שתף קטע נבחר

הלאנטיס הולכת, ה-3 באה

מאזדה לאנטיס, המכונית הפופולרית ביותר בישראל בשנים האחרונות, עומדת לפנות מקום. לחדשה קוראים "3", תזכרו את השם

אז נכון, המאזדה לאנטיס הוותיקה, זו שהפכה צמודת מנהלים זוטרים בתקופות טובות יותר, תמשיך למלא את כבישי ישראל גם בשנים הבאות. אבל אם לשפוט על-פי ההצלחות של דלק מוטורס (יבואני מאזדה) בעבר, זמנה של הלאנטיס הוותיקה עבר. כי מעבר לדלת, מרחק של מספר חודשים, ניצבת לה המחליפה.
למעשה, עד היום חשפה מאזדה באופן רשמי רק את השם העתידי. ובהתאם לרוח החדשה שמנשבת אצל היצרן היפני, גם המשפחתית הבינונית הזו תזכה למספר. להזכירכם, עד היום פגשתם כבר ב-"6", שהחליפה את ה-626 הפופולרית. לא אצלנו, אבל בשאר העולם יש גם "2". אז למה לא "3"?
בכל מקרה, לפניכם תמונה ראשונה של מי שעשויה להיות להיט המכירות העתידי בישראל. אמנם מדובר כאן במכונית תצוגה בלבד, וניתן לייחס לה כוונות של חשיפת כיוון ותו לא. אך לפי ניסיון העבר, מכוניות הנושאות את התואר "MX" מבשרות את המראה הסופי כמעט. כך היה עם ה-MX ספורט-טורר שהבטיחה (וקיימה) להיות 6, כך עם ה-MX ראנבאוט, שהפך ל-2.
מיותר כמעט להבהיר כי המכונית הזו חשובה עד מאד ליבואן המקומי, נחוצה לו למעשה כמו אוויר לנשימה. מאזדה לאנטיס הנוכחית מאבדת אוויר וגובה במהירות מול מתחרות מודרניות ובראשן הקורולה. ובכלל, גם בעולם ברור כי מבחינת מכירות לפחות, ה-3 החדשה היא המכונית שעמה אמורה מאזדה לקצור את פירות המהפך אשר החל עם ה-6, ה-2 וה-RX8.

הקו החדש

במאזדה לא מאשרים כי מדובר בגרסה הסופית של ה-3 החדשה, אבל בהחלט מצהירים שה"ספורטיף" (כך נקראת מכונית התצוגה אצלם) רומזת על מכונית סדרתית שמיועדת להתחרות בפלח שוק קומפקטי. רוצים עזרה? הסירו מהמכונית הזו את הקישוטים החיצוניים והרעשניים (מדי?), ותקבלו את גרסת החמש דלתות של מחליפת הלאנטיס, שתכונה כאמור 3.
בכל מקרה, וכדי למנוע ספק, במאזדה לא יזניחו את חובבי הסדאן (ארבע דלתות) הפזורים בעולם - ומרוכזים אצלנו. ה-3 תוצע גם בגרסת סדאן שתהיה - כך לוחשים לנו - לא פחות נאה מגרסת חמש הדלתות. ואת זה אנחנו רוצים לראות.
אם לשפוט לפי התמונה שבידינו, ממשיכה ה-3 את הקו העיצובי שהחל ב-6, עם חרטום מחודד ופרופיל אגרסיבי למדי. ניתן לראות כאן דמיון לכיוון שבחרה טויוטה בקורולה, עם קורה אחורית רחבה, אך התוצאה מעוגלת ומושכת יותר, ואולי מזכירה במשהו גם את ה-147 היפהפיה של אלפא.
מאזדה טרם פרסמה תמונות פנים של המכונית, אך מקורותינו מבטיחים כי הקומפקטית של מאזדה עברה מהפך אדיר בכל הנוגע לסביבת הנהג, והיא אף מתקדמת יותר מה-6. הם מבטיחים שימוש בחומרים איכותיים ביותר ורמת אבזור שופעת שתדאיג את כל המתחרים.
בחרטום מכונית התצוגה פועם מנוע 2.0 ליטר חזק עם סעפת יניקה משתנה, המשודך לתיבה ידנית. ההספק המרבי יהיה כ-150 כ"ס. ואולם אל תדאגו, ה-3 הבאה תוצע גם עם מנועים קטנים יותר וגם עם תיבה אוטומטית בעלת אפשרות לתפעול ידני (טיפטרוניק). ההיצע יחל ב-1.4 ליטר ויהיה כמובן גם מנוע 1.6 ליטר (110 כ"ס) - שניהם מבוססים אגב על אלה שיוצעו בפורד פוקוס הבאה. ה-3 תוצע גם בגרסת דיזל עם מנוע מסילה משותפת מוגדש בנפח 2.0 ליטר.

התוכנית הגדולה

עם כל הכבוד לשוק המקומי יש לספורטיף צד חשוב בהרבה. אחרי הכל, מדובר באחד הניצנים הראשונים לתוכנית עולמית ענקית של פורד. ה-3 החדשה מבוססת על תכניות מחליפת הפורד פוקוס, שתשמש גם את מחליפת ה-40-S/V של וולוו. פלטפורמה זו גם תגיע מאוחר יותר אל כלי "כמו-שטח" של וולוו ולנד-רובר. מכונית התצוגה הראשונה שנשענה על פלטפורמה זו הייתה ה-C מקס של פורד, אשר נחשפה בתערוכת פרנקפורט לפני חצי שנה.
כמו כל השותפות לפלטפורמה, תצויד גם ה-3 במתלה אחורי רב-חיבורי שמקורו בפוקוס הנוכחית, כמו-גם בהגה כוח חשמלי חדש. במאזדה כמובן מבטיחים מכונית שממוקדת יותר מבעבר בנהג.

מתי אצלנו?

ה-3 הסדרתית תוצג בסוף הקיץ ותגיע במקביל גם אלינו, מה שמבטיח כי הלאנטיס הוותיקה תישאר איתנו גם בשנת הדגם הבאה (2004). דלק-מוטורס תפתח עמה את שנת הדגם ובהמשך היא תימכר לצד ה-3 במחירים או עסקאות מושכים, ותופנה ככל הנראה לכיוון ציי הרכב.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים