שתף קטע נבחר

כמה קטנה, ככה חשובה

האפסילון החדשה מצטרפת לגל של קטנות בעלות מראה מתקתק במיוחד. אבל מאחורי הפנים היפות מסתתר הקרב על החיים של לנצ'יה

בקונצרן פיאט עמלים במלוא המרץ על מפגן הכוח הבוטה שהם מתכננים לתערוכת ז'נבה הקרובה. כל זאת מתוך מטרה להראות שהם אכן חיים, פועלים ובועטים במי שכבר הספיד אותם. הדרך של פיאט לחזור מהקו האדום היא בהצגת מכוניות חדשות, ומגוון דגמי תצוגה. דומה שמעולם לא ראינו בתערוכה אחת שפע כה גדול של חידושים מקונצרן פיאט, כמו זה שהאיטלקים מכינים לנו עבור ז'נבה. צריך רק לזכור שבחלק מהמקרים מדובר בהצגות מוקדמות ויעברו עוד מספר חודשים עד שהמכוניות האלה תגענה לכביש.

קטנה ומסוגננת

וכך, אחרי שחשפנו אמש את הפונטו MPV, מגיע זמנה של קרובת המשפחה שלה - הלנצ'יה אפסילון החדשה. על מכונית נוסעים קטנה זו מוטל נטל אדיר של שיפור התדמית והמכירות של לנצ'יה. אחרי ההשקה הצולעת והמתעכבת של ספינת הדגל, הת'זיס, תחילת דרכה של הקטנה הזו חייבת להיות חלקה ומוצלחת. עבור שווקים רבים, כמו ישראל למשל, עשויה הקטנה הזו לסמל את חזרת המותג היוקרתי לטבלת המכירות.
האפסילון המקורית הוצגה ב-95' ועמה הייתה לנצ'יה מהראשונות להציע באירופה מכונית קטנה במידות, אך מאוד יוקרתית ביומרות. האפסילון החדשה מבוססת על הפונטו, ולמעשה גם על פלטפורמת קודמתה, ומכאן גם אורך בסיס הגלגלים הדומה (הפונטו הנוכחית מבוססת על פלטפורמת קודמתה, שהיוותה בסיס לאפסילון היוצאת).
מבחינת מראה עשתה לנצ'יה צעד גדול קדימה, כאשר הקטנה החדשה נראית יוקרתית וגדולה מבעבר תוך שהיא שומרת על קשר עיצובי עם קודמתה (בייחוד במבט מהצד). בחזית בולט תרגום חדש ונוסטלגי משהו לחרטום של לנצ'יה. האחוריים מצדם מפוסלים, עם כנפיים בולטות שעליהן יחידות תאורה צרות המזכירות לא במעט את הטיפול של ניסן במיקרה. עם זאת, הקשר המשפחתי לת'זיס בולט מלפנים ומאחור. ואגב, האפסילון החדשה לא רק נראית גדולה יותר, היא אכן ארוכה וגבוהה מבעבר. ממדי הרוחב עם זאת דומים.
בתא הנוסעים ממשיכה לנצ'יה בדרך המהודרת בה החלה עם האפסילון היוצאת. גם כאן המוטיב הוא יותר. יותר פאר, יותר איכות ויותר ציוד. האפסילון החדשה שומרת על לוח מחוונים מרכזי, אך זה כולל כעת גם מסגרות ניקל בוהקות ונראה יוקרתי יותר. בורר ההילוכים טיפס מעלה והמכונית תוצע גם עם גג זכוכית גדול.

יותר מנועים

אבל לא רק המידות גדלו אלא גם מבחר המנועים. האפסילון תוצע מעתה עם שלושה מנועי בנזין: יחידות ה- 1.25 ליטר המוכרות עם 60 או 80 כ"ס, כאשר אליהם יצטרף מנוע חדש בנפח 1.4 ליטר עם 16 שסתומים ו-95 כ"ס. המנוע החדש יגיע גם אל הפונטו מחודשת שתוצג בסוף הקיץ.
למרות שבעבר לא יוצרה האפסילון עם מנוע דיזל, הפעם יהיו בהיצע לא פחות משלושה חברים במשפחת ה-JTD: מנוע ה-1.3 ליטר החדש שמייצר 70 כ"ס ומנועי ה-1.9 ליטר המוכרים עם 85 או 100 כ"ס. עדיין לא ברור אם מלוא מבחר המנועים יוצע כבר מתחילת הדרך.
חידוש חשוב יותר מבחינתנו יהיה הגדלת ההיצע בתחום תיבות ההילוכים לשלוש אפשרויות. האפסילון תוצע מעתה לא רק בגרסה ידנית אלא גם עם שתי אפשרויות אוטומטיות. הראשונה תהיה תיבה רציפה שמגיעה מהפונטו ותשודך למנוע ה-1.4 ליטר ואילו לוגם הסולר הקטן יזכה לתיבה חצי-אוטומטית (עם מצב אוטומטי) בסגנון הסלספיד.

השיבה לארץ

הצגת האפסילון החדשה תופסת את הסוכנות המקומית כאשר היא מתחילה בבישול ניסיון החזרה המחודש של לנצ'יה לארץ. המכונית הקטנה הזו תהווה ככל הנראה אבן דרך חשובה ביותר בתחייה המקומית של המותג הוותיק והיוקרתי בישראל. האפסילון הקודמת מעולם לא נחתה כאן, אבל החדשה צפויה להגיע תוך קצת פחות משנה, כלומר בתחילת השנה הקלנדרית 2004. היא תוצע כאן בגרסת ה-1.3 דיזל וה-1.4 בנזין האוטומטיות, ותהיה יקרה מהפונטו המקבילה. כמה חודשים לפניה אמור היבואן להתחיל בשיווק הת'זיס הגדולה. שתי מכוניות ראשונות מדגם זה יגיעו לצורך תקינה ובדיקות כבר בסוף חודש אפריל. בפיאט עדיין נזהרים מלדבר על חזרה של לנצ'יה לשוק המקומי, אבל התוכניות לגבי הגעתה של הת'זיס והאפסילון החדשה בהחלט מהוות סימן טוב.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לנ'ציה אפסילון החדשה
קטנה, יוקרתית, ובקרוב גם אצלנו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים