שתף קטע נבחר

סטולה עושה ספורט

יצרנית המרכבים האיטלקית מציגה בז'נבה מכונית תצוגה עצמאית ראשונה, על בסיס פורשה בוקסטר. והיא מוכנה לייצר שלוש כאלה. וזהו?

רק לפני שנתיים, ב-2001, חגגה יצרנית המרכבים האיטלקית סטולה יום הולדת. בת כמה הייתה? ובכן, שמה של המכונית אותה בנתה לרגל האירוע המשמח מסגיר זאת - S82. ואם לא שמעתם על החברה הזו עדיין, למרות שהחלה בעבודה עוד ב-1911, זה לא נורא. רק מעטים שמעו על החברה שהתמחתה בעיקר בייצור גרסאות תצוגה למותגים אירופאים שונים.
קחו את ה-82 למשל. זו נראית במבט ראשון כמו כל פורשה בוקסטר, אך מציעה לחובב המהירות גרסה כפולת-מגדשים של הרודסטר המוכרת. ואל 450 הסוסים שייצר מנוע ה-S82, הצטרפו גם טיפול קוסמטי קל, מתלים ובולמים משופרים, ומערכת בלמים מעודכנת.
וזהו? זה כל מה שמיוחד בסטולה? ניתן הרי להניח כי אם איש לא שמע עליהם עד עתה, כנראה שאינם מייצרים בחדרי חדרים מכונית-על שתחולל מהפיכה בתעשיית הרכב העולמית. הנחה זו מוצדקת אמנם, אך יש בכל זאת נתון מעניין. את ה-GTS החדשה למשל, זו שהוצגה בתערוכת ז'נבה, תייצר סטולה במספר יחידות מצומצם בלבד ותהפוך את היצירה לסופר-נדירה. כמה יחידות בסך הכל? שלוש.

סטנדרטי?

אמנם, ה-GTS הופיעה בתערוכה תחת ההגדרה "מכונית תצוגה", אך ברור כי מדובר בגרסה המוגמרת, לקראת ירידה לכביש. וזה אומר כי כל המזמינים המיועדים - שלושה במספר כאמור - יכולים להכין עצמם נפשית. והמתכון לחגיגה האחרונה דומה מאוד לחגיגה הקודמת, אם כי הפעם מדובר בגרסת GT סגורה של הבוקסטר, העושה שימוש במכללים דומים לאלה של ה-S82.
על הכוח אחראית אותה יחידת כוח כפולת מגדשים בנפח 3.6 ליטר, המייצרת הפעם - כך החברה - לא פחות מ-480 כ"ס. אלה מספיקים לדברי החברה כדי לשגר את הגוף קל המשקל (1,260 ק"ג) מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות, בדרך למהירות מרבית של "מעל 300 קמ"ש".
לממהרים במיוחד מבטיחים בסטולה כי הזינוק מעמידה ל-200 קמ"ש אורך 11.5 שניות בלבד. כמו ה-S82, גם ה-GTS מצוידת בחישוקים גדולים בקוטר "18 ובגומי רחב במידה 225/40 מלפנים ו-275/35 מאחור.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטולה GTS...
סופר ספורט...
בייצור מוגבל מאוד
מרבית המכללים מוכרים מה-S82
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים