שתף קטע נבחר

בעבודה שוקלים לצרף את מוטי מורל כדי "לעורר" את הקמפיין

הפנייה לפרסומאי מורל כדי לצרפו לצוות האסטרטגי - בעקבות האדישות של הציבור לקמפיין הבחירות הנוכחי של העבודה. אחד הח"כים במפלגה: "משהו בהסברה לא עובד". מורל: "אני פנוי, ומעניין אותי להציל את המדינה"

בימים האחרונים נשקלת במטה הבחירות של העבודה האפשרות לצרף לצוות האסטרטגי את הפירסומאי מוטי מורל. זאת, בעקבות האדישות שמגלה הציבור לקמפיין הבחירות הנוכחי של מפלגת העבודה ובשל הצלילה הנמשכת בסקרי דעת קהל החוזים לעבודה כיום 20 עד 21 מנדטים בלבד. הנפגע העיקרי מצעד זה יהיה מנהל הקמפיין, בני כהן.
בשיחה עם ynet רמז הפירסומאי מורל, כי הוא צפוי להיעתר להצעה של העבודה, אם אכן תפנה אליו בהצעה רישמית. לדברי מורל, "לא פנו אלי עד כה, אך שמעתי שמדברים על כך. אני לא עובד עכשיו עם שום מפלגה, אני פנוי. בעבר, עוד לפני שעבדתי עם הליכוד, עבדתי עם העבודה ומה שכרגע מעניין אותי הוא – במילים גדולות - להציל את המדינה". יצויין כי עד לימים האחרונים עבד מורל עם תנועת ישראל אחרת, אולם לחברי התנועה אזל תקציב הפירסום ודרכיהם נפרדו.
במפלגת העבודה משהים את ההחלטה, למרות שהבחירות ייערכו ב-28 בינואר, תוך פחות מחודש. "אין כסף בשביל מורל, הגירעון של העבודה גדול מכדי להעסיק סוללה של פירסומאים", אמרו שם. הקמפיין מנוהל בתקציב צנוע יחסית של 10 מיליון שקל.
מזכ"ל העבודה ויו"ר מטה הבחירות, אופיר פינס, שלל את הרעיון: "הקמפיין שלנו עובד. אני רוצה להזכיר שכבר עלינו מ-17 מנדטים ל-24 ואז אף אחד לא מחה לנו כפיים. אין כוונה להחליף את מנהלי הקמפיין".

"משהו בהסברה לא עובד"

מבדיקה שערכו בעבודה עולה תמונה עגומה: הציבור אדיש ולא מתעניין בתעמולת העבודה על שתי כותרותיה – "רק מצנע יכול" ו"מצנע מנהיג פוליטיקה ישרה".
בשיחות שאינן לייחוס אמרו אנשי הסברה, כי מנהל הקמפיין בני כהן "לא מספק את הסחורה". הם אמרו עוד כי "נוצר מצב שיש צוות מקצועי שסיים את הרכבת הקמפיין והכין 'בנק' של מסרים, אבל אין מנהל שמעביר את המסרים ללישכת מצנע ולחברי הכנסת. לבני אין ניסיון בניהול קמפיין והתחושה היא שהמערכת משותקת".
ח"כ בעבודה אמר ל-ynet הערב, כי "הצדק איתנו, המסרים איתנו, אבל משהו בהסברה לא עובד. היום המצב הכלכלי מפחיד את הציבור ואנחנו מתעסקים בשטויות של טומי לפיד וערפאת ועיראק. הציבור כבר לא פוחד, לא מערפאת ולא מעיראק. משהו בהסברה שלנו לא זז".
מקור בעבודה הודה אף הוא כי במפלגה ממתינים לפירסום שלטי החוצות ברחבי הארץ, אולם ברור לצוות ההסברה כי התפקיד גדול למידותיו של כהן. "הוא מעולם לא עשה קמפיין ארצי. 30 יום לפני הבחירות מנסים לתקן במשהו את המצב. מבלי לפגוע באיש שהוא יצירתי ובעל רעיונות מגוונים, התפקיד הזה קצת גדול עליו ועכשיו ההחלטה בידי עמרם מצנע".
יצוין כי כהן היה יועץ התקשורת של יצחק רבין. משרדו רימון-כהן הוביל עשרות קמפיינים ברשויות המקומיות. הוא הוביל את מצנע פעמיים לכיסא ראשות העיר חיפה והביאו לניצחון סוחף בפריימריס האחרונים בעבודה.

כהן: הקמפיין פועל היטב

בשיחה עם ynet דחה כהן את הביקורת הנשמעת במסדרונות העבודה. "הקמפיין פועל בדיוק לפי האסטרטגיה, והשלב הראשון הסתיים בהצלחה. כאשר הגענו למפלגה היה מספר המנדטים של העבודה - 15 ושל הליכוד 40. היום הפער בין 23 ל-35 הוא 12 בלבד. הישג נוסף הוא מספר חסר תקדים של מתלבטים שלא הגיע לשינוי. כעשרים מנדטים נמצאים באוויר, אלה מצביעים שעוד לא החליטו. בימים אלה יתחיל השלב השני שבו מתוכנן להביא חלק מהמתלבטים הביתה למפלגת העבודה".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום שאול גולן
מורל. "מעניין אותי להציל את המדינה"
צילום שאול גולן
צילום: רויטרס
מצנע. "ההחלטה בידיו"
צילום: רויטרס
מומלצים