שתף קטע נבחר

בקצב המיצובישי

היצרנית היפנית ממשיכה לחדש בכל העולם. וכפי שזה נראה כרגע, מדובר רק בתחילת המהפך

זה היה לפני כשנה, תערוכת ז'נבה 2002. אוליביה בויון, ראש מחלקת העיצוב של מיצובישי עמו שוחחנו באריכות, הבטיח חד משמעית כי הם עומדים להציג חידושים בקצב יוצא דופן. אגב, באותה הזדמנות גם הסביר כי ה-CZ2, מכונית התצוגה שמובילה סדרת ואריאציות מעניינות, היא הצהרת הכוונות החשובה ביותר של מיצובישי בשנים האחרונות. ואיפה הם כעת?
בויון צדק. אם לשפוט לפי החדשות שממטירה עלינו מיצובישי בשבועות האחרונים, הם אכן עומדים ביעד שהציבו לעצמם. וכך, פחות מחודש ימים לאחר שחשפו את האנדבר הקרבי למחצה בתערוכת דטרויט, לצד מכונית תצוגה ספורטיבית ומרשימה, הם מודיעים על חידושים קרובים בשוק היפני והאירופאי. למען האמת, קשה לקבוע מה חשוב יותר.
למשל, כי חשיפת האנדבר בארצות הברית, היא הרבה יותר מעוד הצגה של רכב חדש. הלכה למעשה, זו בשורה על תחילת יצור כלי רכב מקטגוריה זו בארץ כל האפשרויות. ואין לשכוח כי הוא מבוסס על פלטפורמת הגאלאנט העתידית, אחת המכוניות המשמעותיות יותר עבור עתידה של מיצובישי.
ואם לא די בכך, הרי שהגאלאנט הבאה תשמש בסיס גם למכונית הנוסעים הגדולה של קרייזלר, אשר תחליף בעתיד את הסברינג המתיישנת. שתיהן ירדו מפס ייצור אמריקני, אם כי הגאלנאט תיוצר גם ביפן.

גם ביפן

אך חדשות לא פחות חשובות עבור מיצובישי נרשמו לאחרונה גם ביפן. מספר שבועות בלבד לאחר תחילת שיווק הקולט החדשה, מציגה שם מיצובישי את הגרנדיס, אשר ירש כבר בשבועות הקרובים את הצ'ריוט גרנדיס. ואם זה נשמע לכם כמו מילים חסרות פשר ביפנית, כדאי להסביר שהצ'ריוט גרנדיס הוא בעצם הספייס-וואגון "שלנו" ושל האירופאים.
מיצובישי לא חשפה אמנם פרטים מלאים, אך בהתאם לניסיון העבר נראה שהרכב החדש יגיע לאירופה תוך שנה. ישראל היא אמנם חלק מיבשת זו מבחינות שונות, אך לדברי היבואן המקומי נצטרך להיות סבלניים עד נובמבר 2004.
פני הגרנדיס החדש, במיוחד החזית, מראים דמיון רב לקו שהוצג בסדרת מכוניות ה-CZ, זו שנועדה בהגדרה להציג את התפיסה העתידית של היצרן היפני המתחדש. ולא תתפלאו לגלות כי הוא שונה מהותית במראה מהספייס-וואגון המוכר.

ובאירופה

אז הספייס-ווגאון החדש לא יגיע לתערוכת ז'נבה הקרובה, אבל מיצובישי לא תחסוך חידושים מעניינים מהמבקרים. במיוחד עם חשיפת גרסה נוספת לסדרת ה-CZ. ולכן, לאחר שזיהינו בדטרויט את הטרמק-ספיידר, תציג ז'נבה את אחותה האירופאית - ה-CZ2 קבריולה. שתי המכוניות נשענות על בסיס הקולט החדשה, ומהוות ואריאציה נוספת על מכונית התצוגה המוכרת. הקבריולה מלמדת על כוונות מיצובישי לייצר שלל גרסאות לקולט גם באירופה.
כזכור, הגרסה האירופאית לקולט החדשה תיוצר במפעל האירופאי של מיצובישי בהולנד. במפעל, המשותף לוולוו, תיוצר בעתיד גם הסמארט החדשה, המבוססת על אותה קולט. טאגב, כדאי לזכור כי במיצובישי לוחשים שתהיה גם גרסה ספורטיבית וכפולת-הנעה למכונית הקטנה, העשויה לשמש אותם באליפות העולם בראלי. וכמובן, לצד גרסה ספורטיבית זו – אם וכאשר תיוצר - תככב גם גרסה פתוחה עם ארבעה מושבים.
מעניין אתכם? אז נספר לכם כי מיצובישי הודיעה בכל מקרה כי היא מעדיפה במקרה כזה לעשות שימוש בגג ברזנט, ולא במבנה קשיח דוגמת ה-206CC. למה? כי מבנה כזה חוסך מקום, מאפשר מושבים "נורמליים" לנוסעים מאחור ואינו מחייב שינויי מבנה מרחיקי לכת. והגג יהיה כנראה אחד ההבדלים הבולטים לעומת הטרמק-ספיידר ה"אמריקנית", בעלת גג קשיח מתפרק. בכל מקרה מיצובישי פרסמה בינתיים רק איור של המכונית החדשה, וכלל לא בטוח שהתכניות לא ידחו.

וגם אאוטלנדר

אבל דווקא החדשה הפחות מרעישה, היא החשובה יותר עבור אירופה ועבורנו. כי בז'נבה תשיק מיצובישי את האאוטלנדר, במיוחד עבור השוק האירופאי. מדובר כצפוי ברכב שנראה אולי "שטח", אך בנוי כמו מכונית פרטית. חדש? לא ממש. בארצות הברית הוא נמכר כבר שנה, כאח תאום (כמעט) לאיירטרק המשווק ביפן. בכל מקרה, רכב זה כבר הגיע לג'נבה לפני שנתיים, אז עוד כמכונית תצוגה.
ואלינו? כאמור, האאוטלנדר כפול ההנעה מתוכנן להגיע גם לשוק המקומי. מהלך זה יתרחש כנראה עם פתיחת שנת הדגם 2004 במיצובישי. וזה אומר שעליכם להמתין עוד חודשים ספורים בלבד.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אאוטלנדר
אנדבור
טרמאק
איור של ה-CZ2
גרנדיז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים