שתף קטע נבחר

רוצה להילחם בפורשה

מרצדס מטילה למערכה גרסה חדשה ואדירת כוח של ה-SLK

נראה שזה בעיקר עניין של גאווה, אבל, התחרות בין יצרני הרכב הגרמניים בתחום מכוניות הרודסטר מקבל, אחת למספר חודשים, תפנית דרמטית, עם הצגתה של מכונית חדשה ואגרסיבית יותר. האחרונה ברשימה היא דווקא מרצדס, שהטילה למערכה האמוציונלית את כל כובד חטיבת AMG, והפכה דווקא את ה-SLK המקסימה, למפלצת כוחנית. מי שסבר שאין די ב-218 כוחות סוס, הספקו המירבי של מנוע ה-V6 המקורי של ה-SLK - קיבל עכשיו מעטפת ביצועים חדשה, מבית AMG, המסוגלת להתמודד היטב עם הספק מוגדל של לא פחות מ-345 כ"ס. מבחינת ההספק, המרצדס הקטנה משארה הרחק מאחור את הפורשה בוקסטר ואת הב.מ.וו Z3 מסדרה M. די בכך כדי לגרום קורת-רוח ניכרת בשטוטגארט.

כמה פותחת?

את תוספת ההספק השיגו אנשי AMG באמצעות התקנת מגדש-על. תוצאת לוואי מבורכת לכך היא שהרודסטר הקטנה יכולה עכשיו גם להתגנדר במומנט מסיבי של 46 קג"מ, המושגים ב-4400 סל"ד. 90% מהם זמינים לנהג כבר ב-2300 סל"ד. מגדש העל מגובה במצנן ביניים (אינטרקולר) מקורר מים, השומר על טמפרטורת עבודה אידיאלית של התערובת הנדחסת למנוע - בכל מזג אוויר. גם מערכת הפליטה הוחלפה, לא רק להשגת ביצועים נטו, אלא, גם לטובת מדעי האקוסטיקה ויצירת "צליל ספורטיבי" יותר. אתם ודאי כבר שואלים: "כמה פותחת"? ו"כמה סוגרת"? ובכן, ה-SLK-AMG החזקה מזנקת ב 18.4 ש' מ-0 ל....200 קמ"ש, וב-5.2 ש' ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית, כרגיל במרצדס, מוגבלת ל-250 קמ"ש. את כל זה, תתפלאו לשמוע, עושה ה-SLK בעזרתה האדיבה של תיבת הילוכים אוטומטית, בת חמישה הילוכים - אבל, עם אפשרות לתפעול ידני.

לא מתרוממת

אלא שמרצדס, כמו מרצדס, לא הסתפקה כמובן רק בשינויים האלה. על מנת לעמוד בעומסים ובהספקים החדשים, המתלים כויילו מחדש ומלפנים הותקן מוט מייצב חדש ועבה יותר. גם מערכת הבלמים גדלה ושוכללה. הסרנים מלפנים ומאחור הורחבו, החישוקים הוגדלו ל-"17 ונעטפו בגומי רחב ביותר במידה 225/45 מלפנים, 245/40 מאחור. כדי שאף אחד לא יטעה, חלילה, ויחשוב שמדובר ב"סתם רודסטר רגילה", זכתה ה-AMG בחבילת ספויילרים מרשימה ופגוש אירודינמי קדמי חדש הכולל בתוכו פנסי-ערפל אינטרגרליים חדשים. במרצדס טוענים, שעזרים איירודינמיים אלה תורמים להקטנת העילוי של החלק האחורי בכ-50%. מעניין להבחין, שלראשונה בדגם זה סיפרור מד המהירות הוא בפסיעות של 30 קמ"ש...
במרצדס ידעו לספר, שברנד שניידר, אלוף סדרת ה-DTM (אליפות מכוניות הסאלון הגרמנית), נהג במכונית והיה "נרגש עד דמעות" מביצועיה. ולזה ,כמובן, אין שום קשר, ישיא או עדיף לעובדה הפעוטה שהוא נוהג באליפות במכונית של מרצדס...

ביבוא אישי

כדי שלא תהיינה אשליות: למרות מספר לא מבוטל של מרצדס SLK הנעות על כבישי הארץ, הרודסטר החינני לא הגיע ארצה מעולם ביבוא סדיר על ידי כלמוביל. מכאן שהסיכוי לראות את ה-SLK-AMG בארץ נמוך ביותר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס SLK
מגיעה הפעם בגרסה כוחנית במיוחד
מבית AMG, איך לא!
גם בפנים לא חסכו
עיצוב אגרסיבי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים