שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תזונה נכונה מפחיתה את נזקי השמש
    מחקר חדש גילה כי תזונת ירקות בעלי עלים ירוקים מונעת נזקי עור והתקמטות כתוצאה מחשיפה לשמש. האגודה למלחמה בסרטן בישראל אימצה את מסקנות המחקר

    מחקר בינלאומי חדש, אשר עקב אחר הקשר בין הרגלי האכילה ותהליך התקמטות העור של כ- 500 נשים וגברים המתגוררים ביוון, אוסטרליה ושוודיה במשך שנה, קבע כי אכילה של ירקות מסייעת להאטת התקמטות העור ולמיזעור הנזקים. המחקר נערך ביוזמת הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת מונש במלבורן אוסטרליה ואומץ על ידי אגודת סרטן העור האוסטרלית. המחקר פורסם בגליון האחרון של כתב העת skin and sun ואומץ ע"י האגודה למלחמה בסרטן בישראל שהמליצה בעקבותיו על מזונות בריאים כהגנה בפני הסרטן.
    משתתפי המחקר נתבקשו למלא שאלונים מפורטים המתייחסים לתפריטם היומי. במקביל, נמדדה ונרשמה התקמטות עורם באיזורים החשופים לשמש בעזרת מיקרוסקופ מיוחד. מתוצאות המחקר עלה כי עורם של אלה מבין הנבדקים המתגוררים ביוון, אשר הרבו בתזונה עשירה בירקות בעלי עלים ירוקים ושעועית, התקמט פחות לעומת של אלה שהעדיפו תזונה עתירת בשר מעובד וקינוחים בעלי אחוזי שומן גבוהים. באופן דומה, עורם של תושבי אוסטרליה אשר נוהגים לצרוך פירות, סרדינים, אספרגוס, לחם מלא ותה ותושבי שוודיה אשר מרבים לצרוך מוצרי חלב דלי שומן, תרד מבושל ושעועית לבנה התקמט פחות.
    מסקנות המחקר מצביעות כי הזדקנות והתקמטות העור עקב החשיפה לשמש, מושפעת מבחירת התזונה של האנשים גם כשמדובר בבעלי רקע אתני שונה. תזונה "ים-תיכונית" אשר מכילה הרבה פירות, ירקות, קטניות, שמן זית ודגים עשויה ככל הנראה לסייע במזעור הנזקים לעור הנגרמים על-ידי השמש, לעומת זאת, צריכת מזון עתיר שומן, סוכר וקלוריות, כגון חמאה, מרגרינה ובשר, אשר גורמים לעודף משקל, בעיות לב וכלי דם, סוכרת וכו' אינם מומלצים גם בשל הקשר להזדקנות מואצת של העור.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים