שתף קטע נבחר

העיקר הפלטפורמה

מכונית התצוגה החדשה של ניסן היא היפנית הראשונה שמתבססת על פלטפורמת המגאן החדשה של רנו. אבל יש לה עוד כמה הפתעות בשרוול

מכוניות תצוגה משמשות לא פעם כרמז לבאות. ואולם בעוד שחלקן חסרות לעיתים קשר קלוש למציאות, הרי שאלה של ניסן הן לא פעם המציאות עצמה, בתחפושת קלילה. כך לדוגמה הפיוז'ן שהופיעה בפאריז 2000 וה-MMe שכיכבה במגוון תערוכות בשנתיים האחרונות. שתי מכוניות אלה הוגדרו בתחילת דרכן כמכוניות תצוגה, אך התגלו כדומות ביותר למכוניות הסדרתיות החשובות שבאו בעקבותיהן. אלו היו כמובן הפרימרה שיוצרה בדמות הפיוז'ן והמיקרה שנולדה מה-MMe.
ועכשיו, אחרי שבניסן דאגו לשתיים מבין מכוניות מרכז השדה החשובות ביותר שלהם באירופה, מגיע במהירות תורה של השלישית.

לא רק האלמרה הבאה

וזו אחת הסיבות לרצינות שבה תתקבל האווליה החדשה עם חשיפתה בז'נבה. אלא שמכונית התצוגה החדשה של ניסן אינה רק הצהרת כיוון חשובה לגבי הקומפקטית הבאה של ניסן. היא הרבה יותר כך. כי האווליה ובהמשך מחליפת האלמרה, הן עוד חלק חשוב ביותר בתוכנית הפיתוח הגרנדיוזית של הפלטפורמה הבינונית מבית רנו. זו שמשמשת את המגאן החדשה, וזו שתשמש גם את מחליפת האלמרה. האלמרה הבאה שתופיע ב-2005 תהיה המכונית הראשונה של ניסן על בסיס פלטפורמה זו, אך לא האחרונה.
תמונה ראשונה של המכונית החדשה מראה כי בניסן בחרו בשילוב מאפיינים מעניין, מעין חיבור בין המבנה הגבוה של המגאן לפנים המתקתקות של המיקרה. פרט מעניין הוא כמובן בחירתה של ניסן לוותר על קורה מרכזית ולצייד את המכונית בדלתות הזזה אחוריות. האם בניסן באמת מתכוונים להביא רעיון כזה למכונית סדרתית? בעבר זה לא היה מתקבל על הדעת, אבל בניסן כבר הוכיחו שהם בעלי תעוזה גדולה לא פחות מבעלת הבית הצרפתית.
אל המראה המקורי של האווליה, יצטרפו בעתיד גם מגוון גרסאות נוספות, רמז לחשיבותה הגדולה של הפלטפורמה עבור שני היצרנים. מבחינת ניסן מסמנת כרגע האווליה רק את מחליפת האלמרה, אך בהמשך יהיה גם מיניוואן קומפקטי חדש אשר יחליף את הטינו וישתמש באותו בסיס. מאוחר יותר יצטרף אל החגיגה גם רכב שטח אופנתי וקטן. זה יהיה בסופו של דבר גם בסיס לכלי דומה של רנו אשר יחליף את הסניק RX4.

לא רק ניסן

כדאי לזכור שבאותה תערוכה ממש צפויה רנו להמשיך בהצגת כלים שמבוססים על פלטפורמת המגאן. והפעם מרב תשומת הלב תתמקד בסניק החדש והכל-כך חשוב. בהמשך תוצג גם גרסה מאורכת לסניק עם שבעה מקומות, שתזכיר את האספאס המקורי מבחינת מידות ויומרות. אל אלה יצטרפו גרסת סדאן וסטיישן למגאן, שייוצרו שתיהן בטורקיה. בצד האופנתי יותר תציע המגאן בעתיד גם גרסה פתוחה עם גג קשיח, בדומה לקופה-קבריולה של פיז'ו. ותהיה אפילו גרסת טורבו חמה.

ובינתיים

אבל בעוד האווליה תהפוך למחליפת האלמרה רק לקראת 2005 (או לכל המוקדם לקראת סוף 2004) מנסים אנשי ניסן גם לרענן ולהוסיף לכוח המשיכה של המבחר הקיים והוותיק יותר. כך תוצג בז'נבה גרסה מחודשת לטינו, המיניוואן הקומפקטי שמבוסס על האלמרה הנוכחית. בנוסף, יעבור הפטרול המגודל מתיחת פנים קוסמטית עליה כבר סיפרנו לכם באחרונה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסן אווליה. לא רק מחליפת האלמרה
בסיס דומה לזה של המגאן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים