תזונה גורמת לסרטן המעי הגס אצל נשים
הרגלי האכילה הנפוצים בארצות המערב מגדילים את הסיכון לסרטן המעי הגס בקרב נשים. כך עולה ממחקר חדש ומבוסס שערכו ד"ר תרסה פאנג ועמיתיה מסימונס קולג'/אוניברסיטת הרווארד
במחקר השתתפו 76,402 נשים בנות 63-38. החוקרים לא הכתיבו להן הרגלי אכילה, אלא פשוט עקבו אחרי מה שאכלו. לחלק מהן היו הרגלי אכילה 'מערביים' – תפריט עשיר בדגנים מזוקקים (כגון לחם לבן), בשר אדום, בשר מעובד, קינוחים, מוצרי חלב עתירי שומן וצ'יפס. לאחרות היה 'דפוס נבון', שכלל הרבה פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, עוף ודגים.
בתום המחקר נמצא ש-445 מהנשים חלו בסרטן המעי הגס. אצל הנשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של מזונות מערביים היו 50% יותר מקרי סרטן המעי הגס לעומת הנשים שאכלו את הכמות הפחותה ביותר שלהם. נשים שאכלו את רוב המזונות ה'נבונים' נטו לסבול פחות מסרטן המעי הגס מאלה שאכלו הכי פחות ממזונות אלה, אבל למגמה הזאת לא היתה מובהקות סטטיסטית. מעבר מתזונה מערבית טיפוסית לתזונה נבונה יותר יכול להפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס, מסכמים החוקרים.
חולת סרטן המעי. תזונה עתירת שומן
צילום: רויטרס
מומלצים