שתף קטע נבחר

תוכנית הרכבת הקלה יוצאת לדרך

השלב הראשון של העבודות בבת ים צפוי להסתיים בעוד שנתיים. הרכבת מתוכננת לצאת לדרך בשנת 2010

במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה לאחרונה הודיעו ראש עיריית בת ים, יהושע שגיא, ומנכ"ל חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), ישי דותן, על תחילת עבודות פיתוח התשתיות להכשרת הנתיבים לרכבת הקלה, שעתידה לעבור גם בבת ים.
עפ"י התוכנית, עבודות התשתיות ברחוב ניסנבאום יחלו בימים הקרובים ויהוו ראשית השבחת העיר לקראת הפעלת הרכבת הקלה בבת ים שתפעל החל משנת 2010. עפ"י התוכנית, שלה שותפים עיריית בת ים, משרד התחבורה וחברת נת"ע, ישקיע משרד התחבורה כ- 70 מיליון שקל בהכשרת נתיבים לרכבת הקלה.
במסגרת התוכנית ישוקמו וישודרגו רחובות ניסנבאום, יוספטל, הרצל, רוטשילד ושדרות העצמאות, כדי שהרכבת הקלה תעבור בהם. מסלול הרכבת, שיתפרש על פני 22 ק"מ, יחל בבת ים, יעבור דרך ת"א, יפו, רמת גן, בני ברק ויסתיים בפתח תקווה.
"זהו המשך ישיר להשקעה בת 45 מיליון שקל בעבודות הפיתוח והתשתיות ברחובות בלפון והרצל, והמשך להשקעה של כ- 120 מיליון שקל שהושקעו בעשור האחרון ברחבי העיר. הרכבת הקלה תיתן בסופו של דבר פיתרון מצוין לכ-1.5 מיליון הנוסעים בממוצע מדי שנה בתחבורה הציבורית מבת ים לתל אביב". דותן הוסיף כי הפעלת הרכבת הקלה תיצור מהפכה תחבורתית בגוש דן.
עוד לפני כניסתו של זכיין שיפעיל את הרכבת הקלה בעוד כמה שנים, יחלו עבודות מסיביות ברחוב ניסנבאום, ועשוי סוף סוף גם להימצא פתרון לבעיית הצפות הגשמים ברחוב הלפר, עם הקמת מערכת ניקוז תת קרקעית ברחוב שתתחבר היישר לים.
בימים אלה יצאה העירייה במסע הסברה על הפרוייקט המתוכנן, במסגרתו תפיץ עלונים גם בשפה הרוסית על כך ותפעיל מוקד עירוני שיהיה פתוח 15 שעות, מדי יום לצורך שאלות בנושא.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מיליון וחצי נוסעים בשנה (צילום אילוסטרציה)
צילום: איי פי
מומלצים