבוה מביאה את המנוע לחום עבודה במהירות, אך היא אינה מאריכה את חייו. בנוסף, ל"חימום" הרכב לפני תנועה יש השפעה על המנוע. שאר המכללים, כולל מכללי הנעה, העברה, צמיגים ובלמים אינם יוצאים נשכרים מכך. עדיף להתחיל לנוע ברגע שהמנוע פועם באופן חלק, ולהגביר מהירות עבודה במתינות.

 

אפשר גם לנקוט במספר אמצעי מניעה. אחד מהם הוא העמדת הרכב בחנייה כך שתמיד יהיה קל לצאת לדרך. נסיעה לאחור למשל בחנייה שאינה מקורה, בין מכוניות והולכי רגל, כאשר הראות לאחור מוגבלת, האדים מכסים בפנים והולכי הרגל בחוץ מתייחסים לגשם שהחל לרדת ולא למכונית שהחלה לנסוע. כדאי על-כן לעמוד תמיד (וזה מתאים גם לחודשי הקיץ כמובן) עם הפנים לכיוון היציאה, גם אם נדרשת לכך מעט יותר השקעה.

פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החורף מגיע
פחות משקאות אלכוהוליים
מתוך אתר ברילה
פחות אוכל כבד
מתוך אתר ברילה
ביגוד מתאים
כפפות נוחות לנהיגה
ולא כפפות צמר עבות
יחד עם טמפרטורה מתאימה בפנים הרכב
והכנה לכל מזג אוויר
יביאו אתכם הביתה בשלום
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים