שתף קטע נבחר

הצלופח של ג'וגארו

סדנת העיצוב האיטלקית תציג בתערוכת ז'נבה את המוראי (צלופח) - מחווה לכריש הכבישים האמריקני, הקורבט

סדנת העיצוב איטלדיזיין, הסדנה הביתית של מעצב העל האיטלקי ג'וג'ארו, משיבה אש. אחרי שהסדנאות הנחשבות של פינינפארינה וברטונה חשפו את תוכניותיהן לז'נבה, מגיע גם תורה של איטלדיזיין.
על התוכניות של ג'וג'ארו לז'נבה אחראי הפעם פבריציו, בנו של ג'ורג'טו ג'וג'ארו האגדי. למרות שמדובר בתערוכה אירופית, בחר פבריציו במחווה לקורבט, מכונית הספורט האמריקנית המצליחה ביותר בהיסטוריה. כל זאת לכבוד יובל החמישים להצגת אגדה אמריקנית זו. הקורבט זכתה כאן לגרסה העונה לשם מוראי, על שמו של צלופח השוכן במימי הים התיכון. לדברי ג'וג'ארו, הבחירה בשם נבעה מהקווים הזורמים בהם בחרו בסדנה. אלה הוקצנו תוך ויתור על מראות הצד, שהוחלפו במערכת מצלמות במעגל סגור.
אולם למרות הקווים החדשים, קשה להתעלם מהדמיון הרב לקורבט עם אזכור לדגמים שונים מההיסטוריה שלה. כך בשימוש בכונסי האוויר בצידי הגוף המדמים זימים, כך עם חלוקת השמשה האחורית המזכירה את הסטינגריי האגדית. ובכל זאת, בג'וג'ארו בחרו גם במאפיינים עיצוביים ייחודיים, כמו חופה שקופה וגדולה המחליפה את הגג וחלונות הצד, וניתנת להסרה פשוטה.
בהתאם למכונית עליה מבוססת המוראי, מגיע הכוח ממנוע ה-V8 המוכר של הקורבט, שזכה כאן לשינויים קלים. אנשי הסדנה האיטלקית לא מוסרים פרטים מדויקים על יחידת הכוח, אבל מציינים כי מדובר בנפח של "למעלה מ-6.0 ליטר" ובהספק מרבי של "למעלה מ-400 כ"ס". תיבת ההילוכים, כצפוי, אוטומטית.
בכל מקרה, להשלמת מראה השרירים האמריקני צוידה המוראי בחישוקי "20 מרשימים ובצמיגים במידות מרשימות לא פחות: 335/30 מאחור ו-255/35 מלפנים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איטלדיזיין מוראי...
מחווה לקורבט...
במדי צלופח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים