שתף קטע נבחר

חושבים גם בקטן

ברנד פיטסשריידר, יושב ראש קונצרן פולקסווגן, מאמין בשיטה המודולרית ובמכוניות קטנות. אבל הוא לא מאמין ביכולתה של פיאט לשרוד

לא בכל יום מזדמן לך לשוחח עם אחד מקברניטי תעשיית הרכב האירופאית. אבל זה בדיוק מה שקורה כאשר לשולחננו מצטרף בערבו של יום ברנד פיטסשריידר, יושב הראש של יצרן הרכב האירופאי הגדול ביותר - קונצרן פולקסווגן. פיטסשריידר לא מבזבז זמן ופותח מייד בהסבר קצר על המעבר של פולקסווגן משיטת הפלטפורמות למודולים. "נכון, הדגמים הקודמים שלנו היו דומים מדי (בין המותגים השונים), אבל אף אחד לא יכול להגיד דבר כזה על האודי A3 החדשה והטוראן של פולקסווגן. יש להם המון מרכיבים משותפים, מה שמביא לחיסכון של 50% בעלויות הפיתוח והייצור, אבל הן שונות לגמרי. השיטה החדשה של תכנון, פיתוח וייצור מאפשרת לנו להשתמש במרכיבים משותפים רבים, לא רק באותו סדר גודל של דגמים, אלא גם במכוניות גדולות או קטנות בהרבה. מה שמאפשר גם שינויים מהותיים יותר במבנה הבסיסי. כך למשל, הטוראן ישמש כבסיס למסחרית קטנה אשר תופיע בקרוב. זו אינה צריכה מתלה אחורי כה מתוחכם ולכן תשתמש במתלה אחורי פשוט ובסיסי". השורה האחרונה, אגב, יכולה להסביר אולי מדוע בחרה פולקסווגן במראה כה שמרני עבור הטוראן.

קטנות ויקרות

אבל גם בענייני המכוניות הקטנות מקטגוריית המיני יש לפיטסשריידר מה לחדש. "העיתונות לא הבינה נכון את דבריי, כאשר גלשה להכרזות שלא נייצר מחליפה ללופו. אמרתי שלא נייצר מכוניות שיגרמו לנו להפסיד, ולכן אנחנו מתכוונים לדאוג לכך שמחליפת הלופו תהיה רווחית".
אבל זו מסתבר אינה הקטנה היחידה שמתכננים בקונצרן. "אנחנו מתכוונים לבנות גם מכונית עירונית קטנה ומאוד מיוחדת, עם פתרון ייחודי לדלתות. במכונית עירונית עם שתי דלתות יש בעיה בחניות צרות כי הדלתות נוגעות במכוניות שליד, אז אנחנו חושבים על דלתות שנפתחות כלפי מעלה".
האם זה לא פתרון יקר מדי למכונית קטנה? אני שואל. "שים לב", מדגיש פיטסשריידר "אמרתי מכונית קטנה, אבל לא אמרתי זולה. היא לא תהיה זולה ממחליפת הפולו". האם אנחנו מריחים תחרות לסמארט?
בכל מקרה, לפי פיטסשריידר, הקטנות יישארו נחלת פולקסווגן. "הן לא ספורטיביות ולכן סיאט אינה צריכה אותן בהיצע". ובתרגום לעברית: לא תהיה מחליפה לארוסה. מצד שני, פיטסשריידר כן רואה יורשת לאודי A2. "זאת תהיה מכונית קטנה מ-A3 אבל לא בסגנון מיני-וואן ובמבנה זול יותר. ושים לב, אני אומר קטנה אבל לא דווקא זולה יותר". האם זו תהיה מעין פולו או לופו יוקרתית? "לא", מתעקש הבוס הגדול "זו תהיה אודי קטנה".
בדרך מסביר פיטסשריידר שפולקסווגן מתכוונת לגשר על הפער הגדול מדי בין הפאסאט לפאטון בדגם נוסף. בנוסף, הוא מסביר כי הוא עצמו לא מבין את הצורך במכונית כמו הסופרב עבור סקודה. ואם הוא לא מאמין בה, סביר להניח שלא תהיה לה יורשת.

סופה של פיאט?

אבל את אחת ההתבטאויות המעניינות ביותר שומר יושב ראש פולקסווגן לסוף. כאשר הוא נשאל האם יש אמת בשמועות על מגעים בין פולקסווגן לפיאט, הוא מכחיש זאת נמרצות. "הקשר היחיד שלנו איתם הוא סיוע בפיתוח הנעה כפולה עבור מזראטי. לדעתי ג'נרל מוטורס תנסה למצוא דרך להימנע מקניית פיאט ובצדק. אני גם לא מאמין בכניסת משקיעים פרטיים. החברה מפסידה ממון רב מדי שנה ועל זה צריך להוסיף את ההשקעות הגדולות שנדרשות לפיתוח קו דגמים חדש". אז מה יהיה? "לדעתי גורלה של פיאט נחרץ ואין לה סיכוי..."

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברנד פיטסשריידר...
לא מאמין בפיאט...
אבל מאמין בקטנות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים