שתף קטע נבחר

"הממשלה מחסלת את ענף מוניות השירות"

ארגון נהגי מוניות השירות: הרפורמה שיזם משרד התחבורה תשלח 5,000 משפחות ללשכות התעסוקה

"ממשלת ישראל ומשרד התחבורה יוצאים במהלך לחיסול ענף מוניות השירות בישראל". כך אמר היום (ב') ל-ynet דוד עוז, היו"ר הזמני של איגוד נהגי מוניות השירות בישראל. 150 נהגי מוניות שירות יפגינו מחר בבוקר מול משכן הכנסת בירושלים. הנהגים מבטיחים כי לא ישבשו את התנועה.
ההפגנה היא יריית הפתיחה במאבקם של נהגי מוניות השירות נגד רפורמה שהציע משרד התחבורה בענף מוניות השירות. דוד עוז ציין, כי מרביתה של הרפורמה עוסקת בהפיכת ענף מוניות השירות לבלתי כדאי כלכלית לנהגים.
לדבריו, הסעיף הכי קשה ברפורמה הוא הטלת אגרה שנתית בגובה 3,000 שקל לנהג מונית שירות, גביית 10,000 שקל כפיקדון, שימומש במקרים בהם הנהג מבצע עבירת תנועה או התנהגות. עד היום עמדה האגרה לנהג שירות על 58 שקלים לשנה, בנוסף לעלויות הכרוכות בהפעלת מונית כמו רישוי מונית, ביטוח מונית, אגרת מספר ותשלום עבור המונה.
עוז הוסיף, כי סעיף בעייתי נוסף הוא זה הקובע שהמדינה תוכל להוציא למכרז את קווי השירות, וכתוצאה מכך, תביא להתייקרות ולאי סדר בענף. עוז: "מדובר באי צדק. תחנות שמפעילות קווי שירות זה שנים רבות, לעיתים עוד מימי המנדט, יאלצו להיפרד מהנכס היחידי שלהן - הזכות להפעיל קווי שירות. תוצאה נוספת של המהלך יהיה סחר ברשיונות שירות, דבר העלול ליצור שוק שחור של רשיונות וכניסת עבריינים לתחום".
עוז הדגיש את הפגיעה הכלכלית הכפולה הצפויה להיגרם מהמהלך: "5,000 נהגי מוניות שירות יאבדו את מטה לחמם, והתוצאה תהיה 5,000 מובטלים חדשים. בנוסף, נסיעה במונית שירות זולה יותר מנסיעה באוטובוס ולכן עיקר המשתמשים במוניות השירות הם חסרי האמצעים, שנבצר מהם לרכוש רכב או לקחת מונית לנסיעה מיוחדת (ספיישל), כך שהרפורמה תפגע בשכבות החלשות". עוז ציין, כי הנהנות העיקריות מהצעד הן חברות האוטובוסים, שתשארנה מונופול בקווי השירות. עוז הבטיח, כי בהפגנה מחר לא ייגרמו שיבושי תנועה.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ארגוני המוניות קבלו את הרפורמה בענף המוניות, גם אם היתה מחלוקת על סכומי האגרות. עקב פיזור הכנסת והממשלה מתעכבת החקיקה עד לאחר הבחירות".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוד הכהן
מוניות. פוגעים בחלשים
צילום: דוד הכהן
מומלצים