שתף קטע נבחר

אגרת נתנייתית לתושב

לשכת דובר עיריית נתניה חילקה לתושבים איגרת המשבחת את פעילות העירייה. עלות ההפקה: 100 אלף שקלים. ריגלר: "עזות מצח"; גוברניק: "זה רצון התושבים לדעת על העשייה ועל פעולות העירייה"

מעל ל- 50 אלף בתי אב בנתניה קיבלו לאחרונה בתיבות הדואר "איגרת לתושב", המונה 32 עמודי נייר כרומו צבעוניים, המכילים מתחילתם ועד סופם דברי שבח והלל לעשייה העירונית העניפה. ה"איגרת" הופקה על ידי לשכת דובר העירייה בעלות של 100 אלף שקלים, אשר אושרה על ידי מועצת העיר. דוגמאות לתכנים המופעים ב"איגרת": "בכל הארץ קיצוצים, בנתניה שיפוצים"; "עיריית נתניה הגבירה שירותים בתחומי הרווחה וההשקעות במבנים"; "גידול בפעילות, הקטנת הגירעון" ועוד.
יודגש, כי העירייה השקעה בחוברת יח"צנית זו בימים בהם נתוני המוסד לביטוח לאומי הציבו את נתניה כאחת הערים העניות בארץ, והעירייה עצמה נמצא בגירעון תקציבי. עוד יצוין, כי זו לא הפעם הראשונה ש"איגרת" זו מופקת בלשכת הדובר, ומופצת לציבור בנתניה בעשרות אלפי עותקים. חוק הבחירות (דרכי תעמולה) קובע, כי "האיסור לעשות שימוש בכספים של הרשות המקומית בקשר עם תעמולת הבחירות חל, בין היתר, על הוצאת חוברת המתיימרת לסכם את הפעילות של הרשות המקומית, אך יש בה מבחינת העיתוי, התוכן והנוסח משום תעמולת בחירות למי שמתמודד בבחירות הקרובות לרשות המקומית". סעיף 7 לאותו חוק קובע, כי "ככל שמועד הבחירות קרוב יותר, כך מתחזקת ההנחה שמדובר בתעמולת בחירות. פרסום שמופץ תוך שנה לפני מועד הבחירות יש יסוד חזק לראותו כתעמולת בחירות".
יו"ר הוועדה לענייני ביקורת, חבר המועצה, טומי ריגלר: "אני מופתע לחלוטין מעזות המצח, מעצם הפצת פרסום מעשיה של ראש העירייה במימון יקר מאד על חשבון משלם המיסים. כמו כן, אני מופתע מזווית ראייה המחמיאה בלבד לצורכי פרסומת עצמית, ועוד בשנת בחירות. כמובן שבחוברת, שכל כולה נופת צופים, לא מופיעות כל עובדות כגון הכלכלה העירונית הנמצאת על הפנים, תיירות שאיננה, כישלונות בחינוך, מסי ארנונה גבוהים למגורים בצד אחד ועוני משווע בצד השני. ראש העירייה יוצרת פרויקטים ראוותניים של גינון וקוסמטיקה. היא למעשה זורה חול עם הרבה ירוק בעיני הציבור, עם הרבה ירוק, שמתקשה לממן את כל הבזבוז הזה. הייתי מצפה שראש העירייה תשנה את סדר העדיפויות שלה, וסוף סוף תשקיע גם בפרויקטים שמעודדים צמיחה כלכלית".
דובר התנועה לאיכות השלטון, שוקי לבנון: "הפנייה הועברה למחלקה לפניות הציבור של התנועה, אשר תבחן את הפרסום. בהתאם לאופיו נחליט על המשך פעולתינו. בעבר נתקלנו במקרים דומים שטופלו בהתאם".
דובר העירייה, רמי גוברניק: "האיגרת לתושב נשלחת פעמיים בשנה, בחג הפסח ובראש השנה. השנה התאחרה הוצאת האיגרת בשל סיבות אישיות, ובמקום בראש השנה היא הוצאה בחנוכה. האיגרת לתושב מתוקצבת בתקציבי הדוברות, ומאושרת על ידי חברי המועצה בסכום של 100 אלף שקל לשנה. עירייה שמכבדת את עצמה ואת תושביה חייבת למסור מידע על פעולותיה, ודבר זה נעשה באמצעות מודעות בעיתונים ובאמצעות פרסומים שונים, ביניהם גם האיגרת הזו. לעיריית נתניה יש נתונים עדכניים, המצביעים במפורש על רצונם של תושבים לקבל מידע על פעולות העירייה, בכל דרך אפשרית, בכלל זה גם באמצעות דיוור ישיר לבתים. מי שטוען שמדובר בשנת בחירות, שיבדוק בראש ובראשונה את עצמו ואת כוונותיו. בכל מקרה, האיגרת הזו הפכה בארבע השנים האחרונות למוסד מוכר וקבוע המוסר מידע לתושבים".

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
חוברת יח"צנית בעלות של 100 אלף שקל
צילום: שאול גולן
מומלצים