שתף קטע נבחר

אודי משולשת

ה-A3 אמנם מזכירה חיצונית את קודמתה שהפכה לסיפור הצלחה באירופה, אך מתחת לעור יש שלל חידושים מעניינים

ביוני 1996 הרימה אודי את הכפפה שזרקה ב.מ.וו, ובדרך גם הראתה לבווארים איך באמת בונים מכונית יוקרה קומפקטית. לא רבים הבינו או האמינו במהלך של אודי. אחרי הכל, מי באמת רוצה או צריך מכונית יוקרתית קטנה? אלא שהמציאות הראתה שלקוחות רבים רצו בדיוק מכונית כזו.

התפתחות טבעית

היום חושפת אודי את ה-A3 החדשה ואף אחד כבר לא שואל אם צריך או נחוץ, במיוחד מאחר והדגם החדש מחליף מכונית מבוססת ומצליחה. זו כנראה גם הסיבה שאנשי אודי בחרו שלא לשנות מהותית את הנוסחה ששירתה אותם כל-כך טוב בעבר, ועיצוב הדגם החדש נראה כהתפתחות טבעית ליוצא.
רמז למראה ה-A3 החדשה קיבלנו כבר לפני שנתיים עם הסטפן-וולף, ואם תסירו ממנה את שלל הקישוטים תראו עד כמה היא קרובה לתוצאה הסופית. בכל מקרה, החרטום החדש נראה בתמונות כוחני מקודמו ומשלב את הגריל הכפול שפגשנו כבר ב-A4. קווי הדופן נקיים יותר מבדגם היוצא וכך גם האחוריים המודגשים. כל זה, בשילוב פרופורציות שונות - הדגם החדש ארוך (ב-5 ס"מ), רחב (ב-3 ס"מ) ונמוך (בס"מ) מקודמו - יוצרים מראה שרירי וייעודי יותר מבעבר.
בתוך תא הנוסעים בולטים שוב הקווים הנקיים המאפיינים את אודי (עם רמזים גם מה-TT) ולפחות בתמונות המראה מקרין יוקרה. בין החידושים הבולטים אפשר למצוא פתחי אוורור עגולים, בקרת אקלים מפוצלת ומתקדמת מבעבר, ידית בלם-יד קומפקטית ודוושת מצערת שבסיסה ברצפה ממש כמו במכוניות נהיגה אמיתיות (למשל ב.מ.וו). היות ומידות המכונית גדלו אפשר להאמין לטענת אודי על תא הנוסעים מרווח משמעותית מבעבר.

חידושים מהותיים

אבל גם אם חיצונית היא מעט צפויה הרי שמתחת לעור מציגה המכונית שלל חידושים. ב-A3 הקודמת בחר קונצרן פולקסווגן להציג לראשונה את הפלטפורמה ששימשה את הגולף ומקבילותיה בסיאט וסקודה. גם הפעם כוללת המכונית מרכיבים מפלטפורמת הגולף הבאה, אבל בקונצרן מבטיחים הבדלים מהותיים בהרבה. רמז לכך ניתן לראות בבסיס הגלגלים, שאמנם צמח ל-257 ס"מ אך הוא עדיין קצר מהותית מזה שבפולקסווגן טוראן (המבוססת על פלטפורמת הגולף הבאה).
יחד עם הגדלת בסיס הגלגלים הוחלף המתלה האחורי הפשוט (קורת מתח) במבנה רב-חיבורי בעל ארבע זרועות. מתלה זה גם יקל על שידוך מערכת ההנעה הכפולה שתוצע כרגיל באודי. באודי מכנים אותה כמובן קוואטרו ולא מפרטים, אולם אם נסתמך על הסטפן-וולף מדובר בפיתוח המערכת המוכרת של האלדקס ולא במבנה המורכב יותר שמשרת את הדגמים הגדולים. מלפנים נבחר מתלה מקפרסון מקובל. שינוי מעניין נוסף מבחינת מכללי השלדה הוא המעבר של אודי לשימוש בהגה כוח חשמלי (כמו שעשו כבר רבים אחרים).

יש כוח ויש כוח

גם בחרטום ניתן למצוא שינויים מעניינים ובראשם הופעת בכורה למנוע ה-TDI החדש בנפח מוגדל של 2.0 ליטר. ראש המנוע הוחלף בכזה בעל 16 שסתומים ויחידת הכוח המרשימה הזו מייצרת כעת 140 כ"ס ומומנט של 32.7 קג"מ. מנוע מעניין נוסף הוא כמובן ה-3.2 ליטר (V6 צר זווית) שהוצג לראשונה בגולף R32 ולאחרונה ב-TT. כאן מייצר המנוע 241 כ"ס והוא ישודך להנעה כפולה. בתחום הקרוב יותר לכיס יוצעו מנועי ה-2.0 ליטר 150 כ"ס (FSI - הזרקת דלק ישירה) וה-1.6 ליטר 102 כ"ס המוכר. כמו-כן תוצע המכונית עם מנוע TDI בנפח 1.9 ליטר שמייצר 105 כ"ס.
ה-A3 החדשה תוצע עם תיבה ידנית בעלת חמישה או שישה הילוכים. כן תוצע תיבה אוטומטית עם שישה !! הילוכים ואפשרות לתפעול ידני (טיפטרוניק), וזה בהחלט חידוש בפלח השוק הזה. גרסאות ה-3.2 ליטר וה-2.0 ליטר TDI יוצעו גם עם תיבת ה-DSG החדשה אשר הוצגה לאחרונה ב-TT. מדובר בתיבה חצי-אוטומטית בעלת שישה הילוכים בה אימצה אודי רעיון מתחומי הספורט המוטורי ושילבה בה מצמד כפול. זאת כדי להביא להחלפת הילוכים מהירה ומעודנת יותר.
מבחינת ביצועים מציעה גרסת ה-3.2 נתונים מרשימים: זינוק למאה ב-6.7 ש' ו-250 קמ"ש מרביים. גם גרסת ה-TDI החדשה מרשימה עם 9.5 ש' ו-205 קמ"ש. גרסת ה-1.6 מציעה על הנייר יכולת שגרתית למדי עם 11.9 ש' ו-185 קמ"ש והיא האיטית במבחר.
את ההנעה הכפולה, שתהיה תקנית ב-3.2 ליטר, ניתן יהיה לשדך גם לגרסאות ה-2.0 ליטר (בנזין ודיזל). בכל מקרה, גרסת ה-3.2 ליטר של ה-A3 והתיבה החצי-אוטומטית החדשה, יוצעו באירופה רק מאמצע השנה.

ובארץ

לארץ צפויה ה-A3 להגיע לקראת סוף השנה הקלנדרית 2003 ולפי היבואן עדיין לא ברור איזה גרסאות ינחתו אצלנו. לפחות כרגע עדיין לא ברור אם ניתן להביא לארץ את גרסת ה-FSI (בעלת הזרקת הבנזין הישירה) בגלל הבעיות המוכרות בתקן הדלק המקומי. בלעדיה עלולה למצוא עצמה הסוכנות המקומית עם גרסת ה-1.6 בלבד בצד השפוי של הבנזין. בהחלט לא יחידת כוח שמתאימה למכונית שאמורה לשדר ספורטיביות.
בכל אופן, כדאי לזכור שבעתיד תציג אודי גרסאות ספורטיביות עוד יותר ל-A3 תחת הכינוי S, כמו-גם מרכב בעל חמש דלתות. עוד קרובת משפחה מעניינת תהיה גרסת שטח קטנה, שעליה רמז הסטפן-וולף.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A3...
ארוכה רחבה ונמוכה יותר...
יוקרתית יותר...
וגם חזקה יותר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים